تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817475825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز به كار تاكسي‌هاي هيبريدي در دبي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آغاز به كار تاكسي‌هاي هيبريدي در دبي


سوخت- لادن بهبودي:
اداره راه‌ها و حمل و نقل دبي اعلام كرد كه احتمالا در آينده تمام ناوگان تاكسيراني دولتي در اين امارت را با خودرو‌هاي دوگانه‌سوز كه با محيط زيست سازگاري بيشتري خواهد داشت جايگزين خواهد كرد

به نوشته مطبوعات امارات 10 تاكسي دوگانه‌سوز وارد ناوگان حمل و نقل شركت تاكسيراني دبي شدند و در صورت موفق‌آميز بودن به‌كارگيري آنها در كاهش آلودگي محيط زيست تعدادشان افزايش خواهد يافت.

خودرو‌هاي جديد كمتر از خودرو‌هاي معمولي از سوخت بنزين استفاده مي‌كنند و در بيشتر موارد از نيروي برق باتري استفاده خواهند كرد.
مطار الطاير رئيس اداره راه‌ها و حمل و نقل دبي اعلام كرد كه ظرف چند سال آينده تمام ناوگان تاكسيراني دولتي را با خودرو‌هاي هيبريدي يا دوگانه‌سوز جايگزين خواهد كرد.

عبدالعزيز مالك مدير هيات اجرايي تاكسيراني دبي در مراسم آغاز به كار 10 تاكسي جديد گفت كه به كارگيري خودرو‌هاي جديد در راستاي سياست‌هاي دولت دبي براي حفظ محيط زيست است و طي چند سال آينده تمام 3000 خودروي اين شركت جايگزين خواهند شد.

وي افزود: در طول مدت يك ساله اين خودرو‌ها از نظر دوام، بازدهي و بار مالي مورد آزمايش قرار مي‌گيرند. اين خودرو‌ها توليد آمريكا هستند و بايد از نظر كاربري در اين آب و هوا مورد آزمايش قرار بگيرند. اگر نتيجه مثبت بود به تدريج تمام خودرو‌ها هيبريدي خواهند شد.
در خودرو‌هاي هيبريدي جديد باطري ماشين خود به خود شارژ مي‌شود.

اين خودرو‌ها تا سرعت 40 كيلومتر بر ساعت از برق باتري استفاده مي‌كنند و تنها در سرعت‌هاي بالاتر سوخت آنها بنزين مي‌شود. دو شركت خودروسازي ژنرال موتورز و چوي تائو ساخت اين 10 خودرو را بر عهده داشته‌اند.

اين خودرو‌ها در صحراي آريزونا آزمايش شده‌اند اما در مورد كاركرد آنها در گرماي دبي ترديد وجود دارد. هر ماه عملكرد اين خودرو‌ها بررسي مي‌شود تا از كاركرد آنها اطمينان حاصل شود.

تاكسي‌هاي جديد براي حمل و نقل در خيابان‌ها در نظر گرفته شده‌اند و مسير حركت آنها اتوبان‌هاي شهر نخواهد بود. زيرا اين خودرو‌ها كندتر از ساير خودرو‌ها حركت مي‌كنند و براي حركت در بزرگراه‌ها مناسب نيستند. همچنين چون اين خودرو‌ها در سرعت‌هاي پايين از نيروي برق باتري استفاده مي‌كنند در ترافيك و خيابان‌هاي شلوغ براي حركت مناسب‌ترند.

تاكسي دبي 40 راننده تاكسي براي آموزش رانندگي تاكسي‌هاي هيبريدي به شركت جنرال موتورز فرستاده است اين نخستين بار در منطقه است كه از خودرو‌هاي هيبريدي استفاده مي‌شود.

همچنين اتوبوس‌هاي جديد با موتور يورو 4 به زودي وارد ناوگان حمل و نقل دبي خواهند شد.
اداره راه‌ها و حمل و نقل دبي قراردارد‌هاي ديگري را نيز با شركت‌ها خودروسازي تويوتا، هوندا و فورد براي توليد خودرو‌هاي زيست محيطي امضاء كرده است.

تاريخچه خودرو‌هاي هيبريدي
يك مهندس آمريكايي به نام H.Piper در 23 نوامبر 1905 يك ماشين هيبريدي ساخت كه قادر بود طي 10 ثانيه تا 25 مايل شتاب بگيرد. موتور اين خودرو تركيبي از موتور بنزيني و موتور الكتريكي بود كه امروزه به عنوان موتور هيبريدي شناخته مي‌شود.

Piper در سه سال و نيم بعد، اختراع خود را ثبت نمود؛ اما پيشرفت سريع موتورهاي احتراق داخلي با قدرت و گشتاور بالا در آن دوره، همچنين قابليت استارت بدون هندل آنها و از همه مهمتر پايين بودن قيمت سوخت‌هاي فسيلي و مطرح نبودن آلودگي محيط زيست، سبب عدم توجه به اين نوع خودروها شد. در پي بحران‌هاي نفتي سال‌هاي 1970 دوباره اين خودروها مورد توجه قرار گرفتند ولي تا سال 1990 اين خودروها به طور جدي پيگيري نشدند.

تاريخ درج: 19 خرداد 1387 ساعت 18:45 تاريخ تاييد: 19 خرداد 1387 ساعت 21:23 تاريخ به روز رساني: 19 خرداد 1387 ساعت 21:21
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن