تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816467708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار مسقيمت قراضه مس در حال كاهش است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اخبار مسقيمت قراضه مس در حال كاهش است
با كاهش تقاضاي قراضه مس از سوي چين با نزديك شدن به المپيك و كاهش تقاضا در ايالات متحده با نزديك شدن به فصلي كه معمولا با كاهش مصرف مس همراه است، قيمت قراضه مس در بازار كاهش يافته است. قيمت قراضه مس گريد No. 1 به صورت شمش كه براي توليد برنج به كار مي‌رود در ايالات شرقي، به 32/3 دلار بر پوند از 47/3 دلار بر پوند كاهش يافته است. به گفته يكي از فروشندگان قراضه مس به نظر مي‌رسد كه هيچ صنعتي در منطقه Tianjin چين فعال نيست.
فعاليت در اين شهر بزرگ صنعتي در نزديك پكن به دليل تلاش دولت براي كاهش آلودگي زيست محيطي در آستانه مسابقات المپيك، تقريبا متوقف شده است.
بعيد به نظر مي‌رسد كه ميزان تقاضا تا ماه سپتامبر افزايش يابد.به احتمال زياد مشتريان چيني زيادي در بازار موجود هستند ولي اين شركت‌ها نمي‌توانند نياز خود را تا پس از المپيك پكن به اين كشور وارد كنند. هزينه بالاي حمل و نقل و كمبود نيروي كار ارزان در چين باعث شده تا صنايع اين كشور به سرعت قدرت رقابتي خود را از دست بدهند.
در ايالات متحده نيز مصرف مس بطور سنتي در ماه هاي ژوئن، جولاي و آگوست كاهش مي‌يابد. اين امر نيز فشار بيشتري به بازار براي كاهش قيمت وارد مي‌كند.قيمت فلز مس در بازار نيويورك در روز جمعه افزايش يافته است. معمولا قيمت قراضه مس با خلوص بالا نيز اين روند را دنبال خواهد كرد.
به نظر مي‌رسد كه ارزش دلار در بازار به ثبات رسيده است و در صورتي كه روند كاهش ارزش دلار متوقف شود، قيمت كالاها در دراز مدت كاهش خواهد يافت.
كاهش برق مانعي بر سر راه توليد معادن مس در زامبيا
به گفته يكي از مقامات ارشد شركت انرژي كمر بند مس زامبيا (Copperbelt Energy Corp)، كه برق‌رساني به معادن مس و كبالت اين كشور را به عهده دارد، در روز چهارشنبه، اين شركت در پي اختلال در واردات الكتريسيته از ميزان برق رساني خود به اين معادن كاسته است.
نيل كروچر، مدير عامل شركت مذكور به خبر گزاري رويترز، گفت:«ما مجبور شده ايم كه از عرضه 530 مگاوات كنوني خود در حد 15 درصد بكاهيم، و معادن اينك وادار مي‌شوند كه با بار پايين تري كار كنند.» شركت معادن مس كانكولا، از واحدهاي شركت منابع ودانتا، و شركت معادن مس موپاني، كه مشتركا توسط شركت گلنكور اينترنشنال و شركت فرست كوانتوم تاسيس شده است، از جمله شركت‌هاي بزرگ معدنكاري خارجي در زامبيا هستند. زامبيا، مانند ديگر كشورهاي جنوب آفريقا، با كمبود برق روبه رو شده و از ماه ژانويه سال جاري مجبور به جيره بندي الكتريسيته براي صنعت معدنكاري مايه اصلي اقتصاد خود بوده است.
شبكه برق رساني دولتي زسكو هفته گذشته گفت كه در پي اشكالات فني، كه باعث وقفه در واردات برق به زامبيا از جمهوري دموكراتيك كنگو شده‌اند، اين شركت جيره بندي برق را بر تمام مصرف كنندگان داخلي اعمال خواهد كرد تا برق رساني براي معادن ميسر باشد. مونيكا چيسلا، مدير ارشد روابط عمومي زسكو، جمعه گذشته به خبرگزاري رويترز گفت كه زامبيا در پي اشكالات فني در مدتي بيش از يك هفته قادر به تامين واردات برق از جمهوري دموكراتيك كنگو نبوده است.
زسكو همچنين يك نيروگاه 180 مگاواتي هيدرو الكتريكي به نام كاريبا نورت بانك را به مدت حدودا يك هفته براي عمليات‌هاي تعمير و نگهداري به حال تعطيل درآورد كه اين نيز باعث جيره‌بندي بيشتر برق در اين كشور خواهد شد. كروچر گفت كه به دليل كاهش برق رساني به معادن، بسياري از شركت‌ها دارند از اين دوره براي عمليات نگهداري استفاده مي‌كنند تا زماني كه برق‌رساني روال عادي خود را از سر بگيرد. كروچر گفت: «اين روند از هفته گذشته آغاز شده است و زسكو پيش‌بيني مي‌كند كه تا جمعه ادامه داشته باشد.»
شركت تامين مالي بين‌المللي بانك جهاني اخيرا چند مطالعه امكان سنجي را براي توسعه بزرگترين كارخانه هيدروالكتريكي آفريقا در زامبيا آغاز كرده است كه اين عمليات توسعه احتمالا طي يك پروژه يك‌بيليون دلاري به انجام خواهد رسيد.
انويل توليد مس خود در كنگو را در سه سال آينده دو برابر خواهد كرد
شركت معدنكاري انويل (AnvilMining) روز سه‌شنبه گفت كه اين شركت 550ميليون دلار براي توسعه معادن فعلي و شروع عمليات‌هاي معدنكاري جديد در جمهوري دموكراتيك كنگو هزينه خواهد كرد تا توليد مس خود در اين كشور را طي سه سال آينده به دوبرابر ميزان فعلي و به حد حدودا 100000 تن در سال برساند.
يكي از مديران ارشد انويل همچنين در يك كنفرانس معدنكاري گفت كه اين شركت هنوز منتظر نتيجه مذاكرات با گروه معدنكاري دولتي جكاماينز به عنوان بخشي از يك بازنگري قراردادهاي معدنكاري در سطح ملي است. كريگ مونرو، معاون ارشد و مدير امور مالي شركت، گفت توليد مس از 47000تن در سال جاري، و پس از آنكه انويل سرمايه‌گذاري‌هاي خود را بر روي پروژه‌هاي جديد تكميل كند و معادن كنوني‌اش را در كنگو توسعه بدهد، در سال 2011 به 100000 تن خواهد رسيد.
او گفت كه در مجموع شركت انويل در جمهوري دموكراتيك كنگو، كه پس از اتمام جنگ ويرانگر داخلي در سال 2003 باعث جلب علاقه مجدد شركت‌هاي معدنكاري براي استخراج مس شده است، حدود 170 ميليون دلار بر روي پروژه‌هاي مس سرمايه گذاري كرده است.
مونرو در حاشيه كنگره سرمايه گذاري معدنكاري جهاني در لندن به خبر گزاري رويتر گفت: «كل توليد ما در سال جاري در كنگو بين 45000 تا47000تن مس كاتد خواهد بود. اين ميزان توليد بايد در سال 2011 به 100000تن افزايش يابد.» مونرو افزود: «ما تا كنون 170ميليون دلار سرمايه‌گذاري كرده‌ايم و كل سرمايه گذاري ما بر روي مس كنگو بايد به احتمال زياد تا سال 2011 به 550 ميليون دلار برسد.» مونرو گفت اكتشافات بيشتري در دست اقدام است و چشم انداز براي كشف معادن جديد مس اميد بخش است.
مغولستان به زودي قرارداد معدنكاري مس را به تصويب مي‌رساند
رييس شركت معادن آيوانهو(Ivanhoe Mines Ltd) روز سه شنبه گفت كه انتظار مي‌رود كه دولت مغولستان به زودي توافقنامه معدنكاري، در يكي از بزرگترين معادن مس جهان، را كه از مدت‌ها پيش معطل مانده است به تصويب برساند.
ايوانهو و گروه معدنكاري ريو تينتو از مدت‌ها پيش در انتظار تصويب دولت مغولستان براي آغاز توسعه معدن عظيم مس اويو تولغوي(Oyu Tolgoi) در صحراي گبي(Gobi) اين كشور بوده‌اند. رييس اجرايي آيوانهوف رابرت فريدلند به كنگره سرمايه گذاري معدنكاري جهان در لندن گفت: «نخست‌وزير قول داده است تا هر چه زودتر توافقنامه ما را به تصويب برساند. پارلمان هم امروز صبح جلسه دارد.
ممكن است امروز يا در آينده‌اي خيلي نزديك اين قرارداد به تصويب برسد.» دو شركت مذكور پيش‌نويس قرارداد سرمايه‌گذاري را در سال گذشته ارائه دادند كه بر اساس آن 34درصد از سهام اويو تولغوي به دولت مغولستان تعلق خواهد گرفت، اما قرارداد مذكور كنار گذاشته شد تا در صورت تصويب پارلمان به جريان بيافتد.
تصويب قرارداد سرمايه گذاري براي اين پروژه، كه يكي از بزرگترين معادن توسعه نيافته مس و طلاي جهان است، به بازنگري‌هاي قانون مواد معدني مغولستان بستگي دارد. ساخت و ساز مقدماتي در اويو تولغوي، واقع در 80كيلومتري شمال مرز چين - مغولستان در جنوب صحراي گبي و شمال غربي شهر صنعتي چيني بائوتوئو(Baotou )، آغاز شده است.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 802]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن