تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814724182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار نخست وزير عراق با رئيس مجلس شوراي اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: ديدار نخست وزير عراق با رئيس مجلس شوراي اسلامي
نوري المالكي نخست وزير عراق ظهر امروز با علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش گروه سياسي «شبكه خبر دانشجو»، در اين ديدار ابتدا نوري المالكي انتخاب لاريجاني را به رياست مجلس شوراي اسلامي تبريك گفت و خطاب به وي اظهار داشت: جنابعالي شخصيتي ممتاز در صحنه منطقه هستيد و در جايگاه موثري قرار گرفته ايد كه براي همه ما مبارك است.

لاريجاني نيز از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور دوست و همسايه عراق كه همواره حامي دولت منتخب و مردمي اين كشور بوده است نام برد و اظهار داشت: تهران آمادگي كامل خود را براي مشاركت در بازسازي عراق و ارائه خدمات رفاهي و عمراني به مردم ستمديده اين كشور اعلام مي دارد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه امنيت عراق، امنيت كل منطقه است برقراري ثبات و امنيت در عراق را شرط لازم براي بازسازي ويرانه هاي بجا مانده از زمان صدام و دوران اشغال دانست و خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران بعنوان كشوري پيشتاز در ارائه كمك و ياري رساندن به مردم عراق آماده ارائه هر گونه كمك و همكاري در اين زمينه است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش به توانمندي هاي كشورمان در زمينه هاي مختلف اقتصادي و صنعتي اشاره كرد و افزود: شركت هاي مختلف صنعتي در جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارند در بازسازي عراق و اجراي طرح هاي مشترك صنعتي در اين كشور مشاركت كنند.

لاريجاني در ادامه ضمن تاكيد بر ضرورت اتحاد و همبستگي احزاب، فرقه ها و طوائف شيعه و سني و كرد در عراق براي اعاده آرامش و ثبات، به نقش موثر نوري المالكي در اين زمينه اشاره كرد و اظهار داشت: ديدگاه شما به آينده عراق ديدگاه كاملا روشني است و از نظر من شما برغم برخي فراز و نشيب ها حركتي اصولي و متين و رو به جلو داريد و با توجه به شخصيتي كه از جنابعالي سراغ دارم شما مي توانيد مظهر وحدت ملي در عراق باشيد.

وي در پايان ضمن تاكيد بر اهميت نقش مجالس در پيشبرد مناسبات و نزديكي بيشتر ميان ملت ها، آمادگي مجلس شوراي اسلامي را براي هرگونه همكاري و تبادل تجربيات پارلماني با مجلس عراق اعلام كرد.

در ادامه اين ديدار، نخست وزير عراق نيز ضمن تقدير و تشكر از حمايت هاي مستمر جمهوري اسلامي ايران از ايجاد امنيت و آرامش در عراق، از بهبود اوضاع امنيتي و وجود آرامش نسبي در كشورش خبر داد و خواستار استمرار كمك ها و حمايت هاي تهران از ملت عراق شد.

وي در ادامه ايجاد انسجام و همبستگي ميان احزاب گوناگون در عراق را در روزهاي اخير مرهون تلاش هاي دولت منتخب و مردم اين كشور دانست و خاطرنشان ساخت: در شرايط كنوني پيام روشن ما به مردم عراق عمل بر مبناي انصاف بوده است و همين امر سبب شده كه بسياري از افراد و شخصيت ها همكاري خود با دولت را از سر گيرند.

مالكي در پايان ضمن سپاسگزاري مجدد از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از ملت عراق، مذاكرات خود با مقامات مختلف جمهوري اسلامي را خوب و سازنده توصيف كرد./انتهاي پيام/
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن