تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820310109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف كاهش تصادفات رانندگي در پرتلفات ترين معابر پايتخت ايمن‌سازي معابر آزادراهي و بزرگراهي غرب تهران آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با هدف كاهش تصادفات رانندگي در پرتلفات ترين معابر پايتخت ايمن‌سازي معابر آزادراهي و بزرگراهي غرب تهران آغاز شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

هفته‌اي نيست كه جاده‌هاي ارتباطي غرب تهران از جمله آزادراه كرج، بزرگراه فتح و جاده قديم به علت سرعت بالاي خودروهاي عبوري و بي احتياطي عابران پياده شاهد تصادفات رانندگي منجر به فوت نباشد و منطقه 21 در حد فاصل اتوبان كرج از شمال و جاده قديم از جنوب قرار دارد با 100 كشته در دو سال گذشته شاهد بيشترين حوادث رانندگي منجر به فوت در پايتخت بوده است.

به گزارش سرويس «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در جلسه‌اي كه با حضور قائم مقام معاون ترافيك شهرداري تهران و به منظور بررسي وضعيت ترافيك منطقه 21 برگزار شد، مسائل و مشكلات ترافيكي اين منطقه كه ميزان بالاي تلفات ناشي از سوانح رانندگي در راس آنها قرار دارد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مهندس بهنام خوشنودي، قائم مقام معاون ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اين كه مديريت شهري تامين امنيت و سلامت تك تك شهروندان را وظيفه خود مي داند، حفظ ايمني عموم شهروندان بويژه عابران پياده از طريق عمليات ايمن‌سازي معابر آزادراهي و بزرگراهي را به عنوان اولويت نخست فعاليت هاي ترافيكي در منطقه 21 اعلام كرد.

دكتر غلامحسين سلماني، معاون ترافيك منطقه 21 در اين جلسه با اشاره به اين كه اين منطقه تازه تاسيس با 5 هزار و 181 هكتار وسعت 160 هزار نفر جمعيت رادر خود جاي داده، اظهار كرد: از 290 كيلومتر طول شبكه معابر شهري اين منطقه 62 كيلومتر آن آزادراه، بزرگراه و شرياني درجه يك است.

وي با بيان اينكه 25 درصد از مجموع كاربري‌هاي منطقه 21 به شبكه معابر و فضاي حمل و نقل اختصاص دارد، افزود: در مجموع يكهزار و 600 دستگاه تاكسي در 36 خط تاكسيراني و 167 دستگاه اتوبوس نيز در 10 خطر اتوبوسراني در اين منطقه فعاليت مي‌كنند.

وي با تشريح اولويت‌هاي فعاليت ترافيكي منطقه 21 در سال 87 تصريح كرد: ايمن‌سازي معابر و تقاطع‌هاي اين منطقه با محوريت عابر پياده و اجراي تقاطع‌هاي غيرهمسطح منطقه در تقاطع‌هاي جاده مخصوص و بزرگراه فتح از جمله محورهاي پيش‌بيني شده بشمار مي‌آيند.

معاون ترافيك منطقه 21 ايجاد تسهيلات آرام‌سازي ترافيك در شبكه مسكوني و نيمه‌صنعتي منطقه، غيرهمسطح‌سازي عبور پياده از معابر آزادراهي و بزرگراهي، پيگيري تكميل و تصويب طرح تفضيلي منطقه، توسعه حمل و نقل عمومي از طريق احياي پايانه‌ها و خطوط را بخشي از برنامه‌هاي مورد نظر برشمرد و اضافه كرد: بسترسازي براي تعامل با كاربري‌هاي مولد و جاذب سفر از جمله دو كارخانه بزرگ خودروسازي و ساماندهي مشكل تردد و توقف و بارگيري كاميون‌ها در منطقه از ديگر برنامه‌هاي مورد نظر است.

وي 8 گره مهم ترافيكي منطقه را جاده مخصوص در تقاطع هاي ايران خودرو، كوهك، كاروان سرا سنگي و انديشه (دو گاز) و بزرگراه فتح در تقاطع‌هاي گل‌ها، سپاه اسلام، شهريار و كفش ملي (دو گاز) اعلام كرد و يادآور شد: شديدترين تصادفات رانندگي نيز در جاده مخصوص و بزرگراه فتح اتفاق مي‌افتد و تامين ايمني اين دو معبر بزرگراهي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي با تشريح 15 عنوان پروژه مطالعاتي منطقه در زمينه ترافيك و با اعلام اين كه بهسازي وضعيت ايمني بزرگراه‌هاي فتح، مخصوص و آزادگان در صدر راهكارهاي ترافيكي منطقه 21 بشمار مي‌آيد، ادامه داد: ايجاد تسهيلات لازم براي دسترسي و استفاده از ظرفيت حمل و نقل عمومي، نصب دوربين‌هاي نظارت تصويري، ساماندهي وضعيت تردد كاميون‌ها در محدوده مسكوني از جمله تهرانسر و كنترل دسترسي‌هاي غيرمجاز به منظور جلوگيري از استفاده اختصاصي ازمعابر منطقه، از ديگر راه‌حل‌هاي پيش‌بيني شده است.

معاون ترافيك منطقه 21 در پايان ضرورت طراحي و اجراي تقاطع هاي غيرهمسطح بويژه جاده مخصوص و بزرگراه فتح را مورد تاكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: ساماندهي پارك حاشيه‌اي در مقابل كارخانجات خودروسازي، ادامه مطالعات حمل و نقل و تشكيل بانك اطلاعاتي و ساماندهي تابلوها و تجهيزات ترافيكي از ديگر راهكارهاي پيشنهادي ها در كاهش معضلات ترافيكي منطقه 21 محسوب مي‌شوند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن