تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814708421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل محيط زيست استان قزوين: حفظ محيط زيست نيازمند تقويت اهرم‌هاي نظارتي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل محيط زيست استان قزوين: حفظ محيط زيست نيازمند تقويت اهرم‌هاي نظارتي است
خبرگزاري فارس: مديركل محيط زيست استان قزوين گفت: همگام با توسعه صنعتي بايد اهرم نظارتي و حفاظتي بر محيط زيست طبيعي تقويت شود تا آسيبي به منابع ارزشمند طبيعي ما وارد نشود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، اميد روشن بعدازظهر امروز در نشست خبري كه در منطقه حفاظت شده باشگل برگزار شد، بيان داشت: استان قزوين با كمتر از يك درصد از مساحت كشور داراي تنوع زيستي مختلف و متنوعي است، بنابراين بايد در كنار پيگيري روند توسعه صنعتي در حفظ منابع طبيعي آن نيز اهتمام ورزيم.
وي ادامه داد: همگام و همپا با توسعه صنعتي بايد اهرم نظارتي و حفاظتي بر محيط زيست طبيعي استان را تقويت كنيم تا آسيبي به منابع ارزشمند طبيعي ما وارد نشود.
مديركل محيط زيست استان قزوين اضافه كرد: هرگونه فعاليتي در بستر محيط زيست، محيط زندگي صورت مي گيرد، بنابراين نياز است نگاه كلاني به اين محيط صورت گيرد تا آسيب نبيند.
وي افزود: ضعف شناخت و عدم آگاهي كافي نسبت به ارزش هاي محيط زيست، حساسيت و آسيب پذيري آن موجب مي شود تا نسبت به محيط زيست بي توجهي و كوتاهي صورت گيرد.
روشن تاكيد كرد: اگر شناخت و آگاهي كافي نسبت به محيط زيست ايجاد شود براي مثال واحد صنعتي كه تصفيه خانه ندارد، هيچگاه فعاليتش را آغاز نمي كند، چرا كه صاحبان اين واحد صنعتي از مضرات و آسيب‌هاي آن به محيط زيست آگاه هستند.
وي با اشاره به نقش تشكل هاي مردمي در حفاظت از محيط زيست اظهار داشت: مجموعه هاي مردم نهاد يا تشكل هاي مردمي براي اينكه بتوانند در موضوع مهم محيط زيست نقش خود را به خوبي ايفا كنند بايد سطح آگاهي خود را افزايش دهند، چرا كه افزايش آگاهي موجب ايجاد حس مسئوليت مي شود.
مديركل محيط زيست استان قزوين توضيح داد: اين تشكل‌ها در كشور ما دچار آسيب هستند، چرا كه به دليل جوان بودنشان دولت به آنها نگاهي توأم با مساعدت دارد، در حالي كه چنين نگاهي اشتباه است و اين تشكل ها بايد مردمي بوده و نقش منتقدي داشته باشد.
وي تصريح كرد: هنوز تشكل هاي ما دانش، مفاهيم، ارزش ها و عوامل تهديد و تخريب كننده محيط زيست را نمي‌دانند كه لازم است اين تشكل ها به سمت داشتن اطلاعات كافي و لازم براي حفظ محيط زيست پيش روند.
روشن اعلام كرد: در سال جاري 12 كارگاه آموزشي با مشاركت تشكل ها برگزار خواهيم كرد و لازم است مسئولان مجموعه‌هاي مردم نهاد آموزش را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهند تا فعاليت هاي آنها پرفايده واقع شود.
وي در ادامه شعار هفته محيط زيست را «محيط زيست سالم بستر نوآوري و شكوفايي» عنوان كرد و گفت: براي داشتن انسان هاي سالم نياز به محيط زيستي سالم و پاك است و در چنين محيط زيست سالمي است كه مي‌توانيم شاهد بيش از پيش نوآوري و شكوفايي باشيم.
روشن در پايان در خصوص منطقه حفاظت شده باشگل گفت: منطقه باشگل تنها منطقه حفاظت شده در استان قزوين است كه از سال 1375 مورد حفاظت واقع شده و داراي گونه هاي مختلف و كمياب جانوري و گياهي است.
وي يادآور شد: با توجه به اهميت منطقه باشگل در تلاشيم براي افزايش و تكثير گونه‌هاي جانوري ظرفيت زيستگاهي اين منطقه را ارتقا دهيم.
منطقه حفاظت شده باشگل در شمال غرب تاكستان و در 55 كيلومتري شهر قزوين واقع شده است.
انتهاي پيام/م
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن