تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817399366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله شاهرودي تاكيد كرد: تشكيل اتحاديه قضائي كشورهاي اسلامي راه‌گشا است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: آيت الله شاهرودي تاكيد كرد: تشكيل اتحاديه قضائي كشورهاي اسلامي راه‌گشا است
فقط بعد دفاعي در دفاع و مصون نگه داشتن جهان اسلام كافي نيست، بلكه بايد با استفاده از ذخائر غني و عظيم اسلامي كه هيچ مجموعه اي از آن غني تر نيست در مقابل فرهنگ ضد اسلامي و تهاجم دشمنان ايستادگي كرد.
آفتاب: آيت الله محمود هاشمي شاهرودي رييس قوه قضاييه روز سه شنبه گفت: «امروز بيداري خواست مسوولان، مديران، علما و نخبگان كشورهاي اسلامي است».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، در اجلاس كارشناسان قضايي كشورهاي اسلامي در تهران گفت: «برپايي نظام مقدس جمهوري اسلامي و انديشه هاي بلند امام راحل، تحول عظيمي در كل منطقه و جهان اسلام ايجاد كرده است».

هاشمي شاهرودي افزود: «اين تحول بزرگ و انقلاب واقعي فكري، سياسي و فرهنگي منشاء چالشهاي خارج از جهان اسلام شد و استكبار و نظام سلطه با اين تحول و بيداري بزرگ مخالف است».

رييس قوه قضاييه گفت: «اشكال مختلف چالشها و درگيري هاي گوناگون و تهاجم هاي فرهنگي، حقوقي و حقوق بشري و حتي تهاجم سياسي و نظامي پس از اين تحول عظيم شكل گرفت و در هيچ زماني از تاريخ، چنين چالش و تهاجمي سابقه نداشته است».

وي تاكيد كرد: «امروز مديران، مسوولان فرهنگي، حقوقي، سياسي و قضايي كشورهاي اسلامي مسووليت و رسالت عظيمي به دوش دارند و ملتها و نسلهاي امروز و آينده انتظارات زيادي از همه دارند».

هاشمي شاهرودي با بيان اينكه در مقابل اين تحول عظيم دو وظيفه به عهده همگان است، گفت: «معرفي اسلام با توجه به پارادوكسي كه ميان جهان اسلام وغرب و رودررويي فكري، سياسي و فرهنگي موجود، بايد به گونه اي باشد كه ميراث غني اسلام در همه ابعاد به دنيا معرفي شود».

رييس قوه قضاييه وظيفه دوم را افشاگري و مقابله با نظام سلطه عنوان كرد و گفت: «بايد ترفندهاي زيركانه دشمنان اسلام بر جهان اسلام افشا شود تا با نام عدالت طلبي، حقوق بشر و آزاد يخواهي بدترين ظلم و تجاوز به حقوق ملتها نشود».

وي ادامه داد: «جهان غرب در مقابل اين تحول عظيم به دنبال آن است تا همچون گذشته انديشه ها و ميراث غني اسلام را مورد نقد قرار دهد و با انتقاد، برتري افكار و داده هاي حقوقي و ارزشهاي خود را به اثبات برساند».

هاشمي شاهرودي تاكيد كرد: «معرفي اسلام بايد قوي، علمي و قابل طرح و اثبات در مجامع علمي دنيا باشد تا جهان عظمت دستگاه حقوقي و قضايي و مباني عميق و عادلانه دين مبين اسلام را بفهمند».

رييس قوه قضاييه ادامه داد: «نظام سلطه و دشمنان اسلام با شعارهاي دروغين منافع و ثروتهاي ملتهاي اسلامي را به يغما برده و بايد با اين رويه مقابله شود».

وي با بيان اينكه بدترين تبعيض ها از سوي دشمنان اسلام تحت عنوان حقوق دولتها و ملتها مطرح مي شود، تصريح كرد: «در سازمان ملل متحد كه به عنوان حفظ حقوق ملتها و رعايت عدالت تشكيل شد، ديده مي شود كه درحق وتو چه تبعيض هايي وجود دارد و كدام دستگاهها و كشورها نافذ هستند».

هاشمي شاهرودي افزود: «در مقابل اين همه ظلم و ستم به ملت فلسطين هيچ عكس العملي حقوقي و حقوق بشري از سوي سازمان هاي بين المللي صورت نمي گيرد، ولي اگر به يك اسراييلي كه به ناحق سرزمين فلسطينيان را غصب كرده، تلنگري زده شود، محكوم به ظلم و ترور و خلاف حقوق بشري مي شود».

رييس قوه قضاييه تاكيد كرد: «تشكيلات بين المللي به جاي دفاع از ملتهاي عراق، فلسطين و افغانستان از اشغالگران حمايت مي كنند و آنان را حق مي دانند و اين حق ناروايي است».

وي گفت: «در اين اجلاس بايد با همكاري اعضاي كشورهاي اسلامي ابعاد حقوقي و قضايي با در نظر گرفتن اين دو وظيفه مورد توجه قرارگيرد و شكل گيري اتحاديه قضايي كشورهاي اسلامي در اين مسير بسيار راهگشا است».

هاشمي شاهرودي افزود: «فقط بعد دفاعي در دفاع و مصون نگه داشتن جهان اسلام كافي نيست، بلكه بايد با استفاده از ذخائر غني و عظيم اسلامي كه هيچ مجموعه اي از آن غني تر نيست در مقابل فرهنگ ضد اسلامي و تهاجم دشمنان ايستادگي كرد».

اجلاس سه روزه كارشناسان حقوقي و قضايي كشورهاي اسلامي از صبح سه شنبه در تهران آغاز به كار كرد. در اين اجلاس نمايندگان قضايي 54 كشور اسلامي حضور دارند.

هدف از برگزاري اين اجلاس همكاري هاي علمي، معاضدت هاي قضايي، مبارزه با جرايم سازمان يافته، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و دفاع از كيان امت اسلامي عنوان شده است.

در اجلاس سران قضايي كشورهاي اسلامي كه سال گذشته در تهران برگزار شد، شركت كنندگان بر تشكيل اتحاديه حقوقي جهان اسلام تاكيد كردند و مقرر شد پيش نويس اساسنامه اتحاديه قواي قضايي كشورهاي اسلامي آماده و به اجلاس دوم سران قضايي كشورهاي اسلامي در عربستان سعودي تقديم شود.

اجلاس كارشناسان حقوقي و قضايي كشورهاي اسلامي در تهران به منظور تدوين اين پيش نويس برگزار مي شود.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن