تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820446113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بدهي 63 ميليارد ريالي افشاگر قلابي به شبكه بانكي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:الف: بدهي 63 ميليارد ريالي افشاگر قلابي به شبكه بانكي كشور
اين رانت خوار كه اخيراً با طرح اظهارات جنجالي بدون ارائه مستندات در برخي جمع هاي دانشجويي، علما و شخصيت هاي موجهي را هدف قرار داده است، عليرغم استمهال و تقسيط درنظر گرفته شده براي بازپرداخت تسهيلات، حتي مبادرت به پرداخت يك قسط هم ننموده است.
فردي كه با ادعاي عضويت در هيئت تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه اخيراً سخنراني هاي جنجالي در برخي دانشگاه ها داشته و اتهامات سنگيني را متوجه برخي شخصيتها و چهره هاي موجه كرده است، تا مقطع انجام بازرسي سازمان بازرسي كل كشور از شعبه محل اخذ وام توسط وي بيش از 63 ميليارد ريال به سيستم بانكي كشور بدهكار بوده و حتي مبادرت به پرداخت يك قسط هم نكرده است.

به گزارش رجانيوز، عباس پاليزدار مديرعامل و رئيس هيئت مديره شركت لبنياتي ورامين مي باشد كه از تاريخ 16/12/74 تا 23/7/83 بالغ بر 33 ميليارد ريال تسهيلات از شعبه سبزه ميدان بانك ملت دريافت كرده است.

بااين حال، كليه تسهيلات پراختي به اين شركت از نظر پرداخت و تسويه وجوه پرداختي كلاً معوق بوده و ميزان آن تا مقطع بازرسي توسط سازمان بازرسي كل كشور ازاين شعبه بانكي (خرداد 86) با احتساب سود و جرايم متعلقه بالغ بر 63 ميليارد ريال مي باشد.

اين رانت خوار كه اخيراً با طرح اظهارات جنجالي بدون ارائه مستندات در برخي جمع هاي دانشجويي، علما و شخصيت هاي موجهي را هدف قرار داده و اين اظهارات با استقبال كم نظير شبكه هاي ماهواره اي و سايت هاي ضد انقلاب نيز مواجه شده است، عليرغم استمهال و تقسيط درنظرگرفته شده براي بازپرداخت تسهيلات، حتي مبادرت به پرداخت يك قسط هم ننموده كه در اين راستا آخرين استمهال مورخ 6/5/84 لغايت 4/10/84 تعيين شده بود.

پاليزدار در اظهارت جنجالي خود همزمان با حمله و انتساب اكاذيب به برخي علما از رويكرد مبارزه با مفاسد دولت حمايت كرده است تا با ترفند ايجاد شائبه انتساب خود به دولت، جبهه اي از علما و شخصيت هاي موجه را در مقابل دولت بگشايد.

اين برنامه از پيش طراحي شده توسط برخي سايت ها و روزنامه ها نيز پشتيباني شد. به طوري كه يك سايت ضد دولت در خبري ابتدا اين افشاگر قلابي را به ستاد رايحه خوش خدمت منسوب كرد اما پس ازانتشار خبري در رجانيوز و مشخص شدن به كاهدان زدن اين سايت، پاليزدار به ستادي جعلي، با عنوان حاميان دكتر احمدي نژاد منسوب شد.

در مقطعي كه شركت لبنيات ورامين توان بازپرداخت بدهي هاي خود به بانك را نداشته، مكاتبات عديده اي با مسئولين كشوري و ادارات و سازمان هاي دولتي درخصوص تقاضاي مجدد دريافت تسهيلات (سرمايه در گردش) و يا استمهال بدهي هاي قبلي داشته است.

دكتر طهماسب مظاهري وزير وقت امور اقتصادي و دارايي در تاريخ 27/6/82 در پي نوشت نامه مديرعامل بانك تجارت كه پاليزدار قصد داشته شركتي به نام خانه صنعت كاران ايران" از محل دريافت تسهيلات از اين بانك تشكيل دهد، مي نويسد: "آقاي پاليزدار با يكي ديگر از مسئولين خانه با اينجانب هم ملاقاني داشتند از آنان خواستم موضع خود را مشخص كنند. آيا خانه صنعتكاران شبيه به يك محفل علمي و صنعتي كار مي كند و يا بصورت يك مشتري براي اجراي طرحهاي توليدي و يا بصورت يك حق العملكار و دلال واسطه پاسخ مشخصي نداشتند. ليكن در مجموع تصميمي كه ارائه مي نمايند سومين حالت بود و با بهره برداري از آشنايي هاي و لباس آقاي پاليزدار نسبت به اخذ رأي از شركتهايي كه مشكل دارند بصورت واسطه گري يا دلال كار مي كنند و ... و موارد ديگر.

گفتني است روز گذشته راديو فردا رسانه وابسته با سازمان سيا، مصاحبه اي اختصاصي از عباس پاليزدار منتشر كرده و وي در اين مصاحبه با تكرار برخي ادعاهاي قبلي خود و اينكه براي اين ادعاها سند دارد، وعده ادامه طرح اين مسائل را داد.

تحت الشعاع قراردادن رانت خواري ها و برخي تسويه حسابهاي شخصي، انگيزه اصلي اظهارات اين فرد ارزيابي مي شود.

با اين حال، مراقبت دانشجويان در تريبون دادن به چنين افرادي نكته مهمي است كه رهبر انقلاب نيز با نگاه تيزبينانه خويش در جمع دانشجويان دانشگاه هاي شيراز متذكر شده و دانشجويان را از ورود مصداقي به حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادي به دليل نقص اطلاعات و احتمال سوءاستفاده از احساسات دانشجويان منع كردند.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن