تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816023464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به مسابقات بين‌المللي كشتي آزاد جام تختي ، سطح پايين مسابقات و حاشيه‌هايي كه نگران‌كننده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به مسابقات بين‌المللي كشتي آزاد جام تختي ، سطح پايين مسابقات و حاشيه‌هايي كه نگران‌كننده است
فدراسيون كشتي خيلي تلاش كرد تا مسابقات بين‌المللي كشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي را كه سالها از سكه و رونق افتاده است ، در حد نام و آوازه آن پهلوان بلندآوازه و والامرتبه برگزار كند كه چنين نشد.

همچنانكه پيش بيني مي‌شد ، چون سالهاي پيش ، مسابقه‌هاي بين‌المللي جام تختي با اقبال تيم‌هاي خارجي روبرو نشد و حضور دو تيم خارجي (تركيه و كانادا) نيز اثري در بالا بردن سطح كمي و كيفي رقابتها نداشت و ازحضور تيم كشتي آزاد جمهوري داغستان كه تغذيه‌كننده كشتي روسيه و جمهوري‌هاي استقلال يافته شوروي سابق است ، هيچ خبري نشد.

اين در حالي بود كه فدراسيون كشتي از حضور كشتي گيران داغستاني و روس كه سالهاست در مسابقه‌هاي بين‌المللي جام تختي غيبت دارند ، صحبت به ميان آورده بود تا بر جذابيت اين رقابتها در كرمانشاه بيافزايد.!
از طرف ديگر مسوولان فدراسيون كشتي و به خصوص كميته روابط بين‌الملل اين فدراسيون در كشاندن پاي تيم‌هاي كشورهايي چون گرجستان ، ازبكستان ، قزاقستان ، جمهوري آذربايجان و ارمنستان كه داراي كشتي گيراني خوب و صاحب نام در جهان هستند و جزو همسايگان نزديك ايران نيز هستند ، بار ديگر ناكام ماند.

متاسفانه تورنمنت بين‌المللي جام جهان پهلوان تختي يل بزرگ كشتي ايران زمين ، امروز به يك تورنمنت درجه سه يا چهار در رديف جام‌هاي قاعد اعظم در پاكستان و جواهر نعل نهرو در هندوستان تبديل شده است و اين براي كشتي ما كه خود را سرآمد كشتي دنيا در كنار روسيه و آمريكا مي‌داند ، بسيار دردناك و ناراحت‌كننده است.

امروز تورنمنت‌هاي بين‌المللي كشتي كه در كشورهاي فرانسه ، ايتاليا ، آلمان و اسپانيا برگزار مي‌شود ، به لحاظ كثرت تيم‌هاي مطرح در كشتي جهان به مراتب از سطح بالاتري نسبت به جام تختي برخوردار است و تيم‌هاي كشورهايي چون روسيه ، آمريكا ، كوبا ، اوكراين ، تركيه ، ژاپن ، بلغارستان ، ازبكستان ، گرجستان و ... علاقه فراواني به حضور در اين تورنمنت‌ها نشان مي‌دهند.

در اينكه كشورمان خاستگاه و مهد اصلي ورزش پهلواني كشتي و سرزمين شيران و پهلوانان نامداري چون پورياي ولي و تختي است و قهرمانان صاحب نامي چون زندي ، حبيبي ، سروري ، مهدي زاده ، صنعتكاران ، سيف پور ، موحد ، سيدعباسي ، جوادي ، برزگر ، برادران خادم ، دبير و غيره از اين سرزمين برخاسته‌اند ، هيچ شك و ترديدي نيست.

اما اينكه چرا تنها مسابقه بين‌المللي كشتي آزاد در رده سني بزرگسالان در ايران به نام جام تختي از سوي كشورهاي خارجي استقبال نمي‌شود ، دلايلي دارد كه نگارنده اين سطور در اين نوشته فعلا از ذكر آنها خودداري مي‌كند و به مورد ديگري اشاره مي‌شود كه دست كمي از حضور نيافتن تيم‌هاي خارجي ندارد.!

**ناديده گرفتن جايگاه قهرمانان و پيشكسوتان كشتي.

تورنمنت بين‌المللي جام جهان پهلوان تختي در كرمانشاه يك نقطه ضعف بزرگ ديگر داشت كه آن كم محلي به اهالي كشتي از جمله قهرمانان و پيشكسوتان سالهاي دور و نزديك كشتي بود.!
تا آنجائيكه بياد داريم و عقل ما قد مي‌دهد ، در اكثر دوره‌هاي مسابقه هاي بين‌المللي كشتي جام تختي كه تنها تورنمنت معتبر بين‌المللي كشتي در ايران به حساب مي‌آيد، از قهرمانان و پيشكسوتان سالهاي دور و نزديك كشتي به شكل رسمي و آبرومندانه و به نام خود قهرمانان دعوت به عمل مي‌آمد.

در كرمانشاه چنين چيزي از سوي فدراسيون كشتي مشاهده نشد كه به اعتقاد ما متولي و مسوول اصلي دعوت از قهرمانان و پيشكسوتان ، روابط عمومي اين فدراسيون است كه در اين زمينه كوتاهي نشان داد و باعث رنجش و ناراحتي بسياري از اهالي كشتي شد.

برادران محبي (حسن و حسين) كه تنها مدال داران كشتي خطه پهلوان پرور كرمانشاه در جهان به حساب مي‌آيند ، در مسابقاتي كه به نام آقا تختي در شهرشان برگزار شد ، در سالن حضور نيافتند.

بر ما معلوم نيست كه از اين دو برادر پرافتخار و عضو ‪ ۱۵‬ساله تيم ملي كشتي آزاد ايران كه دارنده مدالهاي پرشمار جهاني و آسيايي در دو دهه گذشته هستند ، آيا دعوتي رسمي صورت گرفته است يا نه.

با عليرضا دبير دارنده ‪ ۵‬مدال طلا و نقره جهان و قهرمان بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۰‬سيدني آنگونه برخورد شد كه نبايد مي‌شد و قهرمان با رنجش و آزرده خاطر ، سالن را ترك كرد و به تهران بازگشت.

امروز پيشكسوت پا به سن گذاشته‌اي چونمحمدمهدي يعقوبي نايب قهرمان بازيهاي المپيك ‪ ۱۹۵۶‬ملبورن و از ياران و هم تيمي‌هاي جهان پهلوان تختي از فدراسيون كشتي و متوليان آن از جمله مسوول روابط عمومي اين فدراسيون به شدت دل آزرده است كه اورا با آن سن و سال فقط بصورت يك تماس تلفني خشك و خالي دعوت كردند.!
حتي براي يعقوبي مشخص نبود كه مسابقه‌هاي جام تختي در چه زماني در كرمانشاه برگزار خواهد شد تا او حداقل با وسيله نقليه خصوصي خود يا بستگانش ، خود را به كرمانشاه برساند و در هتل يا محلي با هزينه شخصي اقامت گزيند.!
احترام به كسوت و بزرگي و در نظر گرفتن سن و سال و مدال و مقام در كشتي امروز ما به كجا رفته است.؟

چه كساني در اين قضيه مقصر و مسبب هستند و بايد پاسخ اين رفتارها را بدهند.؟
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن