تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812991466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس پليس مبارزه با مواد مخدرناجا با اعلام آمار سال87خبرداد: دستگيري2131خرده‌فروش مواد مخدر انهدام يك باند بين‌المللي ترانزيت موادمخدر و افزايش11درصدي كشفيات


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس پليس مبارزه با مواد مخدرناجا با اعلام آمار سال87خبرداد: دستگيري2131خرده‌فروش مواد مخدر انهدام يك باند بين‌المللي ترانزيت موادمخدر و افزايش11درصدي كشفيات


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي گفت: در هفته‌هاي اخير، يك باند بين‌المللي ترانزيت مواد مخدر و يك محموله اسيد در كشور به همت واحد پليس مبارزه با موادمخدر ناجا كشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حميدرضا حسين آبادي امروز در نشست خبري كه در فرماندهي پليس مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با اعلام انهدام يك باند بين‌المللي ترانزيت مواد مخدر در كشور، گفت: حدود چهار ماه كار اطلاعاتي در واحدهاي پليس مواد مخدر در تهران، خوزستان، سيستان و بلوچستان و افسر رابط پليس در پاكستان، منجر به توقيف و انهدام باند بين‌المللي ترانزيت مواد مخدر در جنوب كشور شد.

وي ادامه داد: اين باند كار ترانزيت مواد مخدر را از پاكستان به كشورهاي حوزه خليج فارس صورت مي‌داد كه نهايتا با هماهنگي پليس عربستان و يمن موفق به توقيف اين محموله در درياي عمان شديم.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بيان اين كه سه هزار و 700 كيلوگرم مواد مخدر از اين باند بين‌المللي كشف شد، اظهار كرد: همچنين دو نفر از اتباع كشورهاي عربي حوزه خليج فارس در گروگان قاچاقچيان بودند كه همزمان با توقيف اين محموله، مخفيگاه قاچاقچيان نيز شناسايي و گروگانان آزاد شدند.

وي يادآورشد: گروگانگيري براي تحويل پول مواد مخدر ترانزيت شده، بود كه اعضاي باند و گروگان‌ها با هماهنگي افسر رابط پليس و دستگاه قضايي، در اختيار پليس در استان سيستان و بلوچستان قرار گرفتند.

سردار حسين آبادي با اشاره به دستگيري شش عضو اين باند، توضيح داد: از اين تعداد، چهار نفر ايراني و دو نفر از اتباع حوزه خليج فارس بودند. همچنين كشورهاي مرتبط با انهدام باند بين‌المللي ترانزيت مواد مخدر، از پليس جمهوري اسلامي ايران تقدير به عمل آوردند.

وي در ادامه از توقيف يك محموله اسيد در بندرعباس كه از كره‌جنوبي به قصد افغانستان ترانزيت مي‌شد، خبر داد.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصريح كرد: اين محموله ابتدا از يك شركت بدون نام كره جنوبي به كشور امارات ترانزيت مي‌شد و سپس از طريق كشتي «مارينا» از امارات به بندرعباس و نهايتا براي توليد هروئين و مرفين به افغانستان ارسال مي‌شد.

سردار حسين آبادي اضافه كرد: شركتي نيز كه قرار بود محموله اسيد را ترخيص كند، با دستور قضايي احضار و پرونده در حال پيگيري است.

وي با اشاره به اين كه با شروع مرحله اول طرح جمع‌آوري خرده‌فروشان و توزيع‌كنندگان مواد مخدر در قالب طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در سال جديد، دو هزار و 131 نفر دستگير شدند، عنوان كرد: از اين تعداد يك‌هزار و 114 نفر سابقه‌دار بودند و تمامي دستگيرشدگان با هماهنگي دستگاه قضايي دستگير و پس از تشكيل پرونده، روانه زندان شدند.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا تصريح كرد: با انجام اين طرح در سراسر كشور، يك‌هزار و 952 كيلوگرم انواع مواد مخدر شامل 48 كيلو كراك، 121 كيلو حشيش، يك‌هزار و 695 كيلو ترياك و مابقي ساير مواد مخدر كشف شد.

وي با بيان اين كه در طول دو ماه اول سال جاري، 83 هزار و 812 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد، ادامه داد: اين ميزان كشفيات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد افزايش داشته است.

سردار حسين آبادي بيان كرد: همچنين در كشفيات مواد مخدر، هروئين به تنهايي 44 درصد افزايش داشته است كه نشان دهنده تبديل ترياك در داخل افغانستان به هروئين فشرده است، به طوري كه قاچاقچيان و مافيا به دنبال كم كردن حجم مواد مخدر و فشرده كردن آن هستند.

وي با بيان اين كه در دو سال گذشته، 400 كيلومتر كانال‌كشي در مرزهاي شرقي صورت گرفته است، ابراز كرد: با افزايش كانال‌كشي براي انسداد فيزيكي مرزها، عبور كاروان‌هاي قاچاقچيان كاملا دشوار خواهد شد. همچنين از سال گذشته، 600 كيلومتر از كانال‌كشي مناطق مرزي شرق باقي مانده است.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا، با تاكيد بر اين كه امسال 104 ميليارد تومان براي انسداد فيزيكي مرزها اختصاص يافته است، توضيح داد: اميدواريم با اختصاص اين ميزان اعتبار، كار كانال‌كشي با سرعت بيشتري در نقاط عقب مانده كامل شود، تا اشراف پليس بر مرزهاي شرقي افزايش يابد.

وي با بيان اين كه 31 درصد مواد مخدر توليدي افغانستان از مسير ايران عبور مي‌كند، اذعان كرد: با مسدود كردن مرزهاي جنوب استان سيستان و بلوچستان، سرريز و ترانزيت مواد مخدر به سمت دريا و حوزه كشورهاي آسياي شرقي ( CIS) برمي‌گردد، البته در اين بين، 38 تن كشفيات هرويين و مواد مخدر در پاكستان نشان دهنده افزايش ترانزيت مسير مواد مخدر از طريق مرزهاي آبي است.

سردار حسين آبادي با اشاره به اين كه تاكنون تمامي هزينه‌هاي انسداد فيزيكي مرزها از طريق جمهوري اسلامي ايران تامين شده است، خاطر نشان كرد: ميزان برآورد ورود ترانزيت مواد مخدر به ايران حدود دو هزار و 400 تن است كه از اين ميزان، 550 تا 600 تن در داخل كشور مصرف مي‌شود.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي با بيان اين كه در دو ماه ابتداي امسال، 357 عمليات در سراسر كشور انجام شده است، اعلام كرد: در اين عمليات‌ها، 70 نفر از اشرار و قاچاقچيان كشته و پنج تن از ماموران نيروي انتظامي شهيد شده‌اند.

وي با اشاره به اين كه 53 درصد كشفيات دو ماه گذشته در استان‌هاي خراسان رضوي و جنوبي و سيستان و بلوچستان بوده است، اعلام كرد: همچنين 30 درصد كشفيات در استان‌هاي هرمزگان، اصفهان، شيراز و يزد صورت گرفت. وي ادامه داد: 17 كيلو و 329 گرم شيشه، يك ميليون و 240 هزار عدد انواع قرص‌هاي روانگران و تعدادي آمپول‌هاي همجيزك و نورجيزك در دو ماه گذشته در سراسر كشور كشف شده است.

سردار حسين آبادي در پايان با اشاره به اين كه استان فارس با 16 تن بيشترين كشفيات مواد مخدر را داشته است، اذعان كرد: استان كرمان با 9 تن و 300 كيلوگرم و استان هرمزگان با شش تن و 327 كيلوگرم در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن