تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816336606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز سنجش سلامت نوآموزان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آغاز سنجش سلامت نوآموزان


عمومي- علي‌اصغر محمدي:
طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان بدو ورود به دبستان از دوشنبه ۲۰ خرداد در سراسر كشور آغاز مي‌شود.

اين طرح در حالي از در سراسر كشور آغاز مي‌شود كه اطلاع رساني مناسبي در اين زمينه نشده‌است. پيش از اين اعلام شده بود امسال اين طرح نسبت به سال گذشته ۱۲ روز زودتر شروع مي‌شود ولي اينكه چرا اطلاع رساني در اين زمينه پس از آغاز طرح انجام مي‌شود، موضوعي است كه مسئولان مربوطه بايد به آن پاسخ دهند.

براساس اعلام آموزش و پرورش، ثبت نام از دانش‌آموزان پايه اول ابتدايي از اول تير ماه در مدارس كشور آغاز مي‌شود. ثبت نام نوآموزان بدو ورود به دبستان نيز منوط به ارائه شناسنامه سلامت تكميل شده از سوي پايگاه‌هاي طرح سنجش همراه با مهر رئيس پايگاه است.

پس از مراجعه نوآموز به همراه والدين به دبستان، مدير واحد آموزشي پس از بررسي مدارك كه شامل اصل شناسنامه، اصل كارت واكسيناسيون و يك قطعه عكس نوآموز است، وي را با ارائه فرم به پايگاه طرح سنجش معرفي مي‌كند.

به گفته رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، تشخيص تفاوت‌هاي فردي نوآموزان‌، از اهداف اصلي طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

محمد طباطبايي معتقد است كه پيشگيري، مهم‌ترين اصل در حفظ و ارتقاي سلامت دانش‌آموزان است كه با اجراي طرح سنجش، بيماري‌ها و مشكلات جسمي، ذهني و رواني دانش‌آموزان شناسايي و براي درمان آنها هدايت مي‌شوند.

به گفته وي، ۵۰ درصد هوش انسان از بدو تولد تا ۴ سالگي، ۲۵ درصد آن از ۴ تا ۸ سالگي و ۲۵ درصد باقي‌مانده نيز از ۸ تا ۲۵ سالگي تكميل مي‌شود و شناسايي نارسايي‌ها در سال‌هاي آغازين تكميل هوش، كمك مناسبي به استاندارد‌سازي روند آن مي‌كند.

طباطبايي در گفتگو با همشهري مي‌گويد: براين اساس در ۸ سال نخست زندگي كودك، ۷۵ درصد ساختمان هوش شكل مي‌گيرد و اين دوره بهترين زمان براي هدايت كودك است و به همين دليل در نظر است تا براي نوزادان ايراني از بدو تولد شناسنامه سلامت تنظيم شود و اطلاعات هر نوزاد به‌صورت سالانه در آن ثبت شود.

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور تصريح مي‌كند: در اجرايي شدن اين طرح، زماني كه نوآموز آماده ورود به دبستان مي‌شود، از شناسنامه كامل سلامت برخوردار خواهد بود.

پوشش ۸۰ درصدي نوآموزان

مديركل دفتر سلامت خانواده و جمعيت وزارت بهداشت نيز در همايش مديران و مجريان طرح سنجش كودكان بدو ورود به دبستان گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ۷۰ تا ۸۰ درصد نوآموزان كشور را تحت پوشش قرار داده است كه بايد به ۱۰۰ درصد برسد.

به گفته محمد‌امير امير‌خاني، وزارت بهداشت در زمينه مراقبت‌هاي دوران بارداري پوشش خوبي دارد و واكسيناسيون براي قريب به ۱۰۰ درصد نوزادان انجام مي‌شود.

وي اعتقاد دارد به مرور تا سن ۵ سالگي، مراجعات كاهش مي‌يابد و اطلاعات پرونده سلامت كودكان نيز در همان حد باقي مي‌ماند.

اميرخاني افزود: پرونده سلامت براي دانش‌آموزان در پايه سوم ابتدايي، اول راهنمايي و اول دبيرستان نيز اجرا مي‌شود، اما بعد از آن ارتباط با پرونده سلامت دانش‌آموزان كاهش مي‌يابد.

وي با تاكيد بر اينكه مقطع سني نوآموزان بدو ورود به دبستان در مجموعه سلامت بسيار مهم است خاطرنشان كرد: اگر مشكلات در اين سنين درست شناسايي شود، بيش از ۵۰ درصد اقدامات درماني براي نوآموزان نتيجه بخش خواهد بود.

نتايج اوليه سنجش سلامت در سال گذشته

در طرح سنجش سلامت سال تحصيلي ۸۶-۸۷ بيش از ۵۳۹هزار و ۴۷۰ نفر تا ۱۵شهريور ماه ۸۶ مورد ارزيابي قرار گرفتند. در ارزيابي اوليه ۴۷۵هزار و ۲۵۰ نوآموز براي ثبت نام به مدارس عادي معرفي و ۶۴ هزار و ۲۲۱ نفر به مرحله تخصصي ارجاع شدند.

همچنين از كل نوآموزاني كه براي ارزيابي دقيق‌تر به مرحله تخصصي ارجاع شدند ۱۵ هزار و ۱۸۲ نفر مشكوك به مشكل بينايي و ۱۱ هزار و ۶۲۳ نوآموز مشكوك به مشكل شنوايي تشخيص داده شدند.

بنابر اين گزارش همچنين ۲۹ هزار و ۸۵۹ نوآموز نيز در آزمون سنجش آمادگي تحصيلي مرحله اول نمره لازم را كسب نكردند.

براساس اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، در ارزيابي اختلال رفتاري اوتيسم، ۲۷۹ نوآموز در سراسر كشور مشكوك به مشكل اختلال رفتاري اوتيسم بودند. علاوه بر اين ۷ هزار و ۲۷۸ نفر ديگر در ارزيابي اوليه مشكوك به بيش از يك مشكل تشخيص داده شدند.

۲ وزارتخانه مسئول سلامت نوآموزان

اجراي آزمايشي طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان بدو ورود به دبستان از سال ۷۲ شروع شد.

پس از استخراج نتايج اجراي آزمايشي، دولت، وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و بهداشت را موظف كرد تا با تشكيل شوراي سياستگذاري طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، نسبت به اجراي سراسري اين طرح اقدام كنند.

تاريخ درج: 19 خرداد 1387 ساعت 19:52 تاريخ تاييد: 19 خرداد 1387 ساعت 20:40 تاريخ به روز رساني: 19 خرداد 1387 ساعت 20:38
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن