تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820607749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار اقليت مسلمان جهان/پيگيري دغدغه‌هاي ديني اقليتهاي مسلمان با ادامه تبعيضها همراه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار اقليت مسلمان جهان/پيگيري دغدغه‌هاي ديني اقليتهاي مسلمان با ادامه تبعيضها همراه است
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه:مسلمانان به پيگيري رويكردهاي مسالمت‌آميز خود و گفتگو با جامعه مدني و غيرمسلمان مشغول هستند و دغدغه‌هاي خود را چون ساخت مسجد و آموزش اسلامي مدنظر دارند. با اين همه ستادهاي مبارزه با حجاب و حتي رويكرد متعصبانه پليس هنوز هم مسلمانان را به هيچ دليلي مگر مسلمان بودن مورد هدف قرار مي‌د‌هند.

استقبال توريستهاي مسلمان از فضاي فرهنگي برزيل

در سايه تساهل مردم برزيل، اين كشور به يكي از جاذبه‌هاي توريستي براي مسلمانان سراسر دنيا تبديل شده و مسلمانان براي گذراندن تعطيلات خود درحالي كه به سنتهاي ديني پايبند هستند به برزيل سفر مي‌كنند.

عبدالرحمان يحيي يكي از توريستهاي مسلمان از كشور مصر در برزيل گفت:در برزيل از اين فرصت برخوردار هستيم كه خودمان باشيم، ما براي سومين بار اين كشور را براي تعطيلات انتخاب كرده ايم و از آزادي خود خوشحال هستيم.

يحيي گفت: برزيلي‌هاي هرگاه با ترويستهاي مسلمان ديدار مي‌كنند علاقه بسياري به شناخت اسلام نشان مي‌دهند. آنها صدها سؤال مطرح مي‌كنند كه پاسخ به آنها مايه مسرت مسلمانان است. يك بار كه براي صرف غذا به رستوران رفته بودم پيشخدمت به‌قدري درباره كشور و دين من سؤال كرد كه غذايم سرد شد.

ساجده عبيد 58 ساله نيز از فضاي متساهل اين كشور ابراز خرسندي كرد و گفت: پس از آنكه مطالبي خوبي درباره برزيل شنيدم اين كشور را براي زندگي انتخاب كردم.

از سوي ديگر برزيلي‌ها به فرهنگ و سنتهاي كشورهاي اسلامي علاقه نشان مي‌دهند و اين امر در رسانه‌هاي آنها با پخش فيلمها و سريالهايي درباره زندگي خانواده‌هاي مسلمان مشاهده مي‌شود.

ستادهاي دانش‌آموزي با رويكرد مخالفت با حجاب مبارزه مي‌كنند

تصميم يك مدرسه در بروكسل پايتخت بلژيك براي محروم كردن دختران مسلمان از حق انتخاب پوشش، به ايجاد ستادهايي براي مقابله با منع حجاب منجر شده است.

در درخواستي كه از سوي دانش‌آموزان مسلمان مؤسسه ارسلين بروكسل ارائه شده آمده است: ممنوعيت حجاب بي‌پايه است و وزارت آموزش هيچ توضيحي براي اين ممنوعيت ارائه نكرده و همچنين با آموزگاران و والدين براي اين قانون مشورت نشده است.

85 درصد جمعيت اين مدرسه كاتوليك را دانش‌آموزان مسلمان تشكيل داده و همچنين اين مدرسه در يك منطقه مسلمان‌نشين واقع شده است. با تمام اين اوصاف حجاب براي سال آتي تحصيلي در اين مدرسه ممنوع اعلام شده است.

اين تصميم مناقشه‌برانگيز باعث شده تا دانش‌آموزان مسلمان ستادي را تشكيل داده و به راهپيمايي خارج از مدرسه بپردازند.

مسجد جديدي در شهر استافوردشاير بريتانيا ساخته مي‌شود

اعضاي شوراي شهر استافوردشاير در بريتانيا درخواست مسلمانان شهر را براي ساخت مسجدي در محل كارخانه قديمي سفال‌سازي شهر بررسي مي‌كنند.

مقامات اين شهر پيشنهاد كرده‌اند كه درخواست مسلمانان براي ساخت يك مسجد دوطبقه مورد پذيرش قرار گيرد.

تاكنون سه نامه در اعتراض به ساخت اين مسجد به شوراي شهر ارسال شده است و محتواي اين نامه مدعي شده كه ساخت اين مسجد به ايجاد ناهنجاري فرهنگي منتهي مي‌شود.

اين درحالي است كه مسلمانان همواره با برگزاري مراسمي چون بازگشايي درهاي مساجد و برنامه‌هاي گفتگويي، آموزشي و اجتماعي تلاش كرده خود را به عنوان شهرونداني مطيع قانون نشان داده و باورهاي نادرست را از بين ببرند. اما تبليغات منفي رسانه‌اي به‌قدري بر ديدگاه غير مسلمانان ناآگاه تأثيرگذاشته كه آنها اقدامات خالصانه اقليت مسلمان را ناديده مي‌گيرند.

براساس اين طرحها قرار است مسجد كوچك اين شهر تخريب شود و به جاي آن مسجد بزرگي براي مؤمنان نمازگزار ساخته شود. مسلمانان همچنين با ارائه طرح پاركينگ زيرزميني كه بيش از 50 اتومبيل را در برمي‌گيرد مسئله ترافيك را به عنوان يكي از نگراني‌ها مقامات شهري برطرف كرده‌اند. اين درحالي است كه مسئولان بزرگراه‌ها، محيط‌زيست و پليس با ساخت اين مسجد دوطبقه مخالف نيستند.

حساسيت غيرمنطقي پليس اسكاتلند به مسلمانان

مسلمانان اسكاتلند از سوي پليس اين كشور بدون هيچ دليل منصفانه‌اي مگر مسلمان‌بودن مورد هدف قرار گرفته‌اند.

شاهد صديق از فعالان مسلمان اسكاتلند اظهار داشت: از يك سال پيش تاكنون مسلمانان اين كشور بدون هيچ علتي مورد بازجويي و تحقيق و تفتيش قرار مي‌گيرند.

يك سال پيش صديق نيز به صورت غيررسمي درخانه خود مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است كه به هيچ‌عنوان نمي‌تواند علت آن را درك كند. رهبران مسلمان هشدار داده‌اند كه اقداماتي كه پليس عليه مسلمانان صورت مي‌دهد به انزوا و به حاشيه رانده شدن آنها كمك مي‌كند.

اسامه سعيد مدير اجرايي بنياد اسلامي اسكاتلند در نامه‌اي به استفان هاوس مشاور رئيس پليس اسكاتلنديارد گفت: جامعه در پيوستن به فعاليتهاي ديني مدني ترديد دارد چرا كه از رويكردهاي نيروي پليس وحشت دارد.

مسلمانان ايالت ويكتوريا در استراليا به فقدان مسجد معترضند

بسياري از مسلمانان در شهرهاي مختلف ايالت ويكتوريا در استراليا، اين ايالت را به علت كمبود مساجد ترك مي‌كنند.

محمد خنياري رئيس انجمن مسلمانان شهر وارنامبول در ايالت ويكتوريا گفت: خانواده‌هاي مسلمانان بسياري در اين شهر زندگي مي‌كنند و بازديدكنندگان مسلمان بسياري به اين شهر سفرمي‌كنند كه همه آنها به علت فقدان وجود مساجد از حضور در اين شهر نااميد مي‌شوند.

وي گفت: اين امل باعث نشده كه مسلمانان اين منطقه از توجه به فقدان مسجد غافل شوند، چرا كه ميزان دينداري ميان جامعه مسلمان به قدري است كه آنها بايد از محلي براي برگزاري نمازهاي جماعت خود برخوردار باشند.

خنياري اشاره كرد كه نزديك‌ترين مسجد در 200 كيلومتري شهر واقع شده است.

شيرين حسن كميته اجرايي شوراي اسلام ويكتوريا تأكيد كرد كه مساجد بسيار ضروري هستند و براي مسلمانان مؤمن، مسجد مهمترين بعد زندگي محسوب مي‌شود.

در ايالت ويكتوريا 30 شهر وجود دارند كه تعداد مساجد اين شهرها تنها 4 مسجد است كه اين تعداد در مقايسه با 32مسجد ملبورن به عنوان پايتخت و بزرگترين شهر استراليا ميزان اندكي است.

فتواي علماي مسلمان هندوستان در مبارزه با تروريسم

دارالعلوم هندوستان يكي از مدارس علوم ديني مسلمانان اين كشور فتوايي عليه تروريسم صادر كرد و بر اين حقيقت كه اسلام دين صلح است تأكيد نمود.

علما و روحانيان مسلمان مدرسه علوم ديني دارالعلوم هندوستان فتوايي صادر و ابراز اميدواري كرده است كه تروريسم ريشه‌كن شود.

حبيب الرحمان به عنوان رئيس اين مدرسه علوم ديني كه هزاران طلبه دارد گفت: اسلام تمام انواع خشونت ، از بين بردن صلح، خونريزي، قتل را نفي مي‌كند و هيچ نوع از آن را مورد پذيرش قرار نداده است. دين اسلام براي از بين بردن تروريسم و گسترش پيام صلح جهاني آمده است.

اين مؤسسه به دنبال شورش 1857 عليه حكمراني بريتانيا تشكيل شد؛ شورشي كه با قساوت از سوي نيروهاي امپريال سركوب شد. در حال حاضر دارالعلوم هندوستان چندين مدرسه علوم ديني كوچك و مدارس علوم ديني سراسر جهان را از بريتانيا تا افغانستان كنترل مي‌كند و به طور كلي مؤسسه با نفوذي محسوب مي‌شود.

از 1400 مسجد بريتانيا حدود 600 مسجد توسط روحانيان وابسته به اين نهاد اداره مي‌شوند و 17 مدرسه علوم ديني از 26 مدرسه اين كشور آموزه‌هاي دارالعلوم را دنبال مي‌كنند.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن