تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819152122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان خواستار شد: تاسيس صندوق حمايت از فن آفرينان از سوي وزارت علوم رفع خلاء قوانين حمايتي براي توسعه موسسات فن‌آور در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان خواستار شد: تاسيس صندوق حمايت از فن آفرينان از سوي وزارت علوم رفع خلاء قوانين حمايتي براي توسعه موسسات فن‌آور در كشور
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، تاسيس صندوق حمايت از فن آفرينان را در سال نوآوري و شكوفايي خواستار شد.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، قاسم مصلحي گفت: در حال حاضر يكي از مشكلات شركت‌ها و موسسات دانش بنيان مستقردر پارك ها ومراكز رشد واحد هاي فن‌آوري، نبود حمايت مالي كافي براي به نتيجه رساندن ايده‌ها و تجاري سازي آنها مي‌باشد.

وي افزود: در اين راستا ايجاد صندوقي توسط وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري كه به ارائه كمك ها و خدمات حمايتي مادي و معنوي از فن‌آفرينان حقيقي و حقوقي بپردازد، نقش ارزنده‌اي در جهت شكوفايي امور تحقيقاتي و فن‌آوري و جهت دهي منافع پژوهشي و فناوري كشورخواهد داشت.

مصلحي ادامه داد: اين صندوق مي‌تواند با حداقل يك هزار ميليارد ريال اعتبار تاسيس شده و با ارائه تسهيلات به واحدهاي فن‌آوري، كمك هاي مالي فراواني را به آنان ارائه كند؛ البته در زمينه اخذ وثيقه و ضمانت ها بايد سياستي اعمال شود كه شركت‌ها و موسسات دانش‌بنيان براي دريافت آن با مشكل مواجه نگردند.

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان در ادامه به نبود قوانين و مقررات مربوط به فن‌آوري در كشور اشاره كرد و بيان داشت: يكي از موانع پيش روي كسب و كارهاي دانش‌بنيان، عدم وجود قوانين حمايتي لازم براي توسعه و حمايت از اين بنگاه‌ها مي‌باشد.

مصلحي گفت: در بسياري از كشورهاي توسعه يافته با وضع قوانين و مقررات لازم براي واحدهاي فن‌آوري كوچك و متوسط اقدامات مناسبي در جهت ارتقاي سطح توانايي هاي شركت‌ها و موسسات دانش‌بنيان شده است.

وي افزود: وجود قــوانين حمايتي در اين كشورها، معيارهاي قانوني لازم در زمينه هايي همچون مشاوره، ارائه خدمات اطلاعاتي، همكاري هاي بين بنگاهي، منطقي كردن فعاليت ها، تحقيق وتوسعه و نوآوري را فــراهم مي كند.

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان اظهار داشت: از نظر رقابت نيز قوانين ويژه اي در زمينه يارانه‌ها، ضمانت ريسك وموارد مرتبط ديگربراي حمايت از كسب و كارهاي دانش‌بنيان تدوين شده است تا مشكلات ساختاري ومسائلي كه اين كسب و كارها با آنها مواجه مي باشند را برطرف كند.

مصلحي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه در سال هاي گذشته اقدام هاي مناسبي در جهت تصويب قوانين حمايت از فعاليت‌هاي فن‌آورانه در كشورمان شده است، گفت: از جمله اين قوانين مي توان به ماده 47 قانون برنامه چهارم توسعه كشور اشاره كرد. هر چند هنوز خلاء ناشي از كمبود قوانين حمايتي احساس مي‌شود كه وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري مي‌تواند با برنامه‌ريزي مناسب در سال نوآوري و شكوفايي پيگير تصويب قوانيني همچون قانون پارك‌ها و مراكز رشد علم و فناوري، تبديل ماده 47 قانون برنامه چهارم توسعه كشور به يك قانون دائمي و قانون حمايت از كسب و كارهاي دانش‌بنيان باشد.

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان همچنين بر ضرورت ايجاد شركت توسعه و تجهيز آزمايشگاه ها وكارگاهها در كشور تاكيد و عنوان كرد: وجود امكانات و تجهيزات آزمايشگاهي و كارگاهي از موارد ضروري انجام فعاليت‌هاي تحقيقاتي و فناوري مي‌باشد.

وي افزود: بدين منظور تامين تجهيزات براي دانشگاه ها و مراكز پژوهشي بايد در دستور كار جدي قرار گيرد، اما از آنجا كه وارد كردن وسايل آزمايشگاهي از خارج از كشور با موانعي روبرو مي‌باشد، پيشنهاد مي‌شود شركتي در اين راستا تاسيس و از كليه پتانسيل‌هاي موجود در كشور براي توليد و توسعه تجهيزات استفاده شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن