تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813283819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدور مدارك قرآني غيراستاندارد؛ مولود موازي‌كاري در امور قرآني سرپرست معاونت ارتباطات و امور اجرايي سازمان دارالقرآن: اغلب مدارك قرآني از اعتبار كشوري برخوردار نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: صدور مدارك قرآني غيراستاندارد؛ مولود موازي‌كاري در امور قرآني سرپرست معاونت ارتباطات و امور اجرايي سازمان دارالقرآن: اغلب مدارك قرآني از اعتبار كشوري برخوردار نيستند
گروه فعاليت‌هاي قرآني: اغلب مدرك قرآني كه توسط برخي دستگاه‌ها و موسسات قرآني صادر مي‌شود از اعتبار كشوري برخوردار نيستند.
«محمدمهدي بحرالعلوم» سرپرست معاونت ارتباطات و امور اجرايي سازمان دارالقرآن الكريم در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب اظهار كرد: دستگاه يا نهادي بعداز اجراي برنامه قرآني و فرهنگي اقدام به صدور مدارك قرآني مي‌كند و اين مدارك تنها در داخل همان دستگاه مربوطه معتبر است.

وي در ادامه افزود: بعضي از نهادها كه برنامه‌هاي قرآني چون دوره‌هاي تربيت مربي برپا و به نفرات برگزيده اين دوره‌ها مدرك اعطا مي‌‌كنند فقط از سوي بعضي از مراكز و سازمان‌هاي ديگر مقبول و مورد پذيرش قرار مي‌گيرند منتها هيچ كدام از اين مدارك قرآني كشور شمول نيستند.

اين كارشناس قرآني يادآور شد: اعطاي بخشي از اين مدارك قرآني داراي موج مثبتي است و بودنش از نبود آن بهتر است چراكه ممكن است اين مدارك قرآني در آينده مانند عملياتي كه براي صدور مدرك حفاظ قرآن توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت گرفت تجميع و واحد شوند، البته اميد است كه در آينده‌اي نزديك اين موضوع براي قاريان و مربيان قرآني نيز اتفاق بيفتد و مدرك قرآني كه كشور شمول باشد، براي آن‌ها نيز تصويب شود.

بحرالعلوم درباره صدور مدارك قرآني توسط يك سازمان مشخص تصريح كرد: صدور مدارك قرآني براي فراگيران از سوي يك مركز مشخص و معين انجام نمي‌شود تا در حوزه فعاليت‌هاي قرآني هماهنگي‌ها و اقدامات لازم را اعمال كند متاسفانه به دليل نبود يك مركز هماهنگ‌كننده در اين زمينه بعضي از مراكز و نهادها براساس معيار و ملاك‌هاي خود اقدام به تهيه، برنامه‌ريزي و اجراي طرح قرآني مي‌كنند و اين موضوع و فرايند را براساس چارچوب و مسير خود طي مي‌كنند.

وي در ادامه افزود: صدور مدارك قرآني توسط دستگاه‌ها و نهادها در حوزه امور قرآني فقط از اعتبار داخلي و درون سازماني برخوردار است، اين مطلب در سازمان يا نهادي نيز به ثبت نرسيده و از پشتوانه قانوني و اعتبار نيز برخوردار نيست و اين معضل تنها با هماهنگي سازمان‌ها و نهادها و تشكيل يك شورا جهت تجميع مدارك قرآني حل خواهد شد.

بحرالعلوم در ادامه اظهار كرد: در حوزه فعاليت‌هاي قرآني بايد يك سياست هماهنگ و اصولي براي صدور مدارك قرآني توسط نهادها، سازمان‌ها و موسسات پيش گرفته شود تا تمام مدارك قرآني براساس ضابطه و معيار مشخص اعطا و از اعتبار لازم و كافي نيز برخوردار شود.

وي در پايان درباره صرف هزينه و وقت فراگيران در دوره‌هاي آموزش قرآن گفت: صرف هزينه و وقت توسط فراگيران علوم قرآني هميشه يك موضوع ناخوشايند نيست چراكه اكثر شركت‌كنندگان در دوره‌هاي آموزش قرآن به دنبال كسب مدرك نيستند بلكه هدف آن‌ها يادگيري علوم قرآني است و همين مطلب در اشاعه فرهنگ قرآني در جامعه بسيار حايز اهميت است.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن