تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816460698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس هشتم بايد بر همكاري با دولت به عنوان يك اصل تكيه كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مجلس هشتم بايد بر همكاري با دولت به عنوان يك اصل تكيه كند
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز سه شنبه در ديدار نمايندگان دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي، مردم سالاري ديني را متكي و مبتني بر ولايت پروردگار خواندند و با تاكيد بر اهميت دو وظيفه اساسي مجلس يعني قانونگذاري و نظارت، و نيز حفظ و تقويت همگرايي قواي سه گانه افزودند: نمايندگان مجلس بايد حقيقتا مردمي باشند و مردمي بمانند.

ايشان عبوديت و احساس مسئوليت در مقابل پروردگار را، مهم

حضرت آيت الله خامنه اي، شناخت و درك -تكاليف الهي> و انجام دادن شجاعانه ، قاطعانه و توام با آرامش قلبي اين تكاليف را زمينه ساز جلب رضايت پروردگار و رسيدن هر فرد به نقطه امن و امان الهي دانستند و افزودند: اين تكاليف، هنگامي كه شخص در موضع بسيار حساس قانونگذاري براي كشور قرار مي گيرد، بسيار سنگين و پراهميت مي‌شود.

ايشان، قانون را نرم افزار حركت عظيم هر كشور خواندند و افزودند:
قانونگذاري براي هر كشور و ملتي في نفسه مهم است ، اما براي كشوري همچون جمهوري اسلامي ايران و ملت بزرگي نظير ملت ايران كه راه نويني را درمقابل بشر گشوده است ، از اهميتي بسيار فراوان

حضرت آيت الله خامنه‌اي جمهوري اسلامي را -فريادي رسا و بلند> در مقابل حركت كور نظام

ايشان، مردمسالاري ديني و مظاهر آن از جمله نمايندگي ملت در نظام جمهوري اسلامي را داراي ريشه‌هايي بسيار عميق دانستند و افزودند: ولايت الله، مبنا و پايه اساسي تفكر اسلامي است و خداوند به انسان

ايشان با تبيين تفاوت نگاه

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نكات مورد تاكيد در پيام ايشان به مناسبت آغاز فعاليت مجلس هشتم افزودند: قانون بايد جامع، كامل، ماندگار، صريح، تاويل نا پذير، كارشناسي شده، گره گشا و ناظر بر مشكلات زندگي مردم باشد و جز مواردي كه براي باز كردن گره‌ها در كوتاه مدت لازم است، بتواند در شرايط و موقعيت

ايشان تدابير ميان قوه‌اي را براي حل تفاوت ديدگاه

حضرت آيت الله خامنه‌اي بر پرهيز كامل نمايندگان مردم از تاثيرپذيري از افراد متنفذ تاكيد و خاطرنشان كردند: نمايندگان مجلس بايد استقلال در تصميم‌گيري را كه قانون اساسي به آنها داده است،كاملا حفظ كنند.

رهبر انقلاب اسلامي، نظارت مجلس را به موازات قانونگذاري، بسيار مهم و لازم دانستند و افزودند: در اوج اعمال وظايف نظارتي مجلس، بايد كاملا مراقب و هوشيار بود كه اين امر، به وسيله‌اي براي معارضه قوا تبديل نشود.

ايشان خاطرنشان كردند: ايجاد اختلاف ميان قوا و رخنه در بافت يكپارچه مجموعه قواي سه گانه كه فرماندهي كل كشور را بر عهده دارند ، از آرزوهاي بزرگ و ديرينه دشمنان اسلام و ملت ايران است كه گاه علنا و هم اكنون به طور غيرعلني اما كاملا جدي پيگيري مي‌شود و بايد مراقب آن بود.

ايشان با تشكر صميمانه و عميق از تلاش

حضرت آيت الله خامنه‌اي مردمي ماندن نمايندگان مجلس و استمرار ارتباط با مردم را مهم خواندند و افزودند: در جمهوري اسلامي هيچ كسي و هيچ مسئولي نبايد به شكل‌گيري يك طبقه جديد اشرافي كمك كند ، به همين علت همه مسئولان از جمله نمايندگان مجلس بايد پاك وارد ميدان شوند و پاك بمانند و در مقابل فتنه‌هاي پيچيده دل، كاملا مقاومت و مراقبت كنند.

رهبر انقلاب اسلامي خودسازي را، اساس همه موفقيت

در آغاز اين ديدار آقاي لاريجاني رئيس مجلس هشتم با اشاره به توان علمي و تجربي نمايندگان اين دوره گفت: ظرفيت تخصصي همراه با تجربيات مفيد نمايندگان، زمينه لازم را براي حركت نرم افزاري كشور فراهم مي‌كند ضمن آنكه قصد داريم با اتصال اين ظرفيت به قلمرو وسيع نخبگان، جوهره عقلانيت نظام را توسعه دهيم.

آقاي لاريجاني به همزماني آغاز به كار مجلس هشتم با موقعيت ممتاز بين المللي نظام جمهوري اسلامي و نيز شرايط داخلي كشور اشاره كرد و افزود: با وجود اين موفقيتها، پيچيدگي شرايط بيروني، دقت در تصميم‌گيري و اجرا را مي طلبد و مجلس آماده است با كمك به ساير قوا، حركت توسعه عدالت خواهانه و روند تحقق اهداف سند چشم انداز را شتاب بخشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تدوين مدل توسعه بومي كشور را ضروري دانست و افزود : اين مدل توسعه بايد برپايه تاملات اصيل اسلامي و فقهي، دستاوردهاي مديريت ‪ ۳۰‬ساله كشور و تجربيات دنياي امروز تدوين شود.

آقاي لاريجاني از تدوين روشهاي نوين نظارت فعالانه مجلس خبر داد و با اشاره به تشكيل كميته‌هاي هماهنگي با ساير قوا گفت در رايزني با رئيس جمهور و رئيس قوه قضاييه به تركيب مناسبي براي اين كميته‌هاي كارشناسي رسيده ايم و روند اجراي وظايف سنگين مجلس را به ياري خداوند و با تدبير، دورانديشي شجاعت و صراحت ادامه مي‌دهيم.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن