تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805503632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

27 تا 30 خردادماه برگزار مي‌شود؛ افتتاحيه شانزدهمين جشنواره توليدات استاني در حافظيه شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: 27 تا 30 خردادماه برگزار مي‌شود؛ افتتاحيه شانزدهمين جشنواره توليدات استاني در حافظيه شيراز
خبرگزاري فارس: مراسم افتتاحيه و اختتاميه شانزدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني مراكز استان‌ها 27 و 30 خردادماه در حافظيه شيراز و در كنار مقبره حافظ برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، در نشست خبري كه بعد از ظهر امروز با حضور سيدرمضان موسوي‌مقدم معاون امور مجلس و استان‌هاي سازمان صدا و سيما، محمود اشتري رئيس ستاد برگزاري جشنواره، عليرضا سالمي نيك دبير جشنواره، حبيب‌الله مازندراني رئيس كميسيون صدا، ابوالحسن‌ موسوي‌زاده رئيس كميسيون سيما و توكليان مدير روابط عمومي معاونت امور مجلس و استان‌ها در سازمان صدا و سيما برگزار شد، نحوه برگزاري شانزدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني مراكز استان‌ها تشريح شد.
بنابر اين گزارش، موسوي مقدم در اين نشست گفت: در حال حاضر بيش از 60 درصد از تجهيزات و منابع صدا و سيما در مراكز استان‌هاست كه 28 شبكه تلويزيوني، 30 شبكه راديويي، هفت شبكه تلويزيوني شهري و سه شبكه راديويي محلي مويد اين كلام است.
وي افزود: شبكه‌هاي استاني نقش بي‌بديلي در ذخيره سازي فرهنگي و توسعه همه جانبه استان‌ها و ترويج مباني و اخلاق معرفتي دارد و شبكه‌هاي استاني پشتوانه محكم و نقطه قوت شبكه‌هاي محلي نيز محسوب مي‌شوند و اگر قرار باشد شبكه‌هاي ملي فعاليت خود را به خوبي انجام دهند، بايد به مدد شبكه‌هاي استاني باشد.
معاون امور مجلس و استان‌هاي صدا و سيما با بيان اينكه شبكه‌هاي محلي در واقع نماينده بسياري از خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم كشور هستند و پاسداري از فرهنگ و يراث كهن و اسلامي ايران را برعهده دارند، تصريح كرد: برگزاري جشنواره‌هاي استاني علاوه بر ايجاد ارتباط گسترده با مخاطبان و فعالان سياسي و اجتماعي با يكديگر، مي‌تواند با معرفي خصوصيات بارز يك منطقه استاني كه جشنواره در آنجا برگزار مي‌شود، موجب جذب بسياري از فعالان اقتصادي شود.
وي با اشاره به اينكه يكي از ماموريت‌هاي شبكه‌هاي استاني توليد برنامه‌ براي تامين اهداف مختلف است و در حال حاضر شبكه‌هاي استاني هم از نظر تجهيزات فني، نيروي انساني و توانمندي توليد برنامه در سطح خوبي قرار دارند كه برگزاري 16 سال جشنواره نشان دهنده اين امر است، درباره محورهاي اصلي اين جشنواره به عنوان سياست‌هاي كلي گفت: شناسايي و معرفي ظرفيت‌هاي بالقوه استان‌ها و ظرفيت هاي بالفعلي كه در حال حاضر در استانها وجود دارد، تطبيق توليدات استاني با افق رسانه، هم انديشي در راستاي جهت گيري‌ها براي حفظ خط مشي سال آينده و تعامل با برنامه‌سازان و مديران سازمان محورهاي اصلي جشنواره شانزدهم را تشكيل مي‌دهند.
موسوي مقدم اظهار داشت: توجه به محتواي برنامه‌هاي مراكز استان‌ها در پنج حوزه صدا، سيما، خبر و برنامه‌هاي سياسي، موسيقي و پژوهش از جمله مولفه‌هاي ماست كه با توجه به آنها برگزيدگان انتخاب و از آنها تقدير خواهد شد.همچنين برگزاري اين جشنواره‌ها تبعات مثبتي براي استان ميزبان خواهد داشت كه در اين فرصت ظرفيت‌ها و استعدادهاي خود را معرفي كند و جاذبه‌هاي تاريخي و توريستي خود را به مردم نشان بدهد. همچنين فرصتي براي مسئولان اجرايي استان است تا در كنار جشنواره با بسياري از افراد برجسته در حوزه‌هاي مختلف ارتباط برقرار كنند و جشنواره حتي مي‌تواند بر رشد اقتصادي آن استان نيز تاثيرات مفيدي بگذارد.
معاون امور مجلس و استان‌هاي صدا و سيما در ادامه درباره انتخاب شهر شيراز براي برگزاري جشنواره نيز گفت: جشنواره هر سال در يك استان برگزار مي‌شود و امسال نيز با توجه به پتانسيل‌هاي شهر شيراز و آمادگي استاندار و توانمندي همكاران ما در استان فارس از دلايل ما براي برگزاري اين جشنواره در استان فارس است.
وي همچنين درباره تاخير ايجاد شده در برگزاري جشنواره كه قرار بود 2 ارديبهشت ماه برگزار شود، نيز گفت: تاخير در برگزاري جشنواره هيچ خسارت اقتصادي بر ما وارد نكرد و اين تاخير منجر شد تا داوران ما با فرصت بيشتري به بررسي آثار بپردازند.
موسوي مقدم در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر بومي نبودن تله فيلم‌هاي توليد شده در مراكز استان‌ها گفت: ما در حال رشد و فعاليت هستيم و ادعايي نداريم كه از تمام ظرفيت‌ها و پتانسيل‌ها استفاده كرده‌ايم و يكي از شاخصه‌هاي ارزيابي استان‌ها حضور فعال آنها در شبكه‌هاي ملي است. ما در سال 86 نسبت به سال 85، 68درصد رشد داشته‌ايم كه 32 درصد آن توليدات نمايشي شامل 34 تله‌فيلم و 28 سريال است و همه آنها حاوي لهجه، لوكيشن، لباس و بازيگران محلي بوده است و در اين ميان توليد آثار فاخر براي ما از جايگاه والا و ارزشمندي برخوردار است.
معاون امور مجلس و استان‌هاي صدا وسيما در ادامه درباره كميسيون‌هاي جشنواره نيز گفت: اين كميسيون‌ها در طول برگزاري جشنواره به كارگاه‌هاي آموزشي تبديل خواهند شد و تعدادي از اعضاي هيات داوران دعوت خواهند شد و در ميزگردهاي علمي حضور خواهند داشت. ضمن اينكه ما اقدام به تهيه و تدوين كتابچه تاريخ جشنواره كرده‌ايم كه به زودي چاپ خواهد شد و در آن تاريخ 16 سال برگزاري جشنواره را بررسي خواهيم كرد.
وي در ادامه اين نشست با بيان اينكه امسال، سال راديو اعلام شده بود و نتايج خوبي را هم در بر داشت، تصريح كرد: امسال 2 هزار و 262 اثر به جشنواره ارسال شد كه 760 اثر به مرحله داوري راه پيدا كرد. از اين تعداد 507 نفر برگزيده شدند كه داراي رتبه‌هاي مختلف هستند و آثار در طول سال داوري شده‌اند و اينگونه نيست كه ما به طور متراكم و در بازه زماني خاصي اين كار را انجام داده باشيم.
وي در پايان سخنان خود گفت: ما در اين جشنواره علاوه بر انتخاب برگزيدگان پنج حوزه‌اي كه قبلا به آنها اشاره كردم، برگزيده‌اي نيز از ميان برگزيدگان خواهيم داشت و همچنين در حوزه دفاع مقدس و تاثير زن در خانواده نيز برگزيدگاني خواهيم داشت.
محمود اشتري رئيس ستاد برگزاري جشنواره نيز در اين نشست مطبوعاتي گفت: اين جشنواره برنامه‌هاي جنبي ديگري نيز خواهد داشت از جمله حضور داريوش فرضيايي (عمو پورنگ) و اجراي برنامه توسط اوست. همچنين ما برنامه‌هايي براي نقد و بررسي نمايش هاي راديويي خواهيم داشت و برگزاري نمايشگاه‌هاي از ميراث فرهنگي استان فارس و لباس‌هاي محلي زنان اين استان نيز از ساير برنامه‌هاي ما در طول برگزاري جشنواره است.ضمن اينكه تله فيلم‌هايي نيز در اين مدت براي مردم به طور عمومي پخش خواهد شد و از سوي مردم داوري خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در ادامه اين نشست ابوالحسن‌ موسوي‌زاده رئيس كميسيون سيما نيز گفت: يكي از اهداف ما در معاونت استان‌ها توليد آثار فاخر در زمينه تله فيلم است. گرچه توليد تله فيلم در مراكز استان‌ها بسيار جوان و نوپاست ولي با استقبال بسياري روبرو شده است.
وي ادامه داد: در يكسال و نيم اخير 83 فيلم‌ تلويزيوني ساخته شده كه نزديك به 50 اثر از آنها روي آنتن شبكه‌هاي سراسري رفته‌اند كه يكي‌ از آنها تله‌فيلم‌ «يارش» محصول سيماي گلستان بود كه به جز دو بازيگر اصلي آن ساير عوامل توليد‌ محلي بودند.
در بخش ديگري از اين نشست حبيب‌الله مازندراني رئيس كميسيون صدا نيز گفت: امسال توجه خاصي به موضوع راديو شده و ما در دو بخش 20 و 80 درصدي برنامه‌ها را ارزيابي كرده‌ايم و مجموعا 509 برنامه دريافت و بازشنوايي شده كه 193 برنامه در 18 ساختار برنامه‌هايي بودند كه در طول سال دريافت و بازشنوايي شده‌اند و با توجه به دستور العمل‌هاي جشنواره به مرحله داوري راه پيدا كردند.
وي ادامه داد: 22 نفر عضو هيات‌هاي انتخاب بودند كه با انتخاب آنها 124 اثر به مرحله داوري راه يافته 149 اثر نيز در بخش ويژه بودند. از 71 برنامه 61 اثر در طبقه جيم، 11 اثر در طبقه ب و 3 اثر در طبقه دال بودند. ضمن اينكه در اين ميان مراكز تازه تاسيسي بودند كه توانستند به اين جشنواره راه پيدا كنند و استان خراسان جنوبي باتوجه به جوان بودنش رشد 600 درصدي داشته و بيشترين درصد رشد شامل حال اين استان بوده است و قزوين و كرمانشاه، آذربايجان شرقي، اصفهان و سيستان‌وبلوچستان نيز جزو استان‌هايي بوده اند كه بالاترين رشد را داشته‌اند.
وي تصريح كرد: بيشترين ميزان شنونده را به ترتيب استان‌هاي چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي و يزد داشتند. استان‌هاي آذربايجان غربي، كردستان و سمنان نيز بيشترين رضايت مخاطبان خود را جلب كرده‌اند و از نظر ميزان جلب اعتماد نيز استان‌هاي آذربايجان غربي، خليج‌فارس و آذربايجان شرقي نيز در رتبه‌هاي اول تا سوم قرار گرفته‌اند.
مازنداراني در پايان گفت: درطول برگزاري جشنواره نيز موضوعاتي چون نويسندگي خلاق براي نمايش راديويي، فرديت در نمايش راديويي، ساد‌گي در ساختار در محتوا و ويژگي‌هاي قصه‌هاي نمايش‌هاي راديويي و زبان رسانه‌ با حضور كارشناساني چون ايوب آقاخاني، رشيد كاكاوند، جلالي، نظري نسب و كياسري بررسي خواهد شد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن