تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804490167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عراقچي : ايران هرگز غني سازي اورانيوم را متوقف نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عراقچي : ايران هرگز غني سازي اورانيوم را متوقف نمي كند
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): توكيو- سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن روز سه شنبه تاكيد كرد: ايران هرگز غني سازي اورانيوم را در اين كشور متوقف نمي كند.


به گزارش ايرنا، سيدعباس عراقچي امروز در ميزگردي با حضور محققان ، متخصصان و اساتيد ژاپني مركز عدم اشاعه و خلع سلاح وابسته به موسسه آموزش بين الملل ژاپن ، افزود: جمهوري اسلامي ايران در عين حال آماده مذاكره بدون هرگونه پيش شرطي با طرفهاي ذيربط در مورد برنامه هسته اي صلح آميز خود است .
عراقچي ، در اين نشست ضمن تشريح بسته جديد پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران براي شركت كنندگان ، يادآور شد: اين بسته پيشنهادي پيام بزرگي براي قدرتها دارد و آن هم اين است كه ايران هم اينك به عنوان يك قدرت بزرگ آماده مشاركت براي حل مسايل و نگراني هاي فراروي جامعه جهاني از جمله تروريسم ، فقر، مواد مخدر و مسايل زيست محيطي در سراسر جهان است .
وي ،خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران بر خلاف رويكرد غلط كشورهاي پنج به علاوه يك ، از توانمنديهاي بسياري در حل بحرانهايي نظير عراق ، افغانستان و همچنين لبنان برخوردار بوده و آماده ارايه اين توانمنديهاي خود است .
عراقچي با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران يكي از كشورهاي متعهد و مسئوليت پذير جامعه جهاني است ، گفت : تمامي برنامه هاي هسته اي ايران زيرنظر مستقيم آژانس بين المللي انرژي اتمي بوده و تمامي مراكز هسته اي ما نيز مجهز به دوربين هاي آژانس است .
وي با اشاره به گزارش اخير محمد البرادعي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي ، يادآورشد: در گزارش البرادعي نكات مثبت مهم و زيادي در تاييد ابعاد صلح آميز برنامه هسته اي ايران وجود دارد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن ، گفت : از جمله اين نكات مثبت را مي توان در مورد پروژه اراك ، مركز هسته اي نطنز ، ادامه ارزيابي هاي آژانس و تحت نظارت آژانس قرارداشتن تمامي فعاليت هسته اي ايران ، مشاهده كرد.
وي با بيان اين كه در اين گزارش همچنين بار ديگر اشاره شده كه برنامه هاي هسته اي ايران هيچ انحرافي به سمت غير صلح آميز بودن نداشته است ، گفت : در گزارش البرادعي براي دوازدهمين مرتبه ، اين مساله كه انحرافي در برنامه هاي هسته اي ايران وجود ندارد، تكرار شده است .
به گفته عراقچي ، جمهوري اسلامي ايران براساس برنامه عمل كه با آژانس داشت ، به تمامي سوالات آژانس پاسخ داد و در خصوص مطالعات ادعايي نيز به آن چه كه بر اساس برنامه عمل بود، اقدام كرده است .
وي خاطرنشان كرد: اگر آژانس بخواهد بدون فشار خارجي ، عادلانه و منطقي با برنامه هسته اي ايران برخورد كند ، بايد موضوع تمامي سوالات گذشته را خاتمه يافته تلقي كند و پرونده ايران را به حالت عادي بازگرداند.
وي ، اظهارداشت : جمهوري اسلامي ايران دراين مدت با حسن نيت برخورد كرده و به سوالات پاسخ داده است و حتي در مورد مطالعات ادعايي ، با اين كه ما طبق برنامه عمل به خواسته هاي اين برنامه و برنامه مداليته عمل كرده بوديم ، حتي براي نشان دادن حسن نيت خودمان ، فراتر از آن نيز عمل كرده ايم .
سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن در ادامه اين ميزگرد با بيان اين كه برنامه هسته اي صلح آميز ايران همواره شفاف بوده و انحرافي در آن وجود نداشته است ، گفت : متاسفانه پرونده هسته اي ايران امروز به يك موضوع سياسي تبديل شده است كه از سوي آمريكا مورد حمايت قرار مي گيرد.
عراقچي با اشاره به برخي نگراني هاي ادعايي در مورد برنامه هسته اي صلح آميز ايران ، افزود: جمهوري اسلامي ايران حاضر است تا با هر كشوري كه نگران برنامه هسته ايش هستند و براي رفع اين نگرانيها در قالب كنسرسيومي با اين كشورها همكاري كند.
وي با بيان اين كه بسته پيشنهادي جديد ارايه شده از سوي ايران مسايل مختلف سياسي ،اقتصادي ، امنيتي و هسته اي را مدنظر قرارداده است ، اظهارداشت : ارايه بسته پيشنهادي از سوي جمهوري اسلامي ايران فرصتهاي جديدي را براي حل و فصل مسايل بين المللي در زمينه هاي مختلف فراهم خواهد كرد.
دراين ميزگرد سفير جمهوري اسلامي ايران به سوالات شركت كنندگان در زمينه هاي مختلف مرتبط با بسته پيشنهادي و نيز برنامه هسته اي صلح آميز كشورمان پاسخ گفت .
آساق **6**280 **1459
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن