تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816296140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس: استان فارس در توليد دانه كلزا ركورددار جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس: استان فارس در توليد دانه كلزا ركورددار جهان است
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس گفت: در توليد دانه روغني كلزا، كشاورزان استان فارس ركورددار جهان هستند و گودرز سلطاني از اقليد با توليد 8138 كيلوگرم ركوددار اين محصول است.


سيد عبدالكريم رضوي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: در توليد دانه روغني كلزا، كشاورزان استان فارس ركورددار جهان است و گودرز سلطاني از اقليد با توليد 8138 كيلوگرم ركوددار اين محصول است. همچنين در چغندر آقاي شهبازي با توليد 140 تن در هكتار نفر اول كشور شد، در حالي كه ميانگين عملكرد كشور 40 تن در هكتار است.
وي ادامه داد: در توليد گندم آقاي استخري با توليد 12 تن گندم در هكتار از استان فارس كشاورز نمونه كشور شد، در حالي كه متوسط كشور در گندم آبي 5200 كيلوگرم است.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس در مورد خشكسالي و كاهش بارندگي در فارس گفت: ميانگين بارندگي در استان فارس تاكنون 111 ميلي‌متر است كه اين رقم حدود 30 درصد سال گذشته در مدت مشابه است يعني نسبت به مشابه سال گذشته 70 درصد كاهش بارندگي در استان وجود دارد
رضوي در مورد احتمال كاهش توليد محصولات، از ذكر رقم دقيق خودداري كرد و گفت: برداشت محصول كشاورزي 5 ماه است كه شروع شده، ولي احتمال كاهش وجود دارد، در برخي مناطق سردسير هنوز امكان بارندگي وجود دارد.

*5000 چاه آب غير مجاز در استان فارس
رييس سازمان جهاد كشاورزي گفت :تركيب استفاده از آب در استان فارس براي توليد محصولات كشاورزي اين گونه است كه 80 درصد آب مصرفي از محل آبهاي زيرزمين و 20 درصد از محل آبهاي سطحي تأمين مي‌شود، در حالي كه در سطح كشور اين نسبت‌ها 45 و 55 درصد است.
وي تصريح كرد: علاوه بر وجود 5000 چاه آب غيرمجاز در استان فارس، از چاههاي داراي پروانه نيز بيش از ظرفيت برداشت مي‌شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي فارس افزود: يكي از مشكلات بخش كشاورزي عدم سرمايه‌گذاري در بخش آب و بهره‌برداري درست از آبهاي سطحي است و بدليل عدم سرمايه‌گذاري آب، تركيب نامانوسي از آب استفاده مي‌شود.
رضوي با اشاره به افزايش جمعيت خاطرنشان ساخت: مردم براي گذران معيشت، بر آبهاي زيرزميني فشار وارد كرده و بيش از توان سفره‌هاي زيرزميني از آبها استفاده كرده‌اند كه اين پديده استان فارس را با مشكل روبرو كرده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس گفت: بيش از 5000 چاه (عميق) غير مجاز آب در استان وجود دارد كه در مورد چاههاي پروانه‌دار هم بيش از حد مجاز آب برداشت مي‌شود و عدم كنترل آن موجب برداشت بي‌رويه شده است.
رضوي در مورد متوسط افت سطح آب‌هاي زيرزميني مناطق مختلف استان فارس گفت: افت سطح آبها در مناطق مختلف با هم فرق مي‌كند ولي نكته مهم اين است كه سرمايه‌گذاري براي تقويت آب‌هاي زيرزمين بسيار اندك است بنابراين بايد سرمايه‌گذاري در بخش آب‌هاي سطحي و زيرزميني انجام شود.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس از تهيه طرح «تامين و تدبير» براي آسيب‌شناسي منابع آب و روشن شدن اين مطلب كه در كدام مناطق مشكل كمبود آب وجود دارد، خبرداد و گفت: راه‌حلهاي اجرايي در قالب 10 فعاليت به طور كامل در 10 دشت و در هر شهرستان استان ديده شده است.
وي هدف از اجراي اين طرحها را عبور از بحران كمبود آب و رسيدن به وضع مطلوب ذكر كرد و گفت: براي توسعه كشاورزي پايدار برنامه‌اي 10 ساله تهيه شد كه در سفر مقام معظم رهبري به استان فارس تقديم شد.
رضوي در مورد مهمترين مصوبه‌هاي كشاورزي در سفر مقام معظم رهبري به استان فارس، گفت: ايجاد مركز تحقيقات خشكي و خشكسالي، اختصاص مبلغ 90 ميليارد تومان در قالب برنامه 3 ساله كه هر سال 30 ميليارد تومان براي آبخيزداري و پروژه‌هاي آب در استان فارس اختصاص مي‌يابد، تجهيز و نوسازي و پوشش كانالهاي آبياري، تجهيز مزارع به آبياري تحت فشار و تجهيز چاههاي مناطق عشايري و تكميل مجتمع‌هاي دامپروري و گلخانه‌اي مصوب شد.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس در مورد استعداد اين استان در بخش كشاورزي گفت: اين استان در همه زيربخشها اعم از زراعت، باغباني، دام، طيور و آبزيان و جنگل و مرتع داراي استعداد فراوان و الگوي خوبي براي كشاورزان است.

* فارس 20 سال شاگرد اول گندم
رضوي در اهميت استان فارس در بخش كشاورزي يادآور شد: در بخش گندم استان فارس حدود 20 سال در توليد گندم رتبه اول كشور را دارد و سال گذشته 9/1 ميليون تن گندم مازاد كشاورزان در استان فارس خريداري شد.
وي گفت: در جمعيت دامي بعد از انسان بيشترين تاثير را از خشكسالي مي‌بيند، يك سوم دام استان در مناطق عشايري قرار دارد كه براي تأمين آب شرب و آب مورد نياز دام در مناطق عشايري و روستايي بايد اقدام شود كه از طريق اجاره تانكر و آبرساني مناطق عشايري صورت مي‌گيرد.

* دوبار توزيع علوفه ارزان

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس تاكيد كرد: در زمينه تأمين علوفه تاكنون در دو مقطع يك بار 4500 تن جو يارانه‌اي و در مرحله دوم 12 هزار تن كنسانتره يارانه دار بين تشكلهاي دامداران عشاير و روستايي توزيع شد.
رضوي خاطرنشان ساخت: در مرحله 2 براي توزيع هر كيلوگرم كنسانتره 100 تومان يارانه پرداخت مي‌شود.

* خريد 75 هزار راس دام مازاد

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس با اشاره به مشكل نگهداري دام در شرايط خشكسالي، گفت: تاكنون 75 هزار راس دام مازاد از دامداران روستايي و عشايري استان فارس توسط اكيپ‌هاي ثابت و سيار خريداري شده است.
وي گفت: 7 اكيپ ثابت در شهرها و 24 اكيب‌ سيار در همه شهرها مشغول خريد دام است.
رضوي گفت: براي مقابله با بيماري دام هم بايد اقدام شود.
انتهاي پيام/ف
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن