تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816615196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني مديركل دفتر امور شبه خانواده بهزيستي كشور: مراكز شبانه روزي بهزيستي از شكل اردوگاهي خارج مي شوندهر كودك در بهزيستي 7 خانواده متقاضي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني مديركل دفتر امور شبه خانواده بهزيستي كشور: مراكز شبانه روزي بهزيستي از شكل اردوگاهي خارج مي شوندهر كودك در بهزيستي 7 خانواده متقاضي دارد


تهران – حيات

مديركل دفتر امور شبه خانواده بهزيستي كشور گفت: به منظور نزديك كردن محيط مراكز شبانه روزي به محيط گرم خانواده مراكز بهزيستي از شكل اردوگاهي به خانه هاي كم جمعيت در حال تغيير است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي حيات ، ولي الله نصر در نشست خبري امروز سه شنبه با اعلام برنامه هاي دفتر شبه خانواده در رابطه با كودكان بي سرپرست و بدسرپرست اعلام كرد: دفتر امور شبه خانواده در سازمان بهزيستي به عنوان تنها متولي اين كودكان در راستاي توانمندسازي اين قشر اقدامات گسترده اي انجام داده يا درحال برنامه ريزي است.
وي ادامه داد: براي توانمندسازي اين كودكان سياست سازمان مبتني بر ايجاد محيطي مشابه خانواده است و بديهي است تعريف ما از محيط خانواده مراكزپرجمعيت اردوگاهي بهزيستي نخواهد بود.
نصر با اشاره به اينكه گام اول رويكرد سازمان كه نگهداري كودكان در پرورشگاه هاي وسيع اردوگاهي بود گفت: سازمان بهزيستي درحال حاضر درحال گذر از رويكرد دوم به سوم يعني كاهش جمعيت در اين مراكز است.
وي ادامه داد: در گام اول ظرفيت مراكز شبانه روزي 200 نفر بوده كه طي سال هاي گذشته به 50 نفر رسيده و درحال حاضر اين رقم به 18 نفر تقليل يافته است تا بتوان مراكز را تاحد امكان با جمعيت كم تر، نداشتن تابلوي سر در مراكز و مشاركت كودكان به محيط خانواده نزديك كرد.
نصر اظهار كرد: درحال حاضر در سطح كشور 437 خانه كودكان و نوجوانان به 21 هزار كودك به طور مستقيم درحال سرويس دهي است كه 11 هزار نفر توسط اقدامات مددكاري به بستگان درجه 1 و 2 و غيروابسته واگذار شده و مابقي در اين مراكز نگهداري مي شوند.
وي با اعلام اينكه از اين تعداد مراكز 26 مركز به صورت غيردولتي درحال فعاليت هستند اضافه كرد: نگهداري اين كودكان در مراكز براي بهزيستي درگام آخر قرار گرفته و سعي سازمان در واگذاري اين افراد به خانواده به منظور رفع نيازهاي عاطفي به طور جدي مطرح است.

كودكان را تا مرحله توانمندسازي حمايت مي كنيم
مديركل دفتر امور شبه خانواده گفت: يكي از مهم ترين دغدغه هاي سازمان كودكان ترخيصي و ورود اين قشر به اجتماع است تا بتوانند با توجه به مشكلات جامعه اعم از تحصيل، اشتغال، ازدواج و مسكن مانند مردم عادي زندگي كنند.
نصر اعلام كرد: درحال حاضر جامعه هدف ما در اين حوزه بدون درنظر گرفتن آمار 85 هزار فرزند ترخيص شده اي كه هنوز خدمات مددكاري و روانشناسي از بهزيستي دريافت مي كنند گزارش شده است.
وي گفت: از اقدامات سازمان كه با هدف توانمندسازي براي اين قشر انجام شده مي توان به طرح بيمه آتيه، ايجاد گروه هاي هميار از اين فرزندان، فراهم كردن زمينه تحصيلات عالي، شناسايي فرزندان نخبه، پرداخت شهريه كامل 570 دانشجوي تحت پوشش، تشكيل كانون فرزندان نخبه اشاره كرد.
وي با اعلام اينكه مهمترين آيتم براي ترخيص ازدواج است، اضافه كرد: شرايط ترخيص فرزندان تحت پوشش توسط كميته هاي ترخيص كه در هر استان و شهرستان درنظر گرفته شده تعيين مي شود و اگر فرزند از نظر اشتغال و غيره توانمند احساس شود از مراكز ترخيص مي شود و تا توانمندي افراد اثبات نشود نظارت هاي مشاوره اي و مددكاري قطع نمي شود.
هر كودك در بهزيستي 7 خانواده متقاضي دارد
نصر در رابطه با واگذاري كودكان مراكز شبانه روزي اعلام كرد: با توجه به اينكه طبق قانون مصوب سال 1353 بهزيستي مكلف است كودكان مجهول الهويه را پس از 3 سال واگذار كند از 21 هزار فرزند تحت پوشش سازمان فقط 15 درصد افراد قابل واگذاري به صورت فرزند خوانده هستند ولي 4 درصد اين كودكان داراي معلوليت هاي جسمي حركتي هستند و آمار به 11 درصد كاهش مي يابد و درحال حاضر هر كودك 7 خانواده متقاضي براي حضانت دارد و 85 درصد باقي مانده شامل طرح موقت مي شوند.
وي اعلام كرد: رسالت بهزيستي پس از واگذاري اين كودكان تمام نشده و به مدت 6 ماه به طور محسوس يا غيرمحسوس به نظارت كودك و خانواده از جنبه هاي سلامت جسماني و رواني پرداخته مي شود تا روند تربيت كودك در خانواده كنترل شود .
نصر با اشاره به اينكه در اسلام مبحثي به نام فرزندخواندگي وجود ندارد اعلام كرد: توصيه مي كنيم هويت اين افراد حفظ شود و با كمك گرفتن از دفتر مشاوره معاونت پيشگيري سازمان بهزيستي كشور هم در زمان حضانت و هم در مرحله اي كه خطر و تاثير منفي كمتري دارد به منظور گفتن حقيقت از خدمات مشاوره اي سازمان استفاده كنند.

2700 كودك با عنوان طرح امين موقت واگذار شدند
وي گفت: در سال گذشته به دليل ابهامات بي شمار طرح امين موقت همايشي ويژه قضات دادگستري در خوزستان برگزار شد تا ابهامات در اين زمينه برطرف و براساس ماده 1187 قانون مدني كودكان كه شرايط فرزندخواندگي ندارند به طور موقت واگذار شوند.
نصر اعلام كرد: با وجود اينكه در طرح فرزندخواندگي خانواده متقاضي نبايد فرزند ديگري داشته باشد در اين طرح محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد فقط بهزيستي ترجيح مي دهد متقاضيان اين طرح زوج باشند.
وي ادامه داد: درخصوص دختران مجرد بالاي 30 سال متقاضي طرح امين موقت نيز كميسيون اصلي لوايح هيات دولت درحال بررسي اين موضوع است.
وي با اعلام اينكه بالاي 90 درصد خانواده ها به دليل باورهاي غلط متقاضي نوزاد دختر زير يك سال هستند گفت: اگر خانواده ها سطح توقع خود را پايين تر بياورند نه تنها مشكلات بهزيستي در واگذاري اين كودكان تاحد چشمگيري كاهش مي يابد بلكه مدت طولاني انتظار 2 ساله نيز كوتاه تر مي شود.
نصر ادامه داد: براي بحث محرميت اين كودكان به خانواده ها، سازمان درحال كار كارشناسي است اما فرقي بين كودك دختر و پسر در اين بحث وجود ندارد و درحال حاضر رفع اين مشكل به مراجع تقليد هر خانواده واگذار مي شود تا بحث محرميت توسط راهكارهاي مرجع مرتفع شود.

يك ميليارد تومان بودجه گروه هاي هميار
وي اعلام كرد: يكي از مهمترين اقدامات بهزيستي براي توانمندسازي كودكان پس از ترخيص از مراكز تشكيل گروه ها هميار و ايجاد زمينه اشتغال اين افراد به عنوان يك واحد زودبازده است.
وي ادامه داد: درحال حاضر 36 گروه هميار 7 تا 12 نفره در سطح كشور تشكيل شده كه با اختصاص 30 ميليون تومان اعتبار به اين گروه ها مجموعا مبلغي حدود يك ميليارد تومان به اشتغال اين كودكان ترخيصي اختصاص داده شده و تلاش سازمان در سال جاري بر پيگيري و گسترش چشم گيرتر و اختصاص اعتبارات بالاتر است.

كانون فرزندان نخبه درحال ثبت است
نصر با اشاره به همايش تجليل از 100 نخبه مراكز شبانه روزي كه در آذر ماه سال گذشته در شركت ملي پالايش نفت كشور برگزار شد اضافه كرد: براساس آمار سازمان 4 هزار نفر از فرزندان مراكز شبانه روزي به عنوان نخبه شناسايي شدند كه اين آمار دور از انتظار مسوولان را به تشكيل كانوني ويژه اين افراد ترغيب كرد.
وي ادامه داد: از آنجايي كه اين كانون با هدف ايجاد انگيزه در بين كودكان مراكز شبانه روزي درحال تشكيل است شرايط ورودي كانون را سخت اما براي راه يافتگان به كانون تسهيلات ويژه از قبيل پرداخت كامل شهريه دانشگاه، پرداخت مستمري و هزينه هاي جانبي و ارايه تسهيلاتي در دوران خدمت سربازي درنظر گرفته شده است.

هرگونه مذاكره در مورد كودكان بزهكار را تكذيب مي كنم
نصر در پايان با اشاره به مطلب مندرج در جرايد مبني بر كم كاري سازمان بهزيستي درخصوص كودكان بزهكار اعلام كرد: هرگونه مذاكره با سازمان هاي مرتبط به امور كودكان بزهكار را تكذيب مي كنم و هيچ سازماني درخصوص مشكلات اين افراد از بهزيستي طلب مساعدت نكرده تا شامل بي توجهي و كم كاري بهزيستي شود .
وي با اشاره به اقدامات بهزيستي در اين حوزه شامل حضور مددكار در دادگاه هاي ويژه جرايم اين كودكان، همكاري و امضاي تفاهم نامه با كانون اصلاح و تربيت و سازمان زندان ها، امضاي پيمان نامه حقوق كودك اعلام كرد: بهزيستي آماده كمك و رفع اين مشكل است اما اين درحالي اجرايي مي شود كه دستگاه هاي ديگر فرافكني را كنار بگذارند.
نصر با اشاره به اينكه كار كارشناسي در اين زمينه هرچه زودتر آغاز شود باعث كاهش خطرات و مشكلات احتمالي مي شود گفت: نجات يك طفل نجات يك اجتماع است و بايد در مراكز اصلاح و تربيت با انجام فعاليت هاي مددكاري گام اول در داشتن جامعه اي سالم در آينده را برداشت.
پايان پيام
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن