تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819360428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادمان شعر مهرداد در ايذه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يادمان شعر مهرداد در ايذه برگزار شد
اهواز - خبرگزاري مهر: همزمان با فرار رسيدن سالروز قيام خونين 15 خرداد و به منظور بزرگداشت يادوخاطره هنرمند جانباز، شاعر و نويسنده معاصر خوزستاني زنده ياد "مهرداد احمدي" مراسم شب شعري با عنوان يادمان شعر مهرداد در شهرستان ايذه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در ايذه، معاون طرح و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم كه با حضور جمعي از مسولان شهرستاني، استاني و كشوري، عده اي از هنرمندان و مردم و دانشجويان وعلاقمندان به شعر مهرداد احمدي در تالار سيمرغ شهرستان ايذه برگزار شد به بررسي جايگاه و منزلت هنر پرداخت و گفت: هنر در لغت به معناي فضيلت و نيك نفسي است.

اردشير صالح پور در ادامه به منزلت قلم و جايگاه هنر قلم زني اشاره كرد و افزود: تاثير قلم و قلم زني در جامعه و ماندگاري فرهنگ وهنر از ارزش والايي برخوردار است.

وي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شاعر و نويسنده برجسته و فقيد خوزستاني، زنده ياد احمدي با بيان اين مطلب كه اين شاعر خوزستاني در دو دهه اخير با دو سلاح متفاوت جنگيد، اظهار داشت: زنده ياد احمدي در دهه 60 و در دوران هشت سال دفاع مقدس با اسلحه و پس از آن با سلاح قلم در راه آزادي و آزادگي جنگيد و آثار هنري متفاوتي در قالب شعر و قصه و در زمينه دفاع مقدس و جنگ را خلق كرد.

صالح پور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان توانمنديهاي هنرمندان و شاعران خوزستاني و تاكيد بر توجه بيشتر مسئولان به اين قشر خواستار جمع آوري آثار شاعر برجسته خوزستاني زنده ياد احمدي شد و از شهردار ايذه خواست تا يكي از كوچه اي اين شهر رابه نام مهرداد احمدي نامگذاري كند.

رئيس انجمن شعر شهرستان ايذه نيز با اشاره به منزلت شعر و شاعر در جامعه گفت: شعر ذوق و هنري است كه در وجود هر انساني نهفته و شكوفايي و پرورش اين ذوق و استعداد به سعي و تلاش فرد وابسته است.

وحيد كياني قلعه سردي در ادامه به جايگاه شعر ايذه اشاره كرد و افزود: شعر ايذه در دو حوزه سپيد و كلاسيك با قابليت ها و از برجستگي خاصي در استان و كشور برخوردار است و شاعران اين شهرستان در كنگره هاي شعر و جشنواره هاي متعدد افتخارات زيادي را براي استان خوزستان به ارمغان آورده اند.

وي با بيان خصوصيات زنده ياد احمدي فروتني را از بارزترين خصاياي اخلاقي ايشان دانست و اظهار داشت: مهرداد احمدي از شاعران سالهاي دور انجمن شعر ايذه بود كه با فعاليت در زمينه هاي شعر سپيد و قصه نويسي آثار درخشاني از او به جاي مانده است .

كياني قلعه سردي با اشاره به اينكه انجمن شعر ايذه از سال 1374 فعاليت خود را آغاز كرده تعداد اعضاي اين انجمن را 50 نفر عنوان كرد و مهمترين فعاليتهاي آن را برگزاري نشستهاي هفتگي، معرفي چهرهاي شاخص شعر شهرستان، برگزاري كنگره ها و جشنوارهاي شعر و شب شعرهاي متعدد دانست.

مهرداد احمدي در سال 1347 در روستاي سرصحرا خواجه انور از توابع شهر دهدز متولد شد. وي از جانبازان هنرمند و يادگاران هشت سال دفاع مقدس بود كه آثار متعددي را در زمينه شعر و قصه در قالب جنگ و دفاع مقدس خلق كرد.

احمدي در ارديبهشت ماه 87 براثر سانحه تصادف جان به جان آفرين تسليم كرد و پس از تشيع بر دستان مردم و هنرمندان استان و كشور و خانواده هاي شهدا و ايثارگران در زادگاهش ايذه به خاك سپرده شد.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2081]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن