تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803921614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسطرلا‌ب


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: اسطرلا‌ب
موفقيت محققان ايرانى در درمان نابارورى مردان با سلول‌هاى بنيادى در مدل حيوانى

رئيس انجمن بارورى و نابارورى ايران با اعلام تدوين و آماده سازى طرح به كارگيرى سلول‌هاى بنيادى در درمان نابارورى مردان خبر داد. از نيمه دوم سال 86 اين طرح بر روى انسان آزمايش مى‌شود . دكتر نوروزى افزود: اين طرح كه پيش از اين بر روى حيوانات اجرا شده ونتايج مطلوبى را به دست داده در حال حاضر با همكارى متخصصان بيمارستان امام خميني(ره) و دانشگاه تربيت مدرس در مرحله آزمايش بر روى انسان قرار دارد.

وى گفت: با پيوند سلول‌هاى بنيادى به مردان نابارور قابليت به وجود آمدن نطفه در آنها به وجود مى‌آيد.

رئيس انجمن بارورى و نابارورى ايران يادآور شد: به كارگيرى سلول‌هاى بنيادى در درمان نابارورى مردان براى اولين بار توسط دانشمندان كشورمان محقق مى‌شود .

توليد صنعتي” متادون”

با راه‌اندازى واحد سنتز مواد اوليه دارويى كه در يكى از واحدهاى مستقر در مركز رشد پژوهشگاه پليمر و پتروشيمى زمينه تامين نياز كشور به “ متادون هيدروكلرايد” فراهم شد . دكتر اكرم امانى مجرى طرح در بيان مزاياى اين پروژه به كاهش مراحل توليد اين ماده دارويى فراهم شدن امكان سنتز مواد دارويى مختلف ديگر در كشور بى‌نيازى از واردات راكتورها، كيفيت بالاتر،‌خلوص بيشتر و توجيه اقتصادى در آ‌ن اشاره كرد.

سفر يك دختر دانشجوى ايرانى به

قطب جنوب

آيرين شيوايى دانشجوى فيزيك دانشگاه تهران ديماه 86 در قالب يك برنامه علمى دو هفته‌ايى به همراه گروهى از محققان و دانشجويان از كشورهاى مختلف به سرزمين‌هاى يخ زده قطب جنوب سفر كرد. شيوايى نخستين زن ايرانى است كه از مبدا ايران به قاره جنوبگان سفر كرده است.

دستيابى محققان ايرانى به انواع پيشرفته سانتريفيو ژ و ارتقاى سطح تكنولوژى هسته‌اي

در پى موفقيت دانشمندان و متخصصان كشورمان در دستيابى به نسل جديدى از سانتريفيوژها در ايران و اعلام آن به آژانس بين‌المللى انرژى اتمى ،كشورمان در زمره كشورهاى صاحب تكنولوژى در غنى‌سازى اورانيوم محسوب مى‌شود.

دكتر احمد قريب استاد دانشگاه با اشاره به دستيابى ايران به نوع پيشرفته‌اى از سانتريفيوژها كه به گفته رئيس كميسيون سياست خارجى و امنيت ملى كشورمان متفاوت از نوعى است كه در تاسيسات غنى‌سازى نطنز فعاليت مى‌كند گفت‌:‌دستيابى هر كشورى به انواع پيشرفته سانتريفيوژها كه كار‌آمدى اين ماشين‌ها را افزايش مى‌دهد امرى مهم و اقدامى در راستاى ارتقاى سطح تكنولوژى صلح‌آميز هسته‌ايى آن كشور است.

ساخت سيستم پخش برنامه‌هاى راديويى و تلويزيونى اينترنتى در كشور

سيستم نرم‌افزارى اجراى تلويزيونى ، ‌راديويى و ويديو كنفرانس با قابليت پخش راديو و تلويزيونى اينترنتى براى شنوندگان و بينندگان در سراسر دنيا به همت پژوهشگران و متخصصان دانشگاه علم و صنعت ايران طراحى و راه‌اندازى شد.

مهدى شاملو مدير فنى و مجرى اين طرح با بيان اينكه اين نرم‌افزار شامل دو سيستم مديريت پخش زنده تلويزيون و راديوى اينترنتى )LDMS( و سيستم مديريت ويديو كنفرانس اينترنتى )VCMS( تشكيل شده است اظهار كرد:اين طرح توسط تيمى متشكل از پژوهشگران رشته مهندسى نرم‌افزار به سرپرستى دكتر ناصر مزينى در مركز تحقيقات دانشگاه علم و صنعت ايران توليد شده است.

طراحى وساخت مخازن انعطاف‌پذير سوخت بالگرد و سونار فعال سه بعدي

مخازن سوخت انعطاف‌پذير بالگرد كه توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتى مالك اشتر وابسته به وزارت دفاع طراحى وساخته شده در 9 نوع مختلف براى هواپيماها ،بالگردها ،‌انواع موشك ‌تانك‌ها و نگهدارى و حمل ونقل سوخت به كار مى‌رود . اين مخازن سوخت با توجه به دامنه طبيعى عمليات بالگردها در گشت‌هاى پليسى امدادى ،‌عمليات جنگى و پشتيبانى - لجستيكى در ارتفاع بسيار كم در جلوگيرى از خطر آسيب‌پذيرى و آتش گيرى بالگردها نقش به سزايى دارد. همچنين سونار فعال سه بعدي،‌يك سونار رنگى ديجيتال است كه مى‌تواند در زواياى افقى و عمودى معين و دقت جاروى تعيين شده به دنبال اهداف مختلف بگردد . اين اهداف بسته به فاصله آ‌نها از سونار مى‌تواند مين‌ها،‌موانع طبيعى زيرسطحي،‌ شناورهاى سطحى و ... باشد.

نخستين عمل جراحى كاشت پروتز ويبرانت گوش خاورميانه در ايران

نخستين عمل جراحى پروتز vibrant در گوش براى نخستين بار در خاورميانه در بخش تحقيقات گوش و حلق و بينى بيمارستان اميراعلم انجام شد.

دكتر مسعود متصدى زرندى جراح اين عمل اظهار داشت: درعمل كاشت پروتز vibrant پروتز به يكى از استخوانچه‌هاى گوش ميانى بيمار متصل شده و با انتقال صوت به گوش داخلى شنوايى بيمار را از طريق سيستم الكترومگنتيك افزايش مى‌دهد.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1642]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن