تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816334165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش ايران براي عضويت در سازمان بين المللي كميسيون هاي اوراق بهادار


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تلاش ايران براي عضويت در سازمان بين المللي كميسيون هاي اوراق بهادار
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار از تلاش بورس ايران براي عضويت در سازمان بين المللي كميسيون هاي اوراق بهادار ، خبر داد.


به گزارش خبرنگار ايرنا، " قاسم محسني " در خصوص دستاوردهاي سفرش به سي و سومين كنفرانس سالانه سازمان بين‌المللي كميسيون هاي اوراق بهادار ( IOSCO) كه در شهر پاريس در فرانسه برگزار شد،‌ با بيان اينكه به علت عدم عضويت ايران در IOSCO ، نتوانست در سه روز نخست كنفرانس اين سازمان شركت كند، افزود : در روزهاي ابتدايي اين كنفرانس، گزارش كميته‌هاي مختلف مطرح و راه هاي گسترش همكاري ‌هاي بين‌المللي اعضا ، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وي كه در چهار ميزگرد پاياني كنفرانس IOSCO شركت كرده بود، گفت : در ميزگرد نخست اين كنفرانس، استانداردهاي گزارش ‌دهي مالي بين‌المللي و ميزان شفافيتي كه اين استانداردها در صورت‌هاي مالي به وجود مي‌آورند، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
محسني تبديل به اوراق بهادار كردن دارايي‌ها، ابداعات و نوآوري‌هاي مالي را دومين ميزگرد اين كنفرانس عنوان كرد و افزود : در اين بخش نحوه برخورد مقامات ناظر با مسائل جديد مورد بررسي قرار گرفت.
وي به بحران اخير بازار مسكن آمريكا و افت بازار سهام كشورهاي اروپايي اشاره كرد و اظهار داشت : در اين بخش راه هاي برخورد مقامات ناظر با اين‌گونه بحران‌ها مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.
به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع‌ رساني بازار سرمايه (سنا)،عضو هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار ، قوانين و مقررات جديد صندوق‌هاي پوششي و مسائل و چالش‌هاي بازارهاي مشتقه و نقدي را ميزگرد ديگر اين كنفرانس اعلام كرد و افزود:در اين دو بخش ماهيت صندوق‌ هاي پوششي و دولتي، نقش سهامداران، پيشرفت و توسعه صورت پذيرفته در اين خصوص، اهميت بازارهاي مشتقه و نحوه تعاملات اين بازار با بازار نقد براي حاضران تشريح شد.
** مقررات بازار سرمايه ايران در سايت بلومبرگ
معاون نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار افزود : در حاشيه برگزاري اين كنفرانس، نمايشگاهي براي ارائه خدمات و توانمندي‌هاي برخي موسسه ها و شركت‌هاي معتبر بر پا شده بود كه در گفت وگو با مديران اين شركت‌ها به دستاورهاي مهمي دست يافتيم.
محسني با بيان اينكه پايگاه اينترنتي بلومبرگ يكي از سايت‌هاي معتبر درصنعت مالي بوده كه اخبار و اطلاعات آن در سراسر جهان مورد استقبال بسياري از سرمايه‌گذاران قرار مي گيرد، گفت : مديران اين سايت تمايل خود را براي انتشار قوانين و مقررات بازار سرمايه ايران به صورت رايگان در اين پايگاه اينترنتي اعلام كردند.
وي لازمه اين كار را ترجمه قوانين و مقررات بازار سرمايه ايران اعلام كرد و اظهار داشت : در گزارش خود به هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار تشكيل كميته‌اي براي ترجمه مصوبات سازمان و انتشار آن در سايت بلومبرگ و ديگر سايت‌هاي معتبر بين‌المللي خواهم شد تا شرايط براي جذب سرمايه‌ گذاران خارجي و آشنايي آنان با بازارسرمايه ايران فراهم شود.
**استفاده از زبان XBRL براي انتشار گزارش‌هاي شركت‌هاي بورسي
در كنفرانس IOSCO ، كشورهاي عضو تشويق به استفاده از زبان XBRL به عنوان يك زبان بين‌المللي انتشار اطلاعات مالي شدند. در حال حاضر نيز اكثر كشورها در صدد به بكارگيري اين زبان هستند تا گزارش‌هاي مالي خود را بر اساس XBRL منتشر كنند.
در اين نمايشگاه ، شركت هندي Iris توانايي‌هاي خود براي انتشار اوراق بهادار به زبان XBRL را به علاقه مندان نشان داد.
نحوه عملكرد اين شركت هندي بدين‌صورت است كه ناشران اوراق بهادار به سهولت از طريق اينترنت مي‌توانند اطلاعات را با فرمت‌هاي استاندارد تهيه و به مقام ناظر ارسال كنند تا پس از تاييد مقام ناظر، اطلاعات منتشر شود.
خوشبختانه مديران شركت Iris آمادگي انتقال دانش فني خود براي تكميل شبكه اطلاع‌رساني ناشران (كدال) و استفاده از امكانات XBRL در اين شبكه را اعلام كردند.
**اطلاعات شركت‌هاي بورسي در سايت REGINFO
مديران شركت REGINFO كه مقر آن در فرانسه است، مدعي شدند كه در 27 كشور اروپايي فعال بوده و اطلاعات جامع 9 هزار شركت فهرست شده را در سطح اين قاره منتشر مي‌كنند.
عضو هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه شركت مديريت فناوري بورس تهران به تازگي پروژه‌ اي را براي انتشار اطلاعات جامع شركت ها آغاز كرده است ، افزود : مديران اين شركت علاقه مندي خود را براي انتشار اخبار شركت‌هاي ايراني در اين سايت را اعلام كردند كه لازمه تحقق اين امر، ترجمه صورت‌هاي مالي شركت‌هاي بورسي به زبان لاتين است تا اطلاعات شركت‌هاي ايراني در اين سايت منتشر شود.
**همكاري با كانون‌هاي مالي و حاكميت شركتي فرانسه
اهداف كانون نهادهاي مالي فرانسه (به غير از دو مورد بحث وضع مقررات بر روي اعضا و ايجاد سازش در مورد اختلافات ) شبيه به كانون نهادهاي سرمايه‌ گذاري ايران است كه مديران اين دو كانون مي‌توانند ارتباطات خوبي با يكديگر داشته باشند.
محسني با بيان اينكه كانون نهادهاي مالي فرانسه به مقام ناظر اين كشور در وضع مقررات كمك مي‌كند، اظهار داشت : در اين كانون 17 كميته وجود دارد كه حدود 120 كارشناس در آن فعال هستند. اين كميته‌ها مسئوليت بررسي موضوعات مختلف را در حوزه بازار سرمايه برعهده دارند.
وي ادامه داد : نتايج كار كميته‌هاي مختلف اين كانون به صورت گزارش‌هاي مستمر منتشر مي‌شود كه كانون نهادهاي سرمايه‌گذاري ايران مي تواند از تجارب اين كانون استفاده كند.
معاون نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار نيز به مذاكره خود با مديران كانون حاكميت شركتي فرانسه اشاره كرد و افزود : آنان آمادگي خود را براي پياده سازي پاسخگويي به سوالات ايران در مورد چگونگي حاكميت شركتي در ايران اعلام كردند.
**تسريع در عضويت ايران در IOSCO
سازمان بورس و اوراق بهادار سال گذشته تقاضاي عضويت خود در سازمان بين‌المللي كميسيون ‌هاي اوراق بهادار را ارائه كرد . آنان در ابتدا پرسشنامه مفصلي را به ما ارسال كردند.سازمان بورس نيز به تمامي اين پرسش‌ها پاسخ داد ، اما به نظر مي‌رسد ابهاماتي در اين زمينه وجود دارد كه بايد به طور شفاف مورد بررسي قرار گيرد.
عضو هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار به ديدار خود با "گرگ تانزر" دبيركل استراليايي IOSCO اشاره كرد و گفت : در اين جلسه خواستار معرفي مشاوران خارجي براي رفع ابهامات پرسشنامه كميته ارزيابي اين سازمان شدم ، اما تانزر اعلام كرد كه ايران، مرحله استخدام مشاوران خارجي را پشت سر گذاشته است.
تانزر در اين جلسه پيشنهاد كرد كه در نشست حضوري مديران سازمان بورس و اوراق بهادار با اعضاي كميته ارزيابي IOSCO، مسائل باقيمانده مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد تا به جمع بندي نهايي براي تكميل اين پرسشنامه برسيم.
در اين جلسه مقرر شد سازمان بورس و اوراق بهادار با ارسال نامه اي به دبير كل IOSCO خواستار تشكيل اين جلسات شود تا شرايط براي عضويت ايران در اين سازمان فراهم شود.
وي اطمينان از وجود قوانين و مقررات درحد استانداردهاي بين‌المللي را از مهم‌ترين پرسش‌هاي كميته ازريابي IOSCO اعلام كرد و گفت : بايد اختيارات قانوني سازمان بورس و اوراق بهادار براي بازرسي، كشف حقايق و جرائم در حوزه بازار سرمايه و به خصوص نهادهاي مالي براي اعضاي اين كميته مسجل شود تا ايران پس از عضويت در IOSCO بتواند در اين خصوص با ساير اعضا همكاري‌هاي مشتركي داشته باشد.
** 90 درصد ارزش اوراق بهادار جهان تحت نظارت اعضاي IOSCO
معاون نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : در حال حاضر سرمايه‌گذاران به دنبال استانداردها هستند تا با فراغ بال و آسودگي خاطر وارد بازارهاي مالي شوند. در صورتي كه قوانين و مقررات يك بازار با استانداردهاي بين‌المللي همخواني نداشته باشد، سرمايه گذاران در آن بازار ورود نخواهند كرد ، اما بدون شك عضويت ايران در IOSCO مي‌تواند نقش بسزايي در حضور سرمايه‌گذاران خارجي در بازار سرمايه داشته باشد.
محسني با بيان اينكه هم اكنون بيش از 100 سازمان عضو اصلي سازمان بين‌المللي كميسيون‌هاي اوراق بهادار و بيش از 70 سازمان و نهاد ديگر عضو وابسته و پيوسته اين نهاد بين‌المللي هستند، اظهار داشت : هم اكنون بيش از 90 درصد ارزش اوراق بهادار منتشر شده در بازارهاي سرمايه جهان ، تحت نظارت سازمان‌ها و نهادهاي عضو IOSCO است كه اين امر نشان دهنده جايگاه ويژه IOSCO در بازارهاي سرمايه دنياست.
وي به امضاي تفاهم نامه همكاري اعضاي IOSCO در سال 2005 ميلادي اشاره كرد و افزود : پس از تصويب اين تفاهم‌نامه، كشف جرائم و رد و بدل كردن اطلاعات در ميان اعضا اجباري شد تا آن‌ها همكاري هاي نزديكي را در اين زمينه ها (مانند پليس بين‌الملل) داشته باشند.
**تلاش براي حضور ايران در اجلاس EMC
عضو هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهاداربا بيان اينكه اجلاس كميته بازارهاي نوظهور (EMC ) سازمان بين‌المللي كميسيون‌هاي اوراق بهادار IOSCO مهرماه امسال (اكتبر سال 2008 ميلادي) در مراكش برگزار خواهد شد، گفت : اميدواريم شرايط براي عضويت ايران در IOSCO و كميته فوق فراهم شود تا بتوانيم از تجربيات ساير كشورها در اين زمينه استفاده كنيم.
گفتني است ، سي و سومين كنفرانس سالانه سازمان بين‌المللي كميسيون‌هاي اوراق بهادار ( IOSCO) در روزهاي 25 تا 29 ماه مي 2008 ميلادي در پاريس برگزار شد.
اقتصام ** 9141** 1557
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن