تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813109000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهميه‌بندي بنزين از اول تيرماه با تغييرات گسترده ادامه مي‌يابدحذف سهميه خودروهاي لوكس


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سهميه‌بندي بنزين از اول تيرماه با تغييرات گسترده ادامه مي‌يابدحذف سهميه خودروهاي لوكس
بنزين سوپر فقط 540تومانسهميه خودروهاي وارداتي با حجم موتور 1300 سي‌سي به بالا و داخلي 2000 سي‌سي به بالا قطع شددوره سهميه‌بندي سه ماهه شد.
خبر
سهميه جديد بنزين اعلام شد
ايسنا - سرپرست وزارت كشور اعلام كرد: سهميه بنزين خودروهاي شخصي و موتورسيكلت‌ها در دوره جديد، بدون تغيير باقي مي‌ماند. سيد مهدي هاشمي، سهميه سوخت دوره جديد خودروها (از ابتداي تير ماه) و تغييرات صورت گرفته در آن را اعلام كرد و گفت: به دليل محدوديت‌هاي موجود و محدوديت در استفاده از حساب ذخيره ارزي، براي واردات سوخت، تلاش شد، تا با كمترين تغييرات، سهميه سوخت مكفي و مناسب را براي مردم فراهم كنيم.
وي با اعلام اين خبر كه سهميه خودروهاي شخصي در دور جديد سهميه سوخت، همان120 ليتر در ماه و سهميه موتورسيكلت‌ها نيز همان 36 ليتر در ماه خواهد بود، از قطع سهميه سوخت خودروهاي دو هزار سي‌سي به بالا خبر داد و گفت: عموم اين خودروها، گران‌قيمت هستند و از مصرف بالايي برخوردارند و به همين دليل، مشمول سهميه سوخت نمي‌شوند.
وي در عين حال از آزاد شدن نرخ بنزين سوپر خبر داد و اظهار كرد: از ابتداي تير ماه، يارانه بنزين سوپر قطع مي‌شود و اين نوع بنزين با قيمت 540‌تومان عرضه خواهد شد. هاشمي ادامه داد: اساسا همه كوپن‌هاي بنزين تنها تا پايان تير ماه اعتبار خواهند داشت و از آن به بعد، بنزين را به شكل كوپن تحويل نمي‌دهيم.
وي عنوان كرد: همچنين به خودروهاي وارداتي 1300 سي‌سي به پايين سهميه سوخت تعلق مي‌گيرد، اما ساير خودروهاي وارداتي كه حجم موتور آنها بيشتر از 1300 سي‌سي باشد، سهميه‌اي به آنها تعلق نمي‌گيرد. رييس ستاد ساماندهي حمل‌ونقل عمومي و مديريت مصرف سوخت، همچنين در ادامه صحبت‌هاي خود، سهميه خودروهاي عمومي دوگانه‌سوز را اعلام كرد و توضيح داد: از تير ماه تاكسي‌هاي دوگانه‌سوز 200‌ليتر در ماه، مسافربرهاي شخصي، 400‌ليتر در ماه، آژانس‌ها 300‌ليتر در ماه و خودروهاي آموزش رانندگي، 300‌ليتر در ماه سهميه بنزين خواهند داشت. هاشمي اضافه كرد: همچنين وانت‌هاي پرمصرف كه بنزين‌سوز هستند، هر ماه 600‌ليتر سهميه بنزين خواهند داشت و وانت بارهاي پرمصرفي كه تا به حال دوگانه‌سوز نشده‌اند، بايد تا پايان سه ماهه سوم سال، دوگانه‌سوز شوند، در غير اين صورت، همان سهميه وانت‌هاي دوگانه‌سوز پرمصرف كه 300‌ليتر در ماه است را دريافت مي‌كنند. سرپرست وزارت كشور ادامه داد: سهميه وانت بارهاي دوگانه‌سوز كم‌مصرف، 250‌ليتر در ماه، وانت‌بارهاي بنزين‌سوز كم‌مصرف 300‌ليتر در ماه، مسافربرهاي شخصي گازسوز بين شهري 800‌ليتر در ماه و‌ مسافربرهاي شخصي بين‌شهري بنزين‌سوز نيز يك‌هزار ليتر درماه بنزين خواهند داشت. وي تاكيد كرد: خودروهاي شخصي تك سوخت دو هزار سي‌سي به پايين همان، 120‌ليتر در ماه، تاكسي‌هاي تك سوخت، 650‌ليتر در ماه، مسافربرهاي شخصي تك سوخت 550‌ليتر در ماه، خودروهاي آژانس تك سوخت، 400‌ليتر در ماه و خودروهاي آموزش رانندگي تك سوخت هم 400‌ليتر در ماه سهميه بنزين خواهند داشت. هاشمي تصريح كرد: سهميه خودروهاي شخصي و موتورسيكلت‌ها طبق روال قبلي، هر سه ماه يك‌بار و مابقي خودروها برابر روش قبلي، ماهانه شارژ خواهند شد. سرپرست وزارت كشور در پاسخ به علت حذف سهميه خودروهاي دو هزار سي‌سي به بالاي داخلي و 1300 سي‌سي به بالاي خارجي، توضيح داد: اين خودروها عموما حجم موتور بالايي دارند و معمولا هم از بنزين سوپر استفاده مي‌كنند و با توجه به محدوديت‌هايي كه براي دولت در تامين سوخت براي اقشار آسيب‌پذير وجود دارد، مجبور شديم كه سهميه اين خودروها را كلا حذف كنيم، در عين حال دارندگان اين خودروها عموما از تمكن مالي بالايي برخوردارند و اين سهميه، سهم اندكي از نياز خودروي آنها را تامين مي‌كند.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه با توجه به در نظر گرفتن قيمت آزاد براي بنزين سوپر ممكن است، ميزان مصرف اين نوع بنزين تا ابتداي تير ماه افزايش قابل توجهي پيدا كند، گفت: معمولا اين اتفاق خواهد افتاد.
رييس ستاد ساماندهي حمل‌ونقل عمومي و مديريت مصرف سوخت در اين مورد يادآورشد: متاسفانه در حال حاضر با افزايش قيمت‌هاي جهاني سوخت مواجه هستيم كه با اين وجود در اين مدت، گزينه‌هاي مختلفي براي كاهش فشار اين افزايش بر مردم داشته‌ايم، اما به دليل اينكه مي‌خواستيم، قيمت سوخت سهميه‌اي را افزايش ندهيم، مجبور شديم، سهميه برخي خودروهاي پرمصرف را حذف كنيم. وي تاكيد كرد: قيمت بنزين آزاد‌، تغيير نكرده و همان 400‌تومان خواهد بود، همچنين سهميه خودروهاي دولتي نيز تغيير نخواهد كرد.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن