تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815370836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - نكونام: حق ما انتقاد نيست


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ورزش - نكونام: حق ما انتقاد نيست


ورزش - نكونام: حق ما انتقاد نيست

پريسا قهرماني: شماره 6 اين روزها روي فرم است. كاپيتان تيم ملي بعد از پشت سر گذاشتن يك مصدوميت طولاني حالا شناخته‌شده‌ترين چهره تيمي است كه مي‌خواهد به جام‌جهاني صعود كند. جواد نكونام با نمايش قابل توجه مقابل امارات در العين اميدواري‌ها را به بالاترين حد ممكن رسانده. فرمانده مركز زمين از انگيزه‌هاي فوق‌العاده خود و همتيمي‌هايش براي صعود مي‌گويد؛ اتفاقي كه با حضور او قطعا دور از دست نخواهد بود.

بعد از پيروزي بر امارات شرايط كلي تيم ملي بهتر به نظر مي‌رسد.
دقيقا، ما در امارات يك نتيجه خيلي خوب گرفتيم كه باعث شد اميدواري‌ها براي صعود به ميزان قابل توجهي افزايش يابد. بعد از تساوي در تهران خيلي‌ها نااميد بودند، به هر حال آن بازي براي ما مثل يك شوك بود اما من مطمئن بودم كه در امارات نتيجه مي‌گيريم، قبل از اين هم ثابت كرده بوديم هر وقت شرايط سخت‌تر باشد، بهتر كار مي‌كنيم.
قطعا قبول داريد كه در بازي رفت نمايش نااميدكننده‌اي داشتيد.
شما هم بايد اين را قبول داشته باشيد تيمي كه در حال حاضر بازي مي‌كند يك مجموعه كاملا جوان است. بعضي از نفراتي كه اضافه شده‌اند سن پاييني دارند و در اين شرايط فرصت بيشتري براي هماهنگي لازم است. ما نبايد با يك بازي تحت تاثير قرار بگيريم و بگوييم فلان بازيكن در حد تيم ملي هست يا نيست، اين قضاوت‌هاي شتاب‌زده شرايط را بهتر نمي‌كند و فقط فشارها را افزايش مي‌دهد.
اما در بازي رفت، تيم ملي كاملا تحت تاثير نوع بازي اماراتي‌ها بود. آنها خيلي راحت نتيجه مورد نظرشان را گرفتند.
امارات نسبت به گذشته خيلي تغيير كرده. بعد از حضور يك مربي بزرگ مثل متسو مي‌توان خيلي راحت متوجه اين تفاوت‌ها شد. امارات ديگر مثل سه يا چهار سال پيش نيست كه يك تيم دست و پا بسته باشد. آنها خيلي خوب بازي مي‌كنند.
ولي شرايط نفري ايران قابل مقايسه با امارات نيست.
به‌خاطر همين هم هست كه مي‌گويم بايد صبر كنيد و فرصت بدهيد. ما بازي به بازي بهتر مي‌شويم. در بازي با سوريه نمايش بهتري از ما خواهيد ديد، فقط براي هماهنگ‌تر شدن زمان مي‌خواهيم.
نتيجه بازي برگشت برايتان راضي‌كننده بود؟ خيلي‌ها معتقدند كه بعد از گل همه‌چيز به حالت دفاعي تغيير كرد.
شايد هم اين‌طور بوده باشد. دفاع كردن هم يك سيستم مخصوص حفظ نتيجه است. اصلا يك هنر به حساب مي‌آيد. به تيم‌هاي بزرگ دنيا نگاه كنيد، آنها هم دفاع مي‌كنند. ما خيلي خوب از گل زده‌مان دفاع كرديم و هيچ ايرادي نمي‌شود به آن گرفت. هرچند خودم معتقدم خيلي معمولي دفاع كرديم چون موقعيت‌هاي ما خيلي بيشتر از آنها بود. بازي كردن با آن شرايط، در گرماي وحشتناك امارات كاملا منطقي بود.
وضعيت خودتان هم اميدواركننده بود. به نظر مي‌رسد بعد از مصدوميت كم‌كم به شرايط آرماني قبل نزديك مي‌شويد.
اين چهارمين بازي من بعد از مصدوميت بود. خدا را شكر مشكلي از بابت پايم نداشتم. خودم هم فكر مي‌كنم وضعيت بازي‌ام در اين مدت بد نبوده و بايد همين‌طور ادامه بدهم.
براي بازي با سوريه آماده هستيد؟
بازي خيلي سختي خواهيم داشت. آنها در تهران ما را متوقف كرده‌اند و انگيزه‌هاي زيادي دارند اما در سوريه هم مي‌توانيم نتيجه دلخواه‌مان را بگيريم، اين را حداقل در بازي با امارات ثابت كرديم. ايران به جام جهاني هم صعود مي‌كند. فقط نياز به حمايت داريم. منظورم اين نيست كه اصلا انتقادي در كار نباشد اما اين را نبايد فراموش كرد كه در اين شرايط كه صدرنشين هستيم و در امارات سه امتياز كامل را گرفتيم انتقاد حقمان نيست.
شرايط اوساسونا چطور است؟ خبري از وضعيت تيمتان داريد؟
آنقدرها هم بي‌خبر نيستم. سيگاندا تمام بازي‌هايم در تيم ملي را مي‌بيند. بعد از هر بازي با هم تماس داريم. آنها هم خوشحال هستند كه بازي مي‌كنم و رفته‌رفته روي فرم مي‌آيم فقط هميشه تاكيد مي‌كند كه زياد به پايت فشار نياور و مراقب خودت باش. بعد از بازي با امارات سيگاندا سر ذوق آمده بود و مي‌گفت مطمئنم با تو فصل خوبي در لاليگا خواهيم داشت.
پس همه چيز عالي به نظر مي‌رسد؟!
بله! فقط يك چيز مانده. من هنوز هم معتقدم جاي كريمي و مهدوي‌كيا خالي است. علي و مهدي بازيكنان بزرگي هستند و مطمئنم دايي آنها را دوباره به تيم ملي برمي‌گرداند.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن