تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821183375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل دفتر نظارت و كنترل كيفيت مركز آمار ايرانتمامي مراحل سرشماري عشاير كوچنده كنترل و نظارت مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مديركل دفتر نظارت و كنترل كيفيت مركز آمار ايرانتمامي مراحل سرشماري عشاير كوچنده كنترل و نظارت مي شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي مديركل دفتر نظارت و كنترل كيفيت مركز آمار ايران گفت: ناظران اين مركز بر تمامي مراحل سرشماري اجتماعي و اقتصادي عشاير كوچنده كشور نظارت خواهند كرد.
به گزارش موج به نقل از واحد اطلاع رساني سومين سرشماري عشاير كوچنده، رضا كاظمي تكليمي اظهار داشت: هدف اصلي كميته نظارت و ارزيابي ستاد سرشماري عشاير كوچنده كيفيت بخشي به داده‌ها است.
وي "صحت نقشه استقرار عشاير در ييلاق و قشلاق، جذب نيرو، آموزش آمارگيران و كارشناسان، عمليات ميداني و تبليغات" را از محورهاي عمده فعاليت ناظران سرشماري عشاير كوچنده در سال 87 عنوان كرد.
مسئول كميته نظارت و ارزيابي ستاد سومين سرشماري عشاير كوچنده، يكي از نكاتي كه ناظران اين مركز بايد در انجام سرشماري دقت زيادي در مورد آن انجام دهند را "شماره ملي و كد پستي" عشاير ذكر كرد و گفت: اين ارقام براي ساير اطلاعات و خدماتي كه در آينده به عشاير ارائه مي‌شود، حائز اهميت است و بايد به دقت و درستي ثبت شود.
كاظمي تكليمي افزود: پيش از انجام سرشماري كليه نيازهاي آماري واطلاعاتي در زمينه عشاير از دستگاه‌هاي اجرايي استعلام، جمع‌آوري و پالايش كه در نهايت تبديل به فرم سرشماري عشاير كوچنده شده است.
وي گفت: آسيب شناسي نتايج سرشماري عشاير در سال‌هاي 66 و 77 انجام داديم تا در سرشماري امسال نسبت به جمع‌آوري داده‌ها اطمينان پيدا كنيم.
مسئول كميته نظارت و ارزيابي ستاد سرشماري عشاير كوچنده خاطرنشان كرد كه در همين زمينه "10 خطاي اصلي" شناسايي و تلاش شده است كه در اين دوره از سرشماري اين خطاها كنترل و مهار شوند.
وي تعيين چارچوب كلي براي سرشماري را "نخستين مساله" براي ناظران عنوان كرد و گفت: بايد مشخص شود كه عشاير كوچنده و عشاير غيركوچنده كدام هستند. توصيه ما به همه ناظران كشور اين بود كه دقت كنند صرفا عشاير كوچنده در اين سرشماري ثبت شوند.
مديركل دفتر نظارت و كنترل كيفيت مركز آمار ، دقت و صحت نقشه‌اي كه آمارگيران در سرشماري از آن استفاده مي‌كنند را يكي ديگر از محورهاي نظارت ناظران اين مركز برشمرد.
كاظمي تكليمي گفت: بايد نقشه به قدري واضح باشد كه آمارگيران با استناد به آن به سهولت به كوچكترين رده‌هاي عشايري بروند. به همين خاطر سعي كرديم نقشه محل استقرار عشاير در ييلاق و قشلاق را به دقت كنترل و نظارت كنيم.
وي سومين مرحله نظارت را "جذب نيرو" عنوان كرد و گفت: از آنجا كه در اين سرشماري بايد آمارگيران به مناطق صعب‌العبور مراجعه كنند، به ناچار از آمارگيران مرد استفاده كرديم و سعي كرديم تا حد امكان از نيروهاي بومي وعشايري استفاده كنيم.
مديركل دفتر نظارت و كنترل كيفيت مركز آمار، نظارت بر تبليغات با هدف پالايش تعريف عشاير كوچنده و استقرار يافته، تاكيد بر درج صحيح شماره ملي و نيز ارتقاي فرهنگ آماري را ازديگر محورهاي كاري ناظران اين مركز در سرشماري عشاير كوچنده ذكر كرد.
كاظمي تكليمي گفت: مرحله بعدي، آموزش بود. در يك فرايند سرشماري اگر به نحو شايسته به همه نيروها آموزش داده شود، مي‌توان گفت كه از خطاهاي احتمالي جلوگيري كرده‌ايم.
وي خاطرنشان كرد: در مرحله بعدي، ناظران مركز آمار بر عمليات ميداني از شروع تا پايان نظارت خواهند كرد.
وي در پايان هدف از سرشماري عشاير كوچنده را "شمارش جامعه عشايري" و نيز"برآورد دقيق تر ميزان بهره‌برداري كشاورزي و دامداري عشاير كوچنده" عنوان كرد.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن