تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817183629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست از اينترپل براي دستگيري هاشمي و رضايي در مكه


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: درخواست از اينترپل براي دستگيري هاشمي و رضايي در مكه
تلاش و تقلاي يهوديان براي اعمال فشار بر پليس بين الملل به منظور بازداشت چند تن از مقامات ايراني به اتهام آنچه دخالت در حادثه بمب گذاري مركز يهوديان آرژانتين (آميا) در سال 1994 خوانده شده، همچنان ادامه دارد.
به گزارش عصر ايران مجله هلندي juditche در گزارشي از دور تازه تلاش هاي يك مركز يهودي عليه مقامات ايراني متهم به مشاركت در پرونده انفجار آميا خبر داد.

براساس اين گزارش يهوديان افرطي مركز مشهور «سيمون ويزنتال»، مستقر در لس آنجلس، از پليس اينترپل درخواست كردند دو تن از مقامات ايراني را كه اكنون براي شركت در يك كنفرانس بين المللي در عربستان به سر مي برند بازداشت كند!

آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني رييس جمهور پيشين و محسن رضايي ، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ، براي شركت در كنفرانس بين المللي گفت و گوي بين مذاهب در عربستان حضور دارند كه اين امر فرصت سوءاستفاده براي يهوديان را بر مبناي احكام صادر شده قبلي توسط پليس اينترپل فراهم كرده است.

در همين راستا شيمون ساموئلز مدير روابط بين الملل مركز «سيمون ويزنتال» در تماس با رونالد كي.نوبل دبيركل اينترپل موضوع حضور رفسنجاني و رضايي در مكه به دعوت مقامات عربستان را به وي يادآور شده است.

ساموئلز همچنين دبيركل اينترپل را تحت فشار قرار داده تا از مسوولان سعودي بخواهد به تعهدات بين المللي خود پايبند بمانند و فورا هر دو نفر يا حداقل رضايي را تا زمان صدور يك حكم استرداد مجرم از جانب آرژانتين دستگير كنند!

مجمع عمومي پليس اينترپل در نشست ماه نوامبر در مراكش با صدور احكام جلب (اخطاريه قرمز) براي سه مقام و دو ديپلمات سابق ايراني موافقت كرد.

اينترپل در اين نشست براي علي فلاحيان، وزير پيشين اطلاعات، محسن رضايي، فرمانده پيشين سپاه پاسداران، احمد وحيدي، فرمانده پيشين نيروي قدس سپاه پاسداران، محسن رباني، رايزن فرهنگي پيشين سفارت ايران در آرژانتين و احمدرضا اصغري، دبير سوم اين سفارتخانه اخطاريه قرمز صادر كرد كه براساس آن پليس هر يك از 186 كشور عضو اينترپل مي‌تواند بنا بر درخواست آرژانتين اين افراد را بازداشت و به اين كشور تحويل دهد.

اين در حالي است كه پليس بين‌الملل با صدور اخطاريه براي هاشمي رفسنجاني، ولايتي و همچنين هادي سليمانپور كه در زمان حادثه سفير ايران در آرژانتين بود، موافقت نكرده است.

ساموئلز در ادامه مدعي شد: "اينترپل اكنون در بهترين موقعيت قرار دارد تا مسئولان سعودي را در جريان اين موضوع - كه شايد از آن غافل باشند - قرار دهد كه آنها تروريست هاي بين المللي! را پناه داده اند و از اين رو بايد اقداماتي صورت دهند."

همچنين در اقدامي مشابه سرجيو ويدر نماينده آمريكاي لاتين مركز «سيمون ويزنتال» نيز از خورخه تايانا وزير خارجه آرژانتين خواسته تا بازداشت فوري رضايي و رفسنجاني و انجام اقدامات لازم براي استرداد و محاكمه آنها در آرژانتين را از مقامات سعودي تقاضا كند!

از سوي ديگر آلبرتو نيسمان داستان كل آرژانتين و مسئول رسيدگي كننده به پرونده انفجار آميا نيز در اظهاراتي تاييد كرد: درخواست آرژانتين از عربستان در مورد بازداشت دو مقام ايراني در دست اقدام قرار دارد.

در جريان بمب گذاري مركز يهوديان بوئنس آيرس (آميا) در هجدهم ‬ژوئيه 1994 بيش از 85 نفر جان باختند و بيش از دويست نفر مجروح شدند.

پرونده بمبگذاري در ساختمان آميا يك بار به صدور حكم جلب براي مقامات ايراني منجر شد اما پس از آنكه قاضي رسيدگي كننده به پرونده به تخلفات متعددي متهم شد و ترديدهايي در مورد صحت مدارك مطرح گرديد، پرونده مختومه اعلام شد.

اين پرونده پس از مدتي بار ديگر گشوده شد و به جايي رسيد كه دادستان كل آرژانتين حتي اكبر هاشمي رفسنجاني و علي اكبر ولايتي را كه هنگام وقوع حادثه، رئيس جمهور و وزير امورخارجه ايران بودند، در طرح‌ريزي بمب گذاري در بوئنوس آيرس متهم دانست و برايشان حكم جلب صادر كرد.

جمهوري اسلامي ايران بارها اتهام دخالت در اين حادثه را رد كرده و در واكنش به اقدام مقام‌هاي قضايي آرژانتين براي مسئولان رسيدگي كننده به اين پرونده، حكم بازداشت صادر كرده است.

منبع خبر :
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن