تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815415362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با همكاري شركت هاي ايراني در بازار عراق باقي مي مانيم - بخش دوم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با همكاري شركت هاي ايراني در بازار عراق باقي مي مانيم - بخش دوم
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رايزن بازرگاني ايران در عراق معتقد است با رعايت تعهد شركت هاي ايراني در عراق همچنان در بازار اين كشور باقي خواهيم ماند.


مهدي نجات نيا رايزن بازرگاني ايران در عراق با اشاره به وجود 15 نقطه مرزي بين ايران و عراق، گفت: اين درحالي است كه يكي از كانال هاي بزرگ واردات به عراق، تنها از يك مرز ارتباطي اين كشور با تركيه صورت مي گيرد.
وي تصريح كرد: مرز كردستان به عراق نيز يكي ديگر از كانالهاي عمده توزيع در اين كشور محسوب مي شود.
رايزن بازرگاني ايران در عراق، ميزان صادرات تركيه به عراق در سال گذشته ميلادي را هشت ميليارد دلار بيان كرد و گفت: صادرات ايران به عراق در اين سال تنها دو ميليارد دلار بوده است.
وي از سوريه با شش ميليارد دلار صادرات به عنوان رقيب سوم ايران در مبادلات با عراق نام برد.
** كالاهاي مورد نياز عراق
رايزن بازرگاني ايران در عراق افزود: مواد غذايي، ساختماني، شوينده، دارو، تجهيزات پزشكي ، شيميايي و پتروشيمي عمده ترين كالاهاي مورد نياز كشور عراق مي باشند كه به علت امكانات محدود و ناامني درعراق ممكن است اين كشور ناچار شود تا پنج سال آينده واردكننده باشد.
وي اعتقاد دارد: تفكر سرمايه گذاري در عراق در شرايط كنوني اقتصادي نيست و بايد به فكر صادرات كالا بود.
نجات نيا، از منطقه بصره به عنوان كانال ديگر توزيع كالا در عراق نام برد و گفت: اكثر كشورهاي اروپايي و مناطق دور از اين منطقه وارد عراق مي شوند.
** معرفي 800 مناقصه
رايزن بازرگاني ايران در عراق از معرفي 800 مناقصه مربوط به عراق بر روي سايت سازمان توسعه تجارت www.tpo.ir خبر داد و ارزش مناقصات كشور عراق را در چهار تا پنج سال آينده را افزون بر 200 ميليارد دلار دانست .
نجات نيا، به استقرار دو بانك ايراني درعراق اشاره كرد و ادامه داد: درعراق امكان ثبت شركت فراهم است و در قراردادي كه با كانون وكلاي بغداد منعقد شده آنها در قبال دريافت دو هزار دلار به ثبت شركتهاي ايراني اقدام مي كنند.
** ورود روزانه سه تا چهار هزار عراقي به ايران
نجات نيا، از ورود روزانه سه تا چهار هزار عراقي به ايران به عنوان گردشگر، خريدار عمده و بخش دارويي خبر داد و گفت: به دليل ناهماهنگي در خدمات رساني به اين افراد كه به طور عمده با پول نقد وارد ايران مي شوند براي آنها مشكلات بسياري فراهم مي شود.
** تمايل عربستان به سرمايه گذاري در ايران
رايزن بازرگاني ايران در عربستان از تمايل اين كشور براي انجام فعاليت در بخشهاي توليد انواع خودرو، قطعات سيمان، مس، فولاد، آلومينيوم، مواد غذايي، ماشين آلات راهداري، واگن، راه آهن، تجهيزات پزشكي و انواع مصالح ساختماني در ايران خبر داد.
عباس باقري اعتقاد دارد: با توجه به اوضاع سياسي منطقه و برخلاف فشارهاي سياسي بخش دولتي، اتاق بازرگاني و شركتهاي خصوصي عربستان تمايل بسياري براي ورود به ايران و سرمايه گذاري در كشورمان را دارند.
** مزيت دار بودن كالاهاي ايراني
به گفته رايزن بازرگاني ايران در عربستان، طرف عربستاني كالاهاي ايراني را داراي مزيت مي داند و علاقه بسياري به ارتباط بيشتر با تجار ايراني دارد.
** برگزاري هشتمين كميسيون مشترك ايران و عربستان
رايزن بازرگاني ايران در عربستان در ادامه از برگزاري هشتمين كميسيون مشترك ايران و عربستان طي مهر ماه آينده در تهران خبر داد.
يادآور مي شود: هفتمين كميسيون مشترك دو كشور سال 84 در اين عربستان برگزار شد.
باقري ابراز اميدواري كرد: با توجه به تغيير و تحولات ايجاد شده در مورد وزراي تجارت و صنعت عربستان و ديدارهايي كه تابستان آينده ميان وزاري صنايع و بازرگاني دو كشور ايجاد مي شود، بتوان بر ميزان مناسبات افزود.
** ايجاد مراكز تجاري
وي به رويكرد جدي ايران براي ايجاد مراكز تجاري در كشورهاي مختلف از جمله عربستان اشاره كرد و گفت: پيوستن ايران به موافقتنامه تجارت آزاد در كنار كشورهاي عربي از جمله عربستان نويد بخش حضور فعال اين كشور در منطقه خواهد بود.
** سرمايه گذاري 38 ميليارد دلاري عربستان براي ايجاد 19 منطقه گردشگري
وي با اشاره به سرمايه گذاري 38ميليارد دلاري طرف عربستان جهت ايجاد 19منطقه گردشگري در امتداد درياي سرخ گفت: افزايش 50 درصدي گردشگري و تلاش براي ارتقا رتبه 25 گردشگري و نداشتن هيچ شرطي براي حذب سرماي گذاري از اقدام هاي دولت عربستان است.
رايزن بازرگاني ايران در ادامه اهتمام جدي جهت شناساندن ظرفيت ها و توانمنديهاي ايران، شناسايي امكانات سرمايه گذاري، برقراري ارتباطات موثر و بسترسازي، اطلاع رساني كامل از اوضاع تجاري را از جمله هدفهاي رايزني ايران در عربستان طي سال جاري برشمرد.
ياد آور مي شود: درآمد زياد نفتي و رويكردهاي اقتصادي جديد دولت زمينه سرمايه گذاري فراوان ديگر كشورها را در عربستان فراهم كرده است.
ميزان صادرات غيرنفتي اين كشور در سال گذشته ميلادي افزون بر 104ميليارد ريال بود كه براساس آمارهاي رسمي نسبت به سال 2006، 22 درصد رشد نشان مي دهد.
مازاد تجاري اين كشور نيز در سال گذشته ميلادي 530 ميليارد ريال برآورد شده است.
اقتصام ** 1601 ** 1558
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن