تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812987413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار حسين آبادي خبر داد:اختصاص 104 ميليارد تومان براي انسداد فيزيكي مرزها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سردار حسين آبادي خبر داد:اختصاص 104 ميليارد تومان براي انسداد فيزيكي مرزها
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي، از انسداد فيزيكي مرزها و دشواري عبور كاروانهاي قاچاقچيان مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، سردار حميدرضا حسين آبادي امروز در نشست خبري در محل فرماندهي پليس مبارزه با مواد مخدر، اظهارداشت: در هفته ‌هاي اخير، يك باند بين‌المللي ترانزيت مواد مخدر و يك محموله اسيد در كشور به همت واحد پليس مبارزه با موادمخدر ناجا كشف و ضبط شد.

وي با اعلام انهدام يك باند بين ‌المللي ترانزيت مواد مخدر در كشور، گفت: حدود چهار ماه كار اطلاعاتي در واحدهاي پليس مواد مخدر در تهران، خوزستان، سيستان و بلوچستان و افسر رابط پليس در پاكستان، منجر به توقيف و انهدام باند بين‌المللي ترانزيت مواد مخدر در جنوب كشور شد.

حسين آبادي ادامه داد: اين باند كار ترانزيت مواد مخدر را از پاكستان به كشورهاي حوزه خليج فارس صورت مي‌داد كه نهايتا با هماهنگي پليس عربستان و يمن موفق به توقيف اين محموله در درياي عمان شديم.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بيان اينكه 3700 كيلوگرم مواد مخدر از اين باند بين ‌المللي كشف شد، اظهارداشت: همچنين دو نفر از اتباع كشورهاي عربي حوزه خليج فارس در گروگان قاچاقچيان بودند كه همزمان با توقيف اين محموله، مخفيگاه قاچاقچيان نيز شناسايي و گروگانان آزاد شدند.

وي يادآورشد: گروگانگيري براي تحويل پول مواد مخدر ترانزيت شده، بود كه اعضاي باند و گروگان‌ها با هماهنگي افسر رابط پليس و دستگاه قضايي، در اختيار پليس در استان سيستان و بلوچستان قرار گرفتند.

حسين آبادي با اشاره به دستگيري 6 عضو اين باند، افزود: از اين تعداد، 4 نفر ايراني و 2 نفر از اتباع حوزه خليج فارس بودند.

وي با اشاره به اين كه با شروع مرحله اول طرح جمع‌آوري خرده‌فروشان و توزيع‌كنندگان مواد مخدر در قالب طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در سال جديد، دو هزار و 131 نفر دستگير شدند، عنوان كرد: از اين تعداد يك ‌هزار و 114 نفر سابقه ‌دار بودند و تمامي دستگيرشدگان با هماهنگي دستگاه قضائي دستگير و پس از تشكيل پرونده، روانه زندان شدند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا تصريح كرد: با انجام اين طرح در سراسر كشور، يك‌ هزار و 952 كيلوگرم انواع مواد مخدر شامل 48 كيلو كراك، 121 كيلو حشيش، يك‌هزار و 695 كيلو ترياك و مابقي ساير مواد مخدر كشف شد.

وي با بيان اينكه در طول دو ماه اول سال جاري، 83 هزار و 812 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد، ادامه داد: اين ميزان كشفيات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد افزايش داشته است.

حسين آبادي افزود: همچنين در كشفيات مواد مخدر، هروئين به تنهايي 44 درصد افزايش داشته است كه نشان دهنده تبديل ترياك در داخل افغانستان به هروئين فشرده است، به طوري كه قاچاقچيان و مافيا به دنبال كم كردن حجم مواد مخدر و فشرده كردن آن هستند.

وي با بيان اينكه طي دو سال گذشته، 400 كيلومتر كانال‌ كشي در مرزهاي شرقي صورت گرفته است، گفت: با افزايش كانال ‌كشي براي انسداد فيزيكي مرزها، عبور كاروانهاي قاچاقچيان كاملا دشوار خواهد شد. همچنين از سال گذشته، 600 كيلومتر از كانال‌ كشي مناطق مرزي شرق باقي مانده است.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با تاكيد بر اينكه امسال 104 ميليارد تومان براي انسداد فيزيكي مرزها اختصاص يافته است، افزود: تا كنون تمامي هزينه ‌هاي انسداد فيزيكي مرزها از طريق جمهوري اسلامي ايران تامين شده است.

وي، ميزان برآورد ورود ترانزيت مواد مخدر به ايران را حدود 2400 تن دانست و گفت: از اين ميزان، 550 تا 600 تن در داخل كشور مصرف مي ‌شود.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه در دو ماه ابتداي امسال، 357 عمليات در سراسر كشور انجام شده است، اعلام كرد: 53 درصد كشفيات دو ماه گذشته در استانهاي خراسان رضوي و جنوبي و سيستان و بلوچستان بوده است.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن