تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816497442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرورت تبيين حقوق اسلامي در مقابل غرب


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ضرورت تبيين حقوق اسلامي در مقابل غرب
واحد مركزي خبر آيت الله هاشمي شاهرودي امروز سه شنبه در نخستين روز از اجلاس سه روزه كارشناسان قضايي كشورهاي اسلامي، معرفي اسلام و حقوق اسلامي را به جهان اسلام ضروري خواند و افزود: نه تنها بايد در مقابل فرهنگ مزورانه غرب روحيه دفاعي داشت بلكه بايد در مقابل آن تهاجمي برخورد كرد.

وي با بيان اين كه دشمنان اسلام با اتخاذ شيوه هاي دروغين و همراه با تزوير توانسته اند به جهان اسلام ضربه بزنند و سال ها جهان اسلام را در سلطه خود قرار دهند گفت: اين فرهنگ مزورانه بايد افشا شود.

آيت الله هاشمي شاهرودي افزود: دشمنان اسلام با شعار آزادي طلبي و حقوق بشر اما به صورت مزورانه بدترين ظلمها ، تجاوزها ، پايمال كردن حقوق ملتها و دربند كشيدن ملتها و سرزمين هاي اسلامي را انجام داده اند و اين اقدام، مانند اقدام طاغوتهاست .

وي افشاگري و تهاجم به فرهنگ مزورانه غرب را وظيفه مهم و اساسي جهان اسلام خواند و گفت: اين افشاگري بايد به ويژه در خصوص حقوق و حقوق بشر صورت گيرد و بدترين تبعيض هاي حقوقي و ناعادلانه ترين عملكرد حقوقي دنياي غرب كه امروز با عنوان دموكراسي و حقوق بشر انجام مي شود آشكار شود.

رئيس قوه قضائيه با اشاره به تبعيضهاي سازمان ملل در موارد مختلف افزود: ظلم و ستم بسياري در منطقه عليه مردم بي دفاع فلسطين با فجيع ترين جنايت ها انجام مي شود؛ اما هيچ عكس العملي از جانب مجامع بين المللي انجام نمي‌ شود.

آيت الله هاشمي شاهرودي نشان دادن اين تزويرها، دروغ و ترفندها در همه مسائل فرهنگي و حقوقي را وظيفه جهان اسلام به ويژه نخبگان و حقوقدانان دانست و گفت: امروز نظام سلطه در حال مطرح كردن اين تزويرهاست كه بايد با آن مقابله شود.

آيت الله هاشمي شاهرودي با بيان اين‌كه امروز جهان اسلام داراي رشد سياسي، فرهنگي و حقوقي است گفت: امروز تعالي فرهنگي، حقوقي، سياسي و رشد اجتماعي را كه در كل جهان اسلام وجود دارد در هيچ مقطعي از تاريخ سراغ نداريم.

وي با اشاره به بيداري ملت‌ هاي اسلامي افزود: نظام مقدس جمهوري اسلامي و انديشه‌ هاي بلند امام راحل(ره)، تحول عظيمي را در كل منطقه و جهان اسلام ايجاد كرد.

آيت الله هاشمي شاهرودي با بيان اين كه امروز نخبگان بزرگي در سراسر جهان اسلام وجود دارند؛ گفت: افكار بلند اسلامي، انديشه‌ هاي اسلام گرايي و بازگشت به هويت ملي و اسلامي در همه كشورهاي اسلامي چشمگير است.

وي افزود: علما، حقوقدانان و نخبگان و ذخاير ارزشمند علمي جهان اسلام ، با برپايي جمهوري اسلامي شكوفا شده ‌اند.

رئيس قوه قضائيه با بيان اين‌كه امروز ملت ها، مديران و مسئولان كشورهاي اسلامي بيدار شده اند گفت: اين تحول بزرگ و انقلاب فكري، فرهنگي و سياسي، موجب افزايش چالش ‌ها با خارج از جهان اسلام به ويژه جهان استكبار شده است زيرا اين بيداري به نفع مستكبران جهان نخواهد بود و آنان به روش هاي مختلف و بي سابقه چالش‌ هاي جديد، درگيري ‌هاي گوناگون، تهاجم‌ هاي فرهنگي، حقوقي و حتي سياسي و نظامي را پس از اين بيداري انجام داده اند.

وي با بيان اين‌كه امروز مديران، مسئولان فرهنگي، حقوقي، قضائي و سياسي كشورهاي اسلامي مسئوليت عظيمي بر دوش دارند گفت: ملت‌ ها و نسل‌ هاي آينده ، انتظارات زيادي از همه مسئولان اسلامي دارند زيرا در معرض چنين تهاجم تاريخي قرار گرفته‌ايم.

وي نقش جهان اسلام را در پاسداري از دستاوردهاي اسلامي مهم ارزيابي كرد و گفت: دنياي اسلام در اين خصوص وظيفه معرفي اسلام به جهان را بر عهده دارد زيرا امروز با اين تحول بزرگ و چالش هاي جديد دنياي غرب در برابر دنياي اسلام ، بايد بتوانيم ميراث غني خود را در همه ابعاد به ويژه حقوقي، فرهنگي و تمدني به دنيا معرفي كنيم.

رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: در اثر اين چالش ها ، چشم جهان به اين تقابل و درگيري دوخته شده است و جهان غرب در صدد اين است كه اين انديشه‌ ها را همچون گذشته مورد نقد خود قرار دهد و در انتقادهاي خود برتري فرهنگ و ارزش‌ هاي خود را به اثبات برساند.

وي معرفي اسلام و ميراث غني آن به ويژه در بعد فرهنگي و حقوقي و نشان دادن حقانيت اين ميراث را وظيفه مهم و اوليه همه علما و حقوقدانان اسلامي دانست و گفت: معرفي كردن اسلام نيز در اين ابعاد بايد غني، علمي و قابل طرح در مجامع علمي دنيا و قابل اغنا و اثبات باشد و در اين خصوص ، اشراف در فرهنگ اسلامي، حقوق اسلامي و استخراج و استنباط ايده ‌ها و انديشه ‌ها و مباني عادلانه و دقيق نظام اسلامي و تطبيق آن با شرايط روز ضروري است .

آيت الله هاشمي شاهرودي با اشاره به اين‌كه مباني حقوقي و فقهي ما بسيار غني است اما در همه زمينه ‌ها به ويژه در مسائل قضائي نياز به پالايش، تطبيق و مقايسه و در برخي از موارد نيز نياز به استخراج منابع فقهي دارد، افزود: فرهنگ مخالف فرهنگ ما مجهز به بنيان ‌ها و نظريه پردازي‌ هاي قوي، زيبا و مغلطه انداز است و اين انديشه ها در ذهن جوانان نفوذ مي‌كند؛ به همين علت ، نظام و دستگاه حقوقي اسلامي و نظام قضايي اسلام ، آرمان‌ هاي بلند و عادلانه اين نظام، سياست‌ هاي كيفري و حقوق مدني در نظام اسلام بايد به شيوه‌ هاي مدرن امروز از متون اسلامي استخراج ،تدوين و به دنيا عرضه شود.

رئيس قوه قضائيه با بيان اين‌كه ما نبايد فقط به معرفي اسلام و دستگاه قضائي به دنيا اكتفا كنيم بلكه وظيفه ديگري نيز برعهده داريم، تصريح كرد: وظيفه نخست، دفاعي است و وظيفه دوم تهاجم به فرهنگ دشمنان اسلام است.

وي گفت: در مورد مسائل حقوقي و قضائي كه علمي و تخصصي است هر دوي اين وظايف بايد مورد توجه قرار گيرد و در محافل علمي و نشست‌ ها ،درست طراحي شود.

آيت الله هاشمي شاهرودي افزود: اگر اتحاديه همكاري قضائي كشورهاي اسلامي ايجاد شود ، در اين مسير بسيار راهگشا خواهد بود .

رئيس قوه قضائيه ابراز اميدواري كرد: اين اجلاس در تنظيم اساسنامه اي كارآمد و مفيد براي رسيدن به اهداف بلند اسلام و ايجاد وحدت ميان نخبگان و علماي جهان اسلام موفق باشد.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن