تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816714278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بهداشت: مصرف روغن نباتي در سه سال گذشته 55 درصد كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير بهداشت: مصرف روغن نباتي در سه سال گذشته 55 درصد كاهش يافت
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): "كامران باقري لنكراني" وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: مصرف روغن نباتي در كشور در سه سال گذشته از حدود 87 درصد به 55 درصد كاهش يافت.


وي روز يكشنبه در همايش ملي مواجهه با بيماريهاي غيرواگير در تهران با اشاره به اينكه حدود 60درصد مرگ و ميرهاي دنيا مربوط به بيماريهاي مزمن و غيرواگير است، افزود: متوسط روغن ترانس در روغن‌هاي مصرفي از حدود 27 درصد به كمتر از 10 درصد رسيده و به طور كلي حدود 40 درصد ميزان مصرف اسيد ترانس در كشور كاهش يافته است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: كاهش هر يك درصد ميزان مصرف اسيد ترانس حدود يك درصد نيز بر ميزان كاهش مرگ و مير ناشي از آن تاثير مي‌گذارد.
"باقري لنكراني" گفت: بر اساس مصوبات قانوني، ميزان روغن ترانس مجاز در روغن‌هاي خوراكي كشور در يك برنامه زمان بندي شده بايد كاهش يابد و همچنين تبليغ براي تغيير ذائقه مردم از مصرف روغن نباتي به روغن مايع از ديگر مصوبات در زمينه مبارزه با بيماريهاي غيرواگير است كه امروز و بعد از 30 ماه شاهد هستيم كه اين مصوبات آثارش را به خوبي نشان داده است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه موضوع بيماريهاي مزمن و غيرواگير موضوع جديدي نيست، گفت: حدود 80 درصد مرگ و ميرها در كشورهاي با درآمد متوسط رخ مي‌دهد و پيش بيني ها حاكي از اين است كه مرگ و ميرهاي ناشي از بيماريهاي غيرواگير در 10 سال آينده دو تا سه درصد افزايش خواهد يافت.
وي با بيان اينكه واكنش‌هاي متفاوتي در جهان در برخورد با بيماري‌هاي غيرواگير مشاهده مي‌شود، تصريح كرد: عمده‌ترين واكنشها مربوط به راه‌هاي مختلف درماني است كه توجه، برنامه ريزي و هزينه‌هاي زيادي را به دنبال داشته است.
"باقري لنكراني" توضيح داد: تصور بر اين است كه با صرف هزينه‌هاي زياد مي‌توان اقدامات مناسبي در اين زمينه انجام داد، اما مطالعات نشان داده نه تنها اين درمان‌ها مفيد نيستند، بلكه مي‌تواند خطراتي را نيز به دنبال داشته باشند، بنابراين به نظر مي‌رسد جهان بايد تفكرش را نسبت به بيماريهاي مزمن از نگرش درماني به يك نگرش سياست گذارانه تغيير دهد و اين وظيفه اصلي نظام‌هاي سلامت كشورها است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه "ايران از نظر اطلاعات آماري از اين بيماري‌ها در وضعيت خوبي قرار دارد"،‌ گفت:‌ همچنين در خصوص عوامل خطرساز بيماري هاي غيرواگير مطالعات خوبي در دست است و مداخلات موثري هم در اين زمينه انجام شده كه در حال جمع بندي است.
"باقري لنكراني" خاطرنشان كرد: كشور ما در يك زمان مناسب نسبت به اين بيماري‌ها آگاه شد كه اميدواريم اقدامات مناسبي در اين زمينه انجام گيرد.
وي در ادامه با اشاره به افزايش جمعيت سالمند در 10 تا 20 سال آينده در كشور، گفت: در حال حاضر جمعيت سالمندان كشور حدود پنج درصد است كه در 10 تا 20 سال آينده اين جمعيت به سرعت رو به افزايش خواهد رفت و از طرف ديگر، بيماري‌هاي مزمن فقط مربوط به سالمندان نيست، بلكه افراد ميانسال را نيز درگير مي‌كند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: از حدود 25 ميليون مرگ و مير ناشي از بيماريهاي مزمن در جهان، سالانه حدود 15 ميليون مرگ و مير در افراد زير 70 سال بوده است.
"باقري لنكراني" به تجربيات خوب كشور در خصوص مقابله با بيماري‌هاي غيرواگير اشاره كرد و گفت: مقابله با گواتر و كمبود يد،‌ ايجاد كلينيك‌هاي ديابت و برنامه‌هاي غربالگري خون از جمله تجربياتي است كه امروزه اين امكان را فراهم مي‌كند تا از يك نظام سلامت گسترده تر بهره مند باشيم.
وي به قانون جامع مبارزه با استعمال دخانيات نيز اشاره كرد و گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده، اين قانون در مجلس هفتم شوراي اسلامي به تصويب رسيد و طبق اين قانون مواد خاني بايد داراي تبليغاتي به منظور اطلاع رساني درباره عوارض و كاهش مصرف باشند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به بحث احداث دو هزار و 400 ورزشگاه در سه سال گذشته اشاره كرد و گفت: عمده اين ورزشگاهها در شهرستانهاي محروم واقع شده و اين در حالي است كه در 25 سال گذشته، هزار و 100 ورزشگاه‌ در كشور وجود داشته است.
"باقري لنكراني" به ضرورت توجه بيشتر به محوريت طرح پزشك خانواده اشاره كرد و گفت: با توجه به تغييرات به وجود آمده در بافت جمعيت، به نظر مي رسد كه محوريت پزشك خانواده بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: در حال حاضر حدود 21 ميليون نفر جمعيت روستايي تحت پوشش پزشك خانواده قرار دارند و بررسي‌ها نشان مي‌دهد اين جمعيت روستايي از شاخص‌هاي بهتر سلامت نسبت به شهرها بهره مند هستند.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن