تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816338853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت سيمان پس از آزاد سازي؛50 يا 200 هزار تومان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قيمت سيمان پس از آزاد سازي؛50 يا 200 هزار تومان
كارشناسان معتقدند آزاد سازي سيمان مي تواند مشكل بازار سيمان را رفع كرده و اختلاف قيمت 4 تا 5 برابري سيمان بين كارخانه بازار آزاد را تا حد بسياري متعادل سازد.


"هادي غنيمي فر"- رييس خانه صنعت و معدن- در گفت و گو با برنا، آزاد سازي سيمان در زمان فعلي را ممكن دانسته و مي گويد: هم اكنون شرايط مناسبي براي آزاد سازي سيمان وجود دارد و در صورت آزاد سازي توليد كنندگان اين بخش به سادگي قادر به تنظيم بازار سيمان در مدت يك هفته خواهند بود.

وي ساماندهي سيستم توزيع سيمان را مشكل ندانسته و مي افزايد: عدم آزاد سازي سيمان به دليل آماده نبودن شرايط ،بهانه اي بيش نيست.

غنيمي فر با اشاره به راه اندازي واحدهاي توليد جديد سيمان در كشور، اظهار مي دارد: هم اكنون توليد جوا بگوي نياز كشور بوده و نيازي به احداث كارخانه جديد سيمان نيست.

به اعتقاد وي قيمت هر تن سيمان پس از آزاد سازي بين 52 تا 55 تومان خواهد بود كه اين ميزان 128 تا 130 هزار تومان كمتر از قيمت فعلي سيمان در بازار سياه است.

رييس خانه صنعت و معدن با اشاره به سود سرشار فروش سيمان براي دلالان، تصريح مي كند: هم اكنون عاملان توزيع يك كيسه سيمان را به قيمت 2 هزار و 600 تومان خريداري كرده و به قيمت 8 تا 9 هزار تومان به فروش مي رسانند ولي صورت آزاد سازي سيمان قيمت يك كيسه سيمان ضمن ثابت شدن به حداكثر 3 هزار و 500 تومان خواهد رسيد.

از سوي ديگر "علي اصغر كيهاني" نماينده 300 كارخانه بتن استاندارد كشور با ارايه نظر متفاوتي آزاد سازي سيمان را راهكار مناسبي ندانسته و مي گويد: در صورت آزاد سازي، قيمت هر تن سيمان به 200 هزار تومان افزايش مي يابد.

اين كارشناس سيمان كشور با اشاره به مصوبه هيئت دولت مبني بر توليد، توزيع و مصرف استاندارد سيمان ،مي افزايد: هم اكنون فقط توليد استاندارد سيمان مد نظر قرار گرفته و به ساير موارد ذكر شده در قانون مبني بر مصرف و توزيع استاندارد سيمان توجهي نشده است.

وي با تاكيد بر مصرف استاندارد سيمان در كشور ،اضافه مي كند: بر اساس قانون به ازاي هر متر مربع بنا ،100 كيلو سيمان به افراد داده مي شود كه اين به معناي خريد سيمان مابقي از طريق بازار آزاد است.

كيهاني ميزان سيمان مورد نياز يك متر مربع بنا را، 150 تا 200 كيلو ذكر كرده و مي گويد: با وجود افزايش توليد سيمان از 18 ميليون در سال 1360 به 50 ميليون تن در سال 87، ميزان مصرف سيمان براي هر مربع ثابت مانده است.

وي، اظهار مي دارد: به طور قطع نمي توان در مصرف سيمان براي ساخت بنا صرفه جويي كرد و تامين سيمان مورد نياز نيز مستلزم مراجعه به بازار آزاد است.

وي،تصريح مي كند: به رغم نظارت دولت هم اكنون بازار سيمان با مشكلات بسياري روبروست كه به طور قطع آزاد سازي بدون تهيه مقدمات آن موجب افزايش قيمت ها مي شود.

"حميدبخشي"، كارشناس صنعت سيمان نيز با اعلام اينكه در صورت آزاد سازي سيمان قيمت آن به تني 50 هزار تومان مي رسد د رگفت و گو با برنا اظهار مي دارد: نرخ دولتي هر تن سيمان در حال حاضر به 36 هزار تومان مي رسد كه اين قيمت طي سه سال اخير ثابت مانده و تغييري نكرده است.

وي با بيان اينكه قيمت هر تن سيمان در بازار سياه به180 هزار تومان نيز مي رسد،مي گويد: باقي ماندن سيمان در سبد حمايتي تنها به نفع رانت خواران و دلالان است.

به اعتقاد وي در صورت خروج سيمان از سبد حمايتي قيمت هر تن سيمان به 50 هزار تومان مي رسد كه اين رقم به نفع مصرف كننده و توليد كننده است.

بخشي با بيان اينكه قيمت توليد هر تن سيمان براي توليد كنندگان اين صنعت 40 هزار تومان تمام مي شود، تصريح مي كند: اين در حالي است كه توليد كنندگان هر تن سيمان را با نرخ مصوب دولتي 36 هزار تومان مي فروشند كه اين امر زيان بسياري را متوجه آنها كرده است.

به گفته وي، در صورت آزاد سازي توليد كنندگان و مصرف كنندگان سيمان منتفع خواهند شد و بازار سياه سيمان از بين خواهد رفت اين در حالي است كه باقي ماندن سيمان در سبد حمايتي و دو نرخ عرضه شدن آن تنها به نفع دلالان و رانت خواران است.

بخشي با اعلام اينكه وزارت صنايع و توليد كنندگان سيمان خواستار آزاد سازي اين محصول از سبد حمايتي هستند، خاطر نشان مي كند: وزارت صنايع بارها نظر خود را در خصوص آزاد سازي سيمان اعلام كرده است اما نمي تواند به خاطر سيمان جلوي وزارت بازرگاني بايستد.

اين كارشناس سيمان با بيان اينكه توليدات سيمان در سال جاري نسبت به سه سال گذشته دو برابر شده است ،اضافه مي كند: برخي از معاونين وزير بازرگاني مطرح مي كند كه در سال هاي گذشته سيمان از سبد خارج شد و اين امر موجب اختلال بازار شد اما در حال حاضر توليد سيمان دو برابر شده است و نمي توان امسال را با سال هاي گذشته كه توليد سيمان بسيار ناچيز بود مقايسه كرد.

بخشي معتقد است، نظام قيمت گذاري و توزيع سيمان دچار مشكل است و اين امر موجب نابساماني قيمت سيمان در بازار شده است.

"علي بد"، از كارشناسان سيمان نيز در گفت و گو با خبرنگار برنا، آزاد سازي سيمان در شرايط فعلي را غير ممكن دانسته و مي گويد: آزاد سازي سيمان در صورت مديريت منطقي در بازار آزاد كارساز خواهد بود ،در غير اين صورت مشكلي را حل نمي كند.

وي آزاد سازي سيمان را به طرح سهميه بندي بنزين تشبيه كرده و اظهار مي دارد: همانگونه ديده شد با مديريت صحيح دولت در طرح سهميه بندي بنزين، قيمت بنزين از 700 تومان به 300 تومان در بين دلالان كاهش يافت.

اين توليد كننده سيمان نخستين قدم براي آزاد سازي سيمان را تدوين برنامه اي مدون براي بازار آزاد سيمان ذكر كرده و مي افزايد: با توجه به افزايش 20 درصدي توليد سيمان در كشور در صورت اجراي مديريت صحيح مي توان بازار سياه سيمان را از بين برد.

به اعتقاد وي صنعت سيمان، در طول عمر خود شاهد بالاترين ميزان توليد و بالاترين بازار سياه بوده است.

"بد" قيمت متعادل سيمان در بازار آزاد را بين 55 تا 60 هزار تومان دانسته و مي گويد: در صورت مديريت واحد قيمت سيمان به نصف قيمت فعلي خود در بازار آزاد كاهش مي يابد.

اين كارشناس سيمان با تاكيد بر مديريت واحد بر توليد و توزيع سيمان ،تصريح مي كند: سود حاصل از توزيع و فروش سيمان بايد صرف رفع مشكلات توليد شود، اين در حالي است كه هم اكنون توزيع كنندگان سيمان هيچ برنامه اي براي توليد سيمان يا بازار نداشته و فقط حواله ها مبادله مي شود.

وي با اشاره به مشكلات بازار ثانويه سيمان، مي گويد: هم اكنون مصرف كنندگان قادر به تأمين سريع سيمان نبوده و گاهي پس از 4 روز سيمان مورد نياز خود را دريافت مي كنند كه در عمل مشكل آنها را حل نمي كند.

اين در حالي است كه بنا به اظهارات يك مقام آگاه در وزارت بازرگاني، امكان خروج سيمان از سبد حمايتي دولت در آينده نزديك ميسر نيست.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن