تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806813578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نام نويسي دانش آموزان؛ دغدغه بي پايان والدين


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نام نويسي دانش آموزان؛ دغدغه بي پايان والدين
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): علي حبيبي -- نام نويسي دانش آموزان در مدرسه از دغدغه هاي هميشگي والدين است و اين نگراني هر چه به زمان ثبت نام نزديك مي شويم، بيشتر مي شود.


اين دغدغه و نگراني در برخي از والدين حتي قبل از شروع امتحانات فرزندان خود شروع مي شود و آن ها براي آنچه انتخاب مدرسه مناسب و در خور مي خوانند به تكاپو مي افتند.
ثبت نام دانش آموزان معمولا از اوايل تيرماه آغاز و تا شهريورماه ادامه دارد و در اين مدت بسياري از والدين براي يافتن مدرسه اي مناسب تمام شهر را زيرپا مي گذارند.
در نظر دسته اي از والدين، داشتن كادر آموزشي توانا و مجرب از شاخص هاي يك مدرسه خوب است و معمولا شناسايي اين گونه مدارس از طريق بستگان، آشنايان و گفت و گوهاي روزمره حاصل مي شود.
در بسياري از موارد والدين بعداز يافتن اين گونه مدارس با پاسخ تكميل ظرفيت و نداشتن شرايط ثبت نام دانش آموز روبرو مي شوند و با اين پاسخ تمام آرزوهاي خود براي موفقيت بيشتر فرزندان خود را پايان يافته تلقي مي كنند.
واقعيت اين است كه دانش آموزان مدرسه يك محل را، كودكان و نوجوانان ساكن همان محل تشكيل مي دهند و ممكن است به صورت استثنا و براساس ضوابطي، تعداد ديگري از دانش آموزان غيرساكن نيز جذب شوند.
وضعيت فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي دانش آموزان آن مدرسه نيز تابعي از شرايط محيط آن است و در بوجود آوردن اين شرايط، عوامل مختلفي دخالت دارند كه دانش آموزان نقشي در بوجود آوردن اين وضعيت ندارند.
در پرداخت سرانه دانش آموزي و تجهيز مدارس دولتي، آموزش و پرورش بايد به طور يكسان برخورد كند بنابر اين از اين لحاظ هيچ مدرسه اي نسبت به مدرسه ديگر برتري ندارد مگر اينكه مشاركت هاي مردمي، اين وضعيت را تغيير دهد و مدرسه را به امكاناتي از جمله تشكيل كلاس هاي فوق برنامه هدايت كند.
هم اكنون بيش از 92 درصد دانش آموزان كشور در مدارس دولتي تحصيل مي كنند و تنها كمتر از 8درصد دانش آموزان كشور در مدارس غيرانتفاعي به تحصيل اشتغال دارند.
باوجود آنكه اشتغال كاركنان آموزش و پرورش بويژه معلمان بدون در نظر گرفتن مدارس دولتي مناطق برخوردار و غير برخوردار صورت مي گيرد اما در نهايت مدارسي درخور در برخي مناطق شكل مي گيرد كه شمار اين مدارس در مناطق برخوردار بيشتر است.
درخواست و علاقه معلمان براي حضور در مناطق برخوردار شايد يكي از عوامل موثر در شكل گيري اين مدارس باشد كه تقريبا تغيير اين روند از اراده آموزش و پرورش خارج است.
اين روند باعث مي شود كه مشكل وجود نيروهاي مازاد و در مناطق غير برخوردار مشكل كمبود نيروي انساني و بعضا باسابقه و مجرب بوجود آيد كه مشكلات فراواني به آموزش و پرورش تحميل مي كند.
تقاضاي بالا براي ورود به برخي از مدارس ناشي از كيفيت بالاي برنامه هاي آموزشي و پرورشي اين مدارس است بنابر اين آموزش و پرورش بايد براي برهم زدن اين تقاضا، به كيفيت آموزش در ساير مدارس اقدام كند.
تا زماني كه فاصله بين كيفيت برنامه هاي آموزشي و پرورشي در مدارس بالا باشد، انبوه تقاضاي ورود به اين مدارس شكل مي گيرد و در اين ميان دانش آموزان علاقه مند و والدين متقاضي هيچ تقصيري ندارند زيرا تحصيل در مناسب ترين آموزشگاه حق هر شهروند است.
باوجود آنكه بسياري از مدارس دولتي از نظر سطح آموزش بالا هستند اما مسئولان اين آموزشگاه ها حق برگزاري آزمون ورودي براي نام نويسي دانش آموزان را ندارند.
بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش،برگزاري آزمون ورودي براي نام نويسي دانش آموزان در همه مدارس دولتي ممنوع است.
به عبارت ديگر، نام نويسي دانش آموزان كليه پايه هاي تحصيلي در مدارس دولتي بدون برگزاري آزمون ورودي، مصاحبه، شرط معدل و نمره خواهد بود.
در اين دستورالعمل آمده است كه نام نويسي دانش آموزان در اين گونه مدارس براساس محدوده جغرافيايي مدارس و اختصاص بخشي از ظرفيت مدرسه براي ثبت نام دانش آموزان در شهريورماه است.
مديران واحدهاي آموزشي موظف هستند دستورالعمل مربوط به ثبت نام را به همراه شماره تلفن هاي پاسخگويي به شكايات در تابلوي اعلانات و در معرض ديد مراجعه كنندگان نصب كنند.
همچنين وزير آموزش و پرورش در دستوالعملي به سازمان آموزش و پرورش استان هاي سراسر كشور، ضمن تاكيد بر تشكيل ستاد ثبت نام دانش آموزان در سطوح استان، شهرستان ، منطقه و ناحيه آورده است: مديران مدارس موظف هستند امكانات و نيروي انساني متخصص مورد نياز مدارس را به شكل مناسب ساماندهي و به گونه اي اقدام شود كه اولياي دانش آموزان با رغبت بيشتر نسبت به انتخاب نزديكترين مدرسه محل سكونت خود اقدام كنند.
انتخابات مديران واحدهاي آموزشي بايد قبل از شروع سال تحصيلي ترجيحا تا پايان تيرماه انجام شود و مديران ملزم هستند از دانش آموزان ميان پايه بدون حضور آن ها و اولياي شان در فرصت مقرر نام نويسي كنند.
همچنين فراهم كردن امكان ثبت نام فرزندان ايثارگران و فرهنگيان در آموزشگاه مورد نظر آن ها و ثبت نام فرزندان كاركنان دولت در آموزشگاه هاي محل كار يا سكونت آن ها با توجه به ظرفيت و ضوابط مربوط از مواردي است كه در دستورالعمل ثبت نام مدارس مورد تاكيد قرار گرفته است.
فراهنگ 1569
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن