تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815173508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

SIPRI اعلام كرد :افزايش 45 درصدي هزينه هاي نظامي كشورها در 10 سال گذشته/آمريكا در رده نخست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: SIPRI اعلام كرد :افزايش 45 درصدي هزينه هاي نظامي كشورها در 10 سال گذشته/آمريكا در رده نخست
موسسه بين المللي تحقيقات صلح استكهلم (SIPRI) در گزارشي اعلام كرد كه سرمايه گذاري و هزينه كشورها در بخش تسليحات نظامي در دهه گذشته 45 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، موسسه بين المللي تحقيقات صلح استكهلم در گزارش سالانه خود اعلام كرد كه تنها در سال گذشته هزينه كشورها در بخش نظامي، شش درصد رشد داشته است.

بر اساس اين گزارش، در سال 2007 ميلادي،هزار و 339 ميليارد دلار كه معادل 2.5 درصد توليد ناخالص داخلي كل جهان محسوب شده و به ازاي سرانه جمعيت شش ميليارد و 600 ميليون نفري جهان، 202 دلار براي هر نفر مي شود در بخش نظامي سرمايه گذاري شده است.

بر همين اساس، ايالات متحده آمريكا در سال گذشته با 547 ميليارد دلار هزينه نظامي كه 45 درصد هزينه كل جهان در بخش نظامي محسوب مي شود؛ بيشترين هزينه را در بخش نظامي كرده است.

ميزان هزينه هاي نظامي آمريكا پس از حملات 11 سپتامبر در سال 2001 ميلادي، 59 برابر شده است. و در سال 2007 ميزان هزينه هاي نظامي آمريكا بيشترين ميزان ممكن پس از جنگ جهاني دوم تا كنون بوده است.

به گزارش اين مركز بين المللي تحقيقات صلح، پس از آمريكا به ترتيب انگليس، چين، فرانسه و ژاپن بيشترين هزينه ها را در بخش نظامي خود انجام داده اند.

بر اساس تحقيقات اين موسسه، دلايلي را كه سبب افزايش سرمايه گذاري كشورها در بخش نظامي شده،مي توان مسائلي همچون مسائل سياست خارجي، تهديدات جدي و يا احتمالي، درگيريهاي مسلحانه، مناقشات سياسي و حضور در عملياتهاي حفظ صلح معرفي كرد.

به گزارش مهر، موسسه بين المللي تحقيقات صلح استكهلم در ادامه گزارش سالانه خود نوشت : در بعد منطقه اي، بيشترين هزينه در بخش نظامي در اروپاي شرقي صورت گرفته؛به طوري كه از سال 1998 تا 2007 ميزان هزينه هاي نظامي در اين منطقه 162 درصد و از سال 2006 تا 2007، 15 درصد رشد داشته است. هزينه هاي روسيه در بخش نظامي در سال گذشته ميلادي نيز 13 درصد رشد داشته و اين كشور مسئول 86 درصد از رشد هزينه هاي نظامي در منطقه بوده است.

تحقيقات اين موسسه نشان مي دهد كه هزينه هاي نظامي در آمريكاي شمالي نيز در دوره مشابه 65 درصد رشد داشته كه عمده تسليحات مورد نياز اين منطقه از جانب آمريكا تامين شده است.

بر همين اساس، در دهه گذشته ميزان هزينه كشورهاي خاورميانه در بخش نظامي 62 درصد، آسيايي جنوبي 57 درصد، آفريقا و آسيايي شرقي 51 درصد رشد داشته است.

در ميان مناطق مختلف جهان، اروپاي غربي با 6 درصد رشد در هزينه هاي نظامي و آمريكاي مركزي با 14 درصد رشد، كمترين افزايش هزينه را در بخش نظامي داشته اند.

بر اساس تحقيقات اين موسسه، در بعد ملي، چين در دهه گذشته هزينه هاي خود در بخش نظامي را سه برابر كرده و ميزان سرمايه گذاريهاي اين كشور در بخش نظامي 2.1 درصد از توليد ناخالص داخلي چين را شامل مي شود.

اين گزارش در بخش پاياني خود مي افزايد: در سال 2005 ميلادي فروش تسليحات نظامي در سراسر جهان كه توسط 100 شركت توليد كننده اين تجهيزات انجام گرفت بالغ بر 315 ميليارد دلار بود كه اين ميزان در سال 2006 ميلادي 9 درصد رشد پيدا كرد.

علاوه بر آن، 63 درصد از 100 شركت برتر توليد كننده تجهيزات نظامي در آمريكا و اروپاي غربي قرار دارند كه در سال 2006 حجم فروش آنها 292 ميليارد و 300 ميليون دلار بود.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن