تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816796868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل محيط زيست خراسان رضوي: صداوسيما به وظيفه پخش رايگان برنامه‌هاي مربوط به محيط زيست عمل نمي‌كند منابع مالي دراختيار محيط زيست براي كار فرهنگي كافي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل محيط زيست خراسان رضوي: صداوسيما به وظيفه پخش رايگان برنامه‌هاي مربوط به محيط زيست عمل نمي‌كند منابع مالي دراختيار محيط زيست براي كار فرهنگي كافي نيست


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

هفته محيط زيست، آرام آمد و آرام رفت و خيلي‌ها متوجه آن نشدند؛ درختان، كوه‌ها، آهو و جبير و قوچ و ميش، چشم‌اندازهاي طبيعي و هواي پاك انگار قرار است هميشه پشت دود و زندگي ماشيني و چهار ديواري‌هاي باشكوه آدم‌ها مخفي باشد.

به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خراسان، در روزهاي پاياني هفته محيط زيست با بيش از 30 شهروند مشهدي درباره طبيعت و محيط زيست صحبت كرديم، تنها 5 نفر از آن‌ها در اين يك هفته خبرهايي درباره محيط زيست شنيده بودند و بسياري از اين سازمان گلايه كردند.

يكي از اين شهروندان به خبرنگار ايسنا گفت: محيط زيست در ايران بيشتر تحت تاثير مسائل اقتصادي و سياسي است.

وي با تاكيد بر لزوم فرهنگ‌سازي در زمينه شناخت محيط زيست و حفاظت از آن افزود: در كشور ما حتي مديران دستگاه‌هاي دولتي نيز به محيط زيست و حفظ طبيعت اهميت نمي‌دهند چه برسد به عوام.

وي ناهماهنگي سازمان‌هاي دولتي را يكي از عوامل نابودي طبيعت عنوان كرد و با بيان اين كه سازمان محيط زيست قدرت برخورد و نظارت كافي را ندارد، گفت: بايد يك سازمان منسجم بر همه چيز نظارت كند نه اين كه بعد از نابودي و تخريب طبيعت سر و صدا راه بيندازد كه در نهايت هم هيچ سازمان يا شخص خاصي مسووليت قبول نمي‌كند و همه چيز كم‌كم فراموش مي‌شود.

وي افزود: كار دولت در زمينه محيط زيست اصلا مطلوب نيست.

اين شهروند به تخريب جنگل‌هاي شمال و باغ‌هاي شانديز براي ساخت ويلا اشاره كرد و گفت: اين ويلاها و ساختمان‌ها مال كاخ نشين‌ها و بعضي از افراد صاحب منصبي است كه حتي با وجوديكه محيط زيست را مي‌شناسند، ولي اهميتي به آن نمي‌دهند.

يكي ديگر از شهروندان مشهدي به خبرنگار ايسنا گفت: بهترين لحظه‌هاي زندگي‌ام ساعاتي بوده كه در دامن طبيعت بوده‌ام.

وي با بيان اين كه دولت بايد حفاظت از طبيعت و اهميت آن را به مردم آموزش بدهد، افزود: در حال حاضر در بسياري از جنگل‌هاي قديمي خراسان حتي يك درخت هم وجود ندارد، زيرا تاغ‌ها و بنه‌ها را كندند و براي تامين زغال سوزاندند و به جاي آن درختي نكاشتند.

اين شهروند با بيان اينكه دولت علي‌رغم تمام شعارها، اهميتي به مسايل زيست‌محيطي نمي‌دهد، افزود: اگر سازمان محيط زيست قدرت اجرايي ندارد، بايد رييس جمهور و ساير وزرا كاري كنند.

يكي از ساكنان مشهد نيز مدعي شد: محيط زيست ايران به حال خودش رها شده ‌است.

وي افزود: در روستاها چندين هكتار از اراضي طبيعي را تخريب مي‌كنند، ولي كسي با آن‌ها برخورد نمي‌كند.

شهروند ديگري نيز با اظهار بي‌اطلاعي از هفته محيط زيست و وظايف سازمان حفاظت محيط زيست افزود: در خبرها بيشتر شنيده‌ايم كه طبيعت تخريب و حيوانات منقرض مي‌شوند تا اين كه به خاطر حفظ محيط زيست يك پروژه را متوقف كنند.

وي افزود: ما خودمان طبيعت را تخريب مي‌كنيم و لازم است خود مردم به فرهنگ زيست‌محيطي و لزوم حفظ طبيعت برسند.

در اين زمينه سيد حسين آقا ميري، مديركل محيط زيست خراسان رضوي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا منطقه خراسان، گفت: سازمان محيط زيست بايد وظايف و اقدامات خود را به مردم معرفي كند ولي رسانه‌ها نيز نقش عمده‌اي در اين زمينه دارند.

وي افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه، صدا و سيما موظف است تمامي برنامه‌هاي مربوط به حوزه محيط زيست را به طور رايگان پخش كند كه در حال حاضر اين كار انجام نمي‌شود.

آقاميري با تاكيد بر تاثير فوق‌العاده موثر فرهنگ‌سازي در امر حفاظت گفت: 520 مورد مصاحبه در مطبوعات، توزيع بروشور، جزوه آموزشي، فيلم، انيميشن، 30 مسابقه، 10 مورد پاكسازي،14 تور سياحتي و برگزاري 25 همايش از اقدامات اين اداره در جهت توسعه فرهنگ‌ زيست محيطي است.

وي خاطرنشان كرد: منابع مالي كه براي كار فرهنگي در اختيار محيط زيست است كافي نيست، ولي ما به هرحال در حد مقدورات كار مي‌كنيم.

آقاميري صرف 26 ميليارد تومان براي رعايت مسايل زيست محيطي در بخش صنعت و امكان تصفيه فاضلاب در يكهزار و 200 واحد صنعتي را از اقدامات اداره حفاظت محيط زيست استان بر شمرد و افزود: شايد آن طور كه بايد درباره اين اقدامات اطلاع‌رساني نكرده‌ايم.

وي ادامه داد: ما در سطح كلان از اجراي پروژه‌هاي بزرگ از ناحيه دستگاه‌هاي دولتي آسيب مي‌بينيم ولي در استان هماهنگي لازم وجود دارد و ملاحظات زيست محيطي در اجراي اكثر پروژه‌ها رعايت مي‌شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن