تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803170804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تامين آرامش رواني جوانان از مهمترين اولويتهاي عمره دانش آموزي و دانشجويي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: تامين آرامش رواني جوانان از مهمترين اولويتهاي عمره دانش آموزي و دانشجويي
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: تامين آرامش رواني جوانان از مهمترين اولويت هاي عمره دانش آموزي و دانشجويي است.


بولتن جواني:

حجت الاسلام و المسلمين محمدي ري شهري صبح امروز در جمع كارگزاران عمره دانشجويي و دانش آموزي افزود: يكي از مهمترين مسايلي كه بايد در اولويت هاي كاري مديران اجرايي و فرهنگي عمره دانش آموزي و دانشجويي باشد، توجه به نيازهاي دروني و تامين آرامش رواني جوانان در اين سفر پر بركت و معنوي است.
وي با بيان اين مطلب كه ابهامات ذهني جوان در خصوص آينده كاري، ازدواج و آينده تحصيلي و مواردي از اين دست از عوامل ايجاد اضطراب در ذهن جوانان است افزود: بايد كارگزاران حج به اين نكته مهم توجه كنند كه سفر معنوي حج در كسب آرامش رواني و تامين نيازهاي فكري جوانان بسيار تاثيرگذار است.
رئيس دانشكده علوم حديث گفت: ذكر و ياد خدا هميشه مايه آسايش خاطر و آرامش قلوب است، اما حج به دليل جامعيتي كه از نظر ياد و ذكر خدا دارد، نقش بالايي در كاستن اضطراب هاي دروني انسان دارد.
وي در اين مراسم برگزاري عمره دانشجويان دختر را در فروردين امسال همراه با موفقيت هاي نسبي دانست و اظهار اميدواري كرد: ادامه عمليات عمره دانشجويي و دانش آموزي در اين سال، با موفقيت بيشتري نسبت به سال هاي گذشته صورت پذيرد.
ري شهري عمره دانشجويي و دانش آموزي را از حساس ترين اقدامات فرهنگي كشور برشمرد و گفت:‌ بايد همه تلاش كارگزاران در جهت سازنده تر و مفيد تر برگزار شدن اين برنامه مهم و تاثير گذار فرهنگي صورت گيرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به نامگذاري امسال به نام نوآوري و شكوفايي گفت: بايد رقابت هاي كارگزاران حج در اين سال به طور اخص و ديگر سال ها در جهت نوآوري در خدمت رساني فرهنگي و اجرايي به زائران باشد و كساني كه توان نوآوري و ابتكار ندارند، جاي خودشان را به افراد پر انرژي و مبتكر بدهند تا در هر سال شاهد روش ها و شيوه هاي جديد و مفيد تري در حوزه عمليات عمره دانشجويي و دانش آموزي باشيم.
محمدي ري شهري گفت:‌هنر يك روحاني بايد اين باشد كه در هر سال با قدرت جذب بيشتر و با مطالب جديد تر و علمي تري با مخاطبان خود ارتباط برقرار كند و مديران اجرايي نيز بايد در اين حوزه تمام توان فكري و اجرايي خود را بكار گيرند.
وي گفت: بالابردن سطح توقعات زائران نه تنها به آن ها آرامش نمي دهد بلكه موجب سلب آرامش آن ها مي شوداز اين رو مي بايست به نحوي دانشجويان و دانش آموزان قبل از سفر توجيه شوند و با آنان صحبت شود كه سطح انتظارات آنان از اين سفر معنوي منطقي باشد.
وي ارائه هرگونه تعريف و توصيف از امكانات اجرايي و رفاهي و ارائه وعده هاي انجام نشدني را منجر به افزايش سطح توقعات زائران دانست و گفت: بايد در جلسات توجيهي دانش آموز و دانشجوي زائر از مشكلات احتمالي در حوزه مسكن، غذا و خصوصا حمل و نقل اگاه شده باشند.
وي گفت: رفتاري كه مبتني بر شناخت و معرفت نباشد دوام نخواهد داشت و هميشه تابع شرايط خواهد بود از اين رو بايد احساس جوان در حج و عمره تابع شناخت و معرفت وي باشد و توجه به اين مسئله از وظايف خطير روحاني هاي كاروان است.
محمدي ري شهري افزود: براساس نظر سنجي ها، در اولويت بندي هايي كه در سال هاي گذشته به دست زائران دانش آموز و دانشجو صورت گرفته بود، آشنايي با اسرار و رمز و راز حج جزو اولين اولويت بود زيرا اگر زائر دانشجو و دانش آموز ما به عمق اسرار اين مناسك آگاهي نداشته باشد، در مراحل بعدي بسيار آسيب پذير خواهد بود.
محمدي ري شهري افزود: روحانيون و مداحان كاروان ها براي تقويت بعد معرفتي حج و عمره به طور جدي بايد از بيان مطالب سست و بي پايه خصوصا در ذكر مصيبت ها و مداحي ها پرهيز كنند و به متن خواني از كتب معتبر همچون لهوف و نفس المهموم بپردازند.
وي همچنين در اين مراسم نظم و آراستگي ظاهري روحاني و مدير كاروان و رعايت اخلاق اسلامي در برخورد باجوانان را از ديگر مسايل مهمي دانست كه نقش بسزايي در تاثيرگذاري فرهنگي و روند مطلوب خدمات اجرايي عمره دانشجويي و دانش آموزي دارد.
محمدي ري شهري خطاب به روحانيون كاروان ها گفت: ‌ در خصوص آموزش مناسك حج و مساله خمس، نه تنها نبايد توليد اضطراب شود، بلكه لازم است با آسان جلوه دادن كار از اضطراب موجود در ذهن و فكر جوانان بكاهيم.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت آسيب شناسي سفر عمره و حج دانش آموزي و دانشجويي را ضروري دانست و گفت:‌ نهادهاي مرتبط در حوزه عمره دانشجويي و دانش آموزي همچون ستادهاي عمليات عمره و سازمان حج و ديگر نهادها تا زمان برگزاري جلسه آينده موارد بررسي شده خود را در حوزه آسيب هاي فرصت سوز عمره دانشجويي و دانش آموزي به بعثه مقام معظم رهبري ارائه كنند تا موارد جمعبندي شده و براي اقدام آماده شود.
محمدي ري شهري در پايان به دانشجويان و دانش آموزان عمره گذار توصيه كرد كه خاطرات سفر معنوي عمره را ثبت كنند.
منبع:واحد مركزي خبر

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//77 - 77 - 68//www.BornaNews.ir
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن