واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:

خبرگزاري فارس: امام جمعه مشهد گفت: اوقاف بنيه و توان اقتصادي و خدماتي دين، تبليغ اسلام و نيز احيا و توسعه معارف اسلامي است. به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، احمد علمالهدي شنبهشب در مراسم معارفه مدير كل جديد اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي افزود: به دليل اينكه اوقاف توان و بنيه دين است، سازمان اوقاف و امور خيريه آميزش كاملي بين روحانيت و سازمان را در بعد مديريتي ميطلبد. وي با اشاره به تاسيس اداره اوقاف در زمان رضاخان اظهار داشت: استكبار و طاغوت ميخواستند جامعه و كشور را با تاسيس اداره اوقاف و امور خيريه در آن زمان فاقد محتواي ديني كنند. وي افزود: تاسيس سازمان اوقاف و امور خيريه توسط رضاخان به شكل غصب فدك صورت گرفت يعني وي خواست بنيه اقتصادي روحانيون و حوزه علميه را با تاسيس اين سارمان بگيرد. عضو خبرگان رهبري ادامه داد: آن روز انگليسيها تشخيص دادند كه براي سرنگوني روحانيت بايد در درجه اول توان و بنيه اقتصادي روحانيون را از آنان جدا كنند تا روحانيت سقوط كند. وي افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي توقع ميرفت كه فدك غصب شده به صاحبان اصلي آن يعني روحانيت برگردد كه چالشهاي پيش روي نظام اين موضوع را كمي به تاخير انداخت ولي خوشبختانه توفيقاتي در اين زمينه حاصل شد. علمالهدي افزود: خراسان رضوي در زمينه موقوفات و حوزه علميه جايگاه بالايي در كشور دارد. وي خاطر نشان كرد: جايگاه نخست خراسان رضوي در موقوفات بيانگر سطح بالاي امكانات موقوفهاي در اين استان است. وي با اشاره به انتخاب يك روحاني به عنوان مديريت جديد اوقاف خراسان رضوي اظهار اميدواري كرد مديريت گنابادينژاد به عنوان مدير جديد سازمان نقطه سرآغاز و تحقق آميختگي اوقاف و حوزه علميه و استخدام اين بنيه اقتصادي در زيرساخت حوزه و روحانيت باشد. وي ادامه داد: اكنون اين اداره با مسئوليت مصلحي به صورت امري در راستاي رشد بنيه و توان اقتصادي دين و روحانيت درآمده است. امام جمعه مشهد با بيان جمله حضرت علي (ع) مبني بر امانت بودن مسئوليتها گفت: امام در نامه خود به فرماندار آذربايجان آن زمان مديريت را امانت و نه شغل، كسب و تامينكننده معيشت دانستند. امام جمعه مشهد افزود: درك اين جمله امام علي (ع) مبني بر امانت بودن مسئوليتها، نيازمند يك احساس دروني كه همانا اخلاص در مديريت ميباشد است. وي ادامه داد: اگر ايمان به اين انقلاب و نظام به عنوان انقلاب اسلامي و نظام الهي همراه با مباني اعتقادي نباشد در فرد اخلاص ايجاد نميشود. وي ادامه داد: در صورتي كه در فرد اخلاص توليد نشود، فرد به مسئوليت و مديريت نه به عنوان يك امانت بلكه به ديد سمت نگاه ميكند. علمالهدي خاطر نشان كرد: در بين نظامهاي دنيا امتياز نگاه به مسئوليت به عنوان امانت مربوط به نظام اسلامي ايران است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]