تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821158937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقش ويژه رسانه‌هاي جمعي در مديريت جو رواني بازار مورد تاكيد قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نقش ويژه رسانه‌هاي جمعي در مديريت جو رواني بازار مورد تاكيد قرار گرفت
رييس سازمان بازرگاني استان كردستان، نقش و جايگاه رسانه‌هاي جمعي را در مديريت جو رواني حاكم بر قيمت‌ها و تنظيم بازار مهم و موثر خواند.

مصيب محمديان شمالي روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: آگاهي جامعه از وضعيت بازار موثرترين عامل در مديريت قيمت‌ها و هدايت بازار مصرف است.

وي به رخداد هفته قبل و نوسان شديد قيمت چاي در بازار اين استان اشاره كرد و افزود:عملكرد مثبت رسانه‌هاي جمعي در كاهش اين نوسانات نمونه مناسبي از نقش آفريني ابزار اطلاع رساني است.

وي شايعه پراكني دلالان و سودجويان در مورد كمياب شدن كالاهاي مورد نياز خانواده‌ها را ترفندي قديمي خواند و خواستار بي‌توجهي مردم نسبت به اين شايعات شد.

وي اظهار داشت:رسانه‌هاي جمعي با شفاف‌سازي وضعيت موجود بايد از عملياتي كردن اهداف شوم سود جويان جلوگيري كنند.

وي احتكار و گرانفروشي خودسرانه سودجويان را خيانت بزرگ به جامعه خواند و افزود: آحاد جامعه، رسانه‌ها و مسوولان بايد با هماهنگي و همكاري از بروز اين معضلات جلوگيري كنند.

وي گفت: در پي بروز شايعات كمبود كالاهاي اساسي و گران شدن برخي اقلام در چند روز اخير، سازمان بازرگاني استان موفق به كشف و ضبط ‪ ۹‬انبار عمده اقلام مواد غذايي شده است.

رييس سازمان بازرگاني كردستان، ‪ ۷/۵‬تن انواع چاي، ‪ ۴/۵‬تن قند و شكر و برنج را از جمله كالاهاي ضبط شده در اين انبارها اعلام كرد.

وي گفت: گروههاي گشت بازرگاني در اين راستا ‪ ۱۰‬واحد چايي فروشي را به دليل گرانفروشي، پلمب و به مراجع قضايي معرفي كرده است.

محمديان افزود: برخلاف شايعات موجود تمام اقلام غذايي در بازارهاي استان كردستان به ميزان كافي يافت مي‌شود.

وي مشاركت مردم را در كنترل بازار مهم خواند و افزود: گزارشات مردم به اتحاديه‌هاي صنفي در سراسر استان و اعلام آن با شماره تلفن ‪ ۱۲۴‬بسياري از مشكلات را رفع خواهد كرد.

هفته گذشته در يك رخداد كم سابقه قيمت چاي در باراز كردستان در پي شيوع شايعه گراني آن در كرمانشاه افزايش يافت و فروشندگان با تقاضاي مضاعف روبرو شدند كه البته اين تب دو روز بعد فروكش كرد.

به اعتقاد فعالان صنفي استان كردستان اين رخداد به هيچوجه مبتني بر منطق بازار نبود و بيشتر وقوع يك فعاليت سازمان يافته از سوي سود جويان و اخلالگران اقتصادي را تداعي مي‌كرد. ك/‪۳‬
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن