تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813198883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كنفرانس حريت : هند و پاكستان قادر به چشم پوشي از كشمير نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس كنفرانس حريت : هند و پاكستان قادر به چشم پوشي از كشمير نيست
به گزارش ايرنا از سرينگر مركز ايالت جامو و كشمير تحت اداره هند، عمر فاروق معتقد است كه زمان براي تصميم‌گيري پاكستان به نفع مردم كشمير و نه منافع اين كشور از كشمير، فرا رسيده است .

اين رهبر كشميري همچنين مي‌گويد كه ارتش پاكستان مي‌تواند سياست دولت اين كشور را در مورد كشمير وتو كند و بنابراين هر گونه تغييري در سياست پاكستان بايستي بعد از مشورت ارتش اين كشور صورت گيرد.

رئيس جناح ميانه روي كنفرانس حريت ، طي مصاحبه‌اي با كانال تلويزيوني سي .ان .ان .-آي .بي .ان .(‪ )IBN- CNN‬در پاسخ به سوالي در مورد تغيير موضع سنتي پاكستان در قبال كشمير، گفت : اكنون زمان آن فرا رسيده كه پاكستان بر حسب منافع مردم كشمير فكر كند و نه بر حسب چيزي كه پاكستان از كشمير كسب خواهد كرد.

ميرواعظ همچنين در پاسخ به سوالي در مورد آنچه بي‌توجهي پاكستان به موضوع كشمير خوانده شد، گفت : تا زمانيكه كه موضوع كشمير در قلب و دل مردم پاكستان زنده است هيچ دولتي در پاكستان قادر به چشم پوشي از اين موضوع نخواهد بود.

وي همچنين گفت كه ارتش پاكستان مهمترين عامل است و وقوع هر گونه تغييري در سياست پاكستان در قبال كشمير بدون مشورت با ارتش اين كشور ممكن نخواهد شد.

ميرواعظ، در مورد اظهارات اخير چند تن از مقام‌هاي پاكستاني مبني بر ضرورت ايجاد يك تغيير فاحش در سياست سنتي اين كشور در قبال كشمير، گفت :
من فكر نمي‌كنم كه تغييري در سياست پاكستان در قبال كشمير ايجاد شده است اما شكي در اين نيست كه نحوه برخورد اين كشور با موضوع كشمير تغيير كرده است . من احساس مي‌كنم كه اين تغيير يك تحول خوشايند است زيرا ما هميشه گفته‌ايم كه اتخاذ يك روش كاملا متفاوت از آن در گذشته براي حل موضوع كشمير ضروري است .

وي افزود: هند و پاكستان قادر به چشم پوشي از موضوع كشمير و مذاكره در مورد مبادلات تجاري ، فرهنگي و ورزشي فيمابين نيستند زيرا موضوع كشمير هنوز هم زنده است و مردم هنوز هم كشته مي‌شوند.

مير واعظ اضافه كرد: البته آتش بسي در طول مرز بين هند و پاكستان رعايت مي‌شود. نيروهاي هندي و پاكستاني كشته نمي‌شوند. واقعيت اين است كه مردم كشمير كشته مي‌شوند.

وي گفت : اسلام آباد بايستي به هنگام تفكر در مورد موضوع كشمير منافع مردم كشمير را بالاتر از منافع ملي خود قرار دهد.

ميرواعظ افزود: كنفرانس حريت هميشه احساس مي‌كند كه اكنون زمان براي تغيير تفكر پاكستان به نفع مردم كشمير و نه منافع خود از كشمير فرا رسيده است .

رئيس كنفرانس حريت ، در پاسخ به سوالي در مورد اظهارات اخير آصف علي زرداري مبني بر ضرورت چشم پوشي موقت هند و پاكستان از موضوع كشمير و بهبود روابط فيمابين ، گفت : كشمير براي مردم پاكستان مهم است و چشم پوشي از آن به همين دليل ممكن نيست . مهم نيست كه يك سياستمدار در اين خصوص چه گفته است .

وي افزود: در واقع ، اگر قرار است كه ما به پيش برويم ما بايستي به پذيريم كه كشمير يك موضوع بسيار زنده در پاكستان است و كشمير جايگاه مهمي را در افكار مردم پاكستان ، به رغم همه مشكلات داخلي و سياسي اين كشور، اشغال كرده است . به همين دليل من كاملا معتقدم كه هيچ دولتي در پاكستان قادر به چشم پوشي از موضوع كشمير نيست .

ميرواعظ ارتش پاكستان را به عنوان مهمترين عامل در سياست اين كشور در قبال كشمير توصيف كرده و گفت : ارتش مهمترين عامل در پاكستان است. به نظر من هر گونه تغييري در سياست پاكستان در قبال كشمير بايستي با رضايت ارتش اين كشور صورت گيرد. من هيچگونه تغييري را در سياست (ارتش ) پاكستان در قبال كشمير مشاهده نمي‌كنم .

وي ، در پاسخ به سووالي در خصوص آنچه عدم توانايي علي زرداري يا يوسف رضا گيلاني ، نخست وزير پاكستان ، براي حل مساله كشمير توصيف شد، گفت :
من مي‌گويم كه هيچ نخست وزيري در پاكستان قادر به تدارك و اجراي خودسرانه نظراتي بدون حمايت نهادهاي ديگر، بويژه ارتش ، در اين كشور نيست .

ميرواعظ گفت كه كنفرانس حريت مانعي بر سر راه حل موضوع كشمير نيست بلكه اين سازمان مي‌خواهد نقش يك پل را بين هند و پاكستان ايفا كند.

وي ، در عين حال ، تصريح نمود كه هند و پاكستان قادر به تدارك يك رابطه مفيد و موثر قبل از حل موضوع كشمير نخواهند شد.

رئيس كنفرانس حريت مداخله مردم كشمير را در حل موضوع كشمير ضروري توصيف كرده و گفت : هند و پاكستان سال‌ها است كه با يكديگر در مورد حل موضوع كشمير مذاكره مي‌كنند.

وي تصريح نمود: موضوع كشمير را نمي‌توان بطور دوجانبه حل و فصل كرد.

مداخله طرف سوم يعني مردم كشمير براي حل اين موضوع ضروري است . هيچيك از پيمان‌هاي سيملا، تاشكند، آگرا و دهلي نو صرفا به سبب عدم تبادل نظر با مردم كشمير، قادر به حل موضوع كشمير نشدند.

ميرواعظ، در پاسخ به سوالي در مورد خودداري يوسف رضا گيلاني از پذيرش طرح ژنرال پرويز مشرف مبني بر حل موضوع كشمير بر مبناي خودمختاري يا مديريت مشترك آن توسط هند و پاكستان ، گفت : به نظر من ديدگاههاي ژنرال مشرف به دليل عدم عكس العمل هند پيش نرفت . من معتقدم كه اگر هند به پيشنهادات ژنرال مشرف عكس العمل نشان مي‌داد پيشرفت چشم‌گيري حاصل مي‌شد.

وي ، در عين حال ، تاكيد كرد كه پپشنهاد چهار ماده‌اي ژنرال مشرف عامل مهمي در حل مشكل كشمير است .

اين رهبر كشميري ، دولت هند را به ايجاد مانع بر سر حل موضوع كشمير متهم نموده و گفت : دولت پاكستان و رهبران كشميري نرمش چشم‌گيري از خود براي حل موضوع كشمير نشان مي‌دهند اما دولت هند هيچگونه نرمشي از خود در اين رابطه نشان نمي‌دهد.

وي ، در پاسخ به سوالي در مورد خودداري هند از انجام مذاكره با كنفرانس حريت و تغيير سياست سنتي پاكستان در قبال كشمير و در نتيجه تغيير وضعيت به ضرر كنفرانس حريت ، گفت : من اينگونه فكر نمي‌كنم . وضعيت حاكم بر كشمير بيش از هر چيز ديگر اهميت دارد. به نظر من مردم كشمير مصمم هستند. تا آنجا كه به فداكاري مردم كشمير مربوط مي‌شود ايمان زيادي وجود دارد.

وي مدعي شد: صد هزار نفر جان خود را در طول بيست سال گذشته از دست داده اند. ما مي‌توانيم ببخشيم اما نمي‌توانيم فراموش كنيم .
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن