تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816494409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز مادر نزديك است ؛ شايد نماند فرصت ديگري «بهنود» چهارشنبه اعدام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: روز مادر نزديك است ؛ شايد نماند فرصت ديگري «بهنود» چهارشنبه اعدام مي شود


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: مهلت يك ماهه «بهنود» 18 ساله براي جلب رضايت خانواده داغدار تا 48 ساعت ديگر به پايان مي رسد و او بامداد چهارشنبه در زندان «اوين» تهران اعدام مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه حوادث ايسكانيوز، كساني كه يكشنبه هفته جاري در دادسراي جنايي تهران بودند يكي از شيرين ترين خبرهاي طول عمرشان را شنيدند:«خانواده مهربان وحيدرضا كه به دست رفيق 18 ساله اش (سجاد) از پا درآمد به حرمت سالگرد شهادت يگانه دخت پيامبر اسلام (ص) از خونخواهي گذشت.»
سجاد در شعبه 71 دادگاه كيفري تهران به اشد مجازات محكوم شده و حكم به تاييد شعبه 38 ديوان عالي كشور رسيده بود.زن داغدار كه در دادگاه مي گريست گفته بود:«آرزو داشتم پسرم را داماد كنم و حالا فقط مرگ قاتلش كمي آرامم مي كند.»
اين مادر و شوهر مهربانش اما با تمامي وجود احساس كرده بودند لذتي كه در «گذشت» هست در
اعدام پسر 18 ساله نيست.آخر مگر مي شود پسري به اين سن و سال را «قاتل بالفطره» و «مجرم اصلاح ناپذير» دانست؟
به باور جرم شناسان ، بيشتر جنايت هايي كه در سنين نوجواني و جواني رقم مي خورد زاييده غرور كاذب اين برهه حساس زندگي است و كساني كه در كم تر از 18 سالگي و پيش از بلوغ فكري، مهر «آدمكش» را روي پيشاني خود حك شده مي بينند مستحق قصاص نفس (مرگ) نيستند.
در اين وادي البته پرونده هاي استثنايي؛ نظير «بيجه پاكدشت» جاي تامل دقيق تري دارد اما پرونده هاي «بهنود» 18 ساله ، «علي - م» كه در 16 سالگي در يك مدرسه كرج ، دوستش را قرباني جدال كودكانه كرد و همچنين «سجاد» را بايد از دريچه ديگري ديد.
جداي از بحث حقوق كيفري و مجازات اعدام مجرمان زير 18 سال كه در بسياري از كشورهاي جهان ، منسوخ است بايد اين سئوال را مطرح كرد «آيا به دار آويختن بهنود ، تنها راه باقي مانده است؟آيا ديگر جامعه، پذيراي اين پسر كه در 17 سالگي و طي دعواي خياباني «قاتل» لقب گرفته ، نيست؟ آيا با اعدام «بهنود» همه عبرت مي گيرند و ديگر كسي قرباني دعواي خياباني نمي شود؟آيا بهترين روز هاي عمر «بهنود» كه زير سايه كابوس مرگ ، هر لحظه با عذاب وجدان بسان جهنمي گذشته است براي تنبيه او كافي نيست؟آيا....»
شك نداريم پدر و مادر احسان - كه شواهد نشان مي دهد به دست بهنود از پا درآمد- نيك مي دانند با به دار آويختن اين پسر ، هيچ كس خوشنود نمي شود و اعدام او تنها راه باقي مانده نيست.
زمان اندك است و عقربه هاي كينه همچنان مي خواهند براي بسته شدن پرونده زندگي بهنود از هم پيش بيفتند.بله، حالا مرگ و زندگي اين پسر در دست پدر و مادر «احسان» است و اگر آنان چشمان خود را به روي توفان «كينه» نبندند «بهنود» سحرگاه چهارشنبه هفته جاري اعدام مي شود.
سالگرد ميلاد فاطمه (س) و روز مادر - چهارم تير - نزديك است و حالا كه خانواده مهربان «وحيدرضا» به حرمت يگانه دخت پيامبر اكرم (ص) از خونخواهي چشم پوشيده است مي شود با سركشيدن جام شربت «گذشت» شيرين ترين هديه را به نيت خوشنودي بانوي دو عالم و يك جامعه به بهنود و مادرش هديه داد.
در اين وادي ، نمايندگان افكار عمومي ذينفع نيستند و ما فقط طالب رضاي خداييم و بس.باشد كه تپش هاي قلب تمامي مادران به ياد مهرباني ها و گذشت فاطمه (س) هميشه بهترين آهنگ زندگي مان بماند.
*آنچه گذشت....
قرار بود ماه گذشته ، پرونده زندگي «بهنود» در زندان «اوين» بسته شود اما آيت ا... «هاشمي شاهرودي» رييس قوه قضاييه كه به خوبي از نگاه جهاني به اين پرونده آگاه است با عنايت به اختيارات خود ، اجراي حكم را 30 روز به تعويق انداخت تا شايد فرجي شود و پدر و مادر قرباني به خاطر رضاي خدا به جواني «بهنود» رحم كنند.
در ابتداي آخرين نشست رسيدگي به اين پرونده كه چهارم مهر 1385 در شعبه 74 دادگاه كيفري تهران به رياست قاضي «حسيني كوه كمره اي» برگزار شد، نماينده دادستان به تشريح كيفر خواست پرداخت.
«صفرخاكي» اعلام كرد: «بهنود» 18 ساله به دنبال درگيري دسته جمعي شامگاه 27 مرداد 1384 در ونك پارك، پسر 17 ساله اي به نام «احسان» را با كارد از پا درآورد.
نماينده دادستان ادامه داد:با توجه به اعتراف صريح بهنود و همچنين شهادت شاهدان و تقاضاي اولياي دم، از محضر دادگاه براي او اشد مجازات خواهانم.
سپس پدر و مادر داغدار در جايگاه ويژه قرار گرفتند و در حالي كه اشك مي ريختند براي قاتل پسرشان حكم مرگ خواستند.
قاضي كوه كمره اي نوبت را به مجرم 18 ساله داد تا به دفاع از خود بپردازد:«به دنبال درگيري، با چاقويي كه در دست داشتم احسان را هول دادم. من نمي خواستم او را بكشم و چاقو، ناخواسته به قلبش فرو رفت.»
وي اضافه كرد:پزشكي قانوني جاي دو ضربه چاقو را روي جنازه احسان تاييد كرده اما باور كنيد كه من فقط يك ضربه زدم.
*قاضي : هر دو ضربه با يك چاقو زده شده است، در اين باره چه مي گويي؟
بهنود پاسخي نداد.
وقتي وكيل مدافع او رو به روي پنج قاضي ايستاد اعلام كرد:در اين درگيري چندين جوان حضور داشته اند و در دست همگي آنان چاقو بوده است. بنابر اين تقاضا دارم اظهارات شاهدان را بشنويد تا شايد حقيقت پنهان آشكار شود.
وحيد 18 ساله به عنوان نخستين شاهد در جايگاه قرار گرفت و توضيح داد:اميد و احسان با هم درگير شدند، اما هر دو به خانه شان رفتند. احسان و بهنود به هواخواهي از دوستانشان بار ديگر درگيري را از سر گرفتند. اين بهنود بود كه با چاقو به احسان حمله كرد.
همچنين شروين به عنوان دومين شاهد در دادگاه، اظهارات دوستش را تاييد كرد و بهنود را عامل جنايت خواند. در پايان اين نشست قاضي كوه كمره اي و چهار مستشار وارد شورشدند.گزارش ايسكانيوز مي افزايد، قضات پس از بررسي مدرك هاي موجود و نظر به تقاضاي خانواده داغدار، پسر نگون بخت را به مرگ محكوم كردند و حكم به تاييد شعبه 33 ديوان عالي كشور رسيد.
با تاييد حكم مرگ «بهنود» عزم رسانه هاي خبري براي بازگشت او به زندگي به راه افتاده است و هيچ كس جز خانواده داغدار نمي خواهد اين پسر به دار آويخته شود.تلاش قاضي «عصمت ا... جابري» و همكارانش در واحد صلح و سازش دادسراي ناحيه 27 نيز به نتيجه نرسيده است.«بهنود» آيا پاي چوبه دار هم بخشيده نخواهد شد؟! 525/110
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن