تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816736971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قانون بازنشستگي پيش ازموعد گرفتار كندي اجرا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قانون بازنشستگي پيش ازموعد گرفتار كندي اجرا
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بيش ازيك ماه پيش آيين نامه قانون بازنشستگي پيش از موعد براي اجرا ابلاغ شد اما به نظر مي رسد اين آيين نامه هنوز عملا پا به مرحله اجرا نگذاشته ودر نوعي معطلي ناشي از بوروكراسي اداري به سر مي برد.


پنجم شهريور ماه سال گذشته مجلس شوراي اسلامي بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري و وزارت رفاه و تامين اجتماعي ، قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت را تصويب كرد.
طبق ماده واحده تصويب نامه كميسيون موضوع اصل 138 قانون اساسي مورخ 27/12/86 دولت اجازه دارد ظرف مدت سه سال كاركنان رسمي، پيماني و قراردادي وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي را كه حداقل بيست و پنج سال سابقه خدمت قابل قبول داشته باشند با حداكثر پنج سال سنوات ارفاقي بدون شرط سني درصورت تقاضاي كاركنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته نمايد.
در تبصره ماده يك اين قانون ، بانوان شاغل به شرط داشتن حداقل 20 سال سنوات خدمت قابل قبول مي توانند با ارائه درخواست كتبي و موافقت دستگاه متبوع با استفاده از حداكثر پنج سال سنوات ارفاقي بازنشسته شوند.
منبع تامين بار مالي ناشي از اجرا در قانون بازنشستگي پيش از موعد ، از محل اعتبارات سال جاري دستگاه‌هاي اجرايي مشمول ذكر شده است كه مكلفند، اين مبالغ را از اعتبارات جاري‌شان پرداخت كنند. همچنين قرار است در قوانين بودجه سنواتي كل كشور در سال‌هاي آتي هم اعتبار مورد نياز براي اجراي اين قانون، پيش‌بيني و تأمين شود.
اين طرح بار مالي نسبتا زيادي را نيز متوجه صندوق تامين اجتماعي كه بودجه آن در قانون بودجه كل كشور درج مي شود و درآمدهاي آن به عنوان درآمد عمومي كل كشور تلقي مي شود ، مي كند.
اجراي اين قانون به دليل عدم ابلاغ آيين نامه اجرايي آن ، تا پايان فروردين ماه سال جاري بلاتكليف ماند اما ابلاغ آيين نامه اجرايي آن اين نويد را براي تمامي كاركنان دولت داد كه در سال جاري از تسهيلات آن بهره مند خواهند شد.
اين درحالي است كه به نظر مي رسد كندي در اجراي قانون ياد شده از سوي برخي سازمانهاي مرتبط عملا افراد متقاضي استفاده ازاين تسهيلات را در بلاتكليفي قرار داده است.
" سعيد براتي " كارشناس امور بازنشستگي يكي از سازمانهاي دولتي روز يكشنبه در اين زمينه به ايرنا گفت : بيش از 60 درخواست كاركنان را براي استفاده از اين قانون به يكي از شعبات سازمان تامين اجتماعي ارائه شده است اما تاكنون پاسخ قطعي دراين زمينه داده نشده است.
وي مي افزايد : در يكماه اخير كه درخواست استعلام سوابق را به عنوان اولين مرحله كار براي شعبه مي فرستاديم ، اين درخواستها را دريافت مي كردند اما در آخرين مراجعات مسوول واحد مستمري اعلام كرده به دليل فشار كار ، حجم زياد درخواست ها و عدم ابلاغ آيين نامه به شعبه از دريافت درخواست استعلام ها نيز معذوريم.
اين كارشناس اضافه مي كند : در مواردي كه فرم استعلام سوابق كاركنان نيز توسط شعبه مربوطه دريافت شده زير فرم قيد گرديده است : " آيين نامه اجرايي قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان تاكنون به اين شعبه ابلاغ نشده است.
درعين حال هفدهم ارديبهشت ماه يك مقام آگاه در سازمان تامين اجتماعي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفته بود كه بخشنامه مربوط به آيين نامه بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت تا هفته آينده آماده مي شود.
وي اضافه كرد: تا يكي دو روز آينده اين بخشنامه در سازمان تامين اجتماعي حاضر شده و پس از امضاي مديرعامل سازمان براي اجرا به شعب ارسال مي شود.
وي ياد آور شد : هر بخشنامه جديدي كه صادر مي شود نرم افزار مربوط به اجراي آن بايد طراحي و ساخته شود و نرم افزار مربوط به اين بخشنامه نيز در حال ساخت است.
اين مقام سازمان تامين اجتماعي اضافه كرد : تمامي شعب سازمان تامين اجتماعي بلافاصله بعد از دريافت بخشنامه و نرم افزار مي توانند درخواست هاي كاركنان دولت را براي استفاده از اين تسهيلات اخذ كنند.
مشاور معاون فني و در آمد سازمان تامين اجتماعي نيز در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت : اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد براي هر فرد از تاريخ صدور حكم توسط كميته سازمان ذيربط است.
"منوچهر نامغ افزود : ابتدا بايد در هر دستگاه كه مشمول اين قانون است كميته اي تشكيل شود و پس از امضاي بالاترين مقام هر سازمان، پيش نويس حكم بازنشستگي براي سازمان تامين اجتماعي ارسال گردد.
وي ادامه داد : حتي اگر رسيدگي به درخواست ها در دستگاهها با تاخير انجام شود ، اجراي قانون درسازمان تامين اجتماعي ،از تاريخ درخواست خواهد بود و در ماهيت مساله تغييري ايجاد نمي كند.
نامغ ، كندي كار در ابتداي اجراي قانون را طبيعي توصيف و تاكيد كرد : تاكنون از هيچ سازماني حكمي به طور رسمي براي اعمال اين قانون به شعب تامين اجتماعي ارسال نشده، گرچه از شعب اين سازمان سوالاتي در اين زمينه مطرح شده است.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن