تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804785742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كلينتون از رقابت‌ها حذف شدباراك اوباما در برابر مك‌كين


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: كلينتون از رقابت‌ها حذف شدباراك اوباما در برابر مك‌كين
واكنش ايران به فرصت‌طلبي اوبامادنياي اقتصاد- باراك اوباما در رقابتي سخت و نفس‌گيربر رقيب صاحب‌نام خود كه اولين كانديداي زن رياست‌جمهوري در تاريخ آمريكا محسوب مي‌شود، سرانجام پيروز شد تا به عنوان اولين كانديداي سياه‌پوست تاريخ آمريكا به مبارزه با جان مك‌كين جمهوري خواه برود.مك‌كين 71ساله، سفيدپوست با سابقه جنگ در ويتنام كه از مبارزه ابدي با القاعده ابايي ندارد در برابر اوباماي سياه‌پوست بي‌سابقه در جنگ ويتنام و 46ساله قرار دارد كه مخالف با جنگ عراق است و قول پايان اشغال عراق را به مردم داده است.به نظر مي‌رسد با توجه به اينكه در اين روزها، مك‌كين انتقاد از اوباما را با تمسخر درباره ديدگاه وي درباره مذاكره با ايران آغاز كرده است، علاوه‌بر جنگ عراق و اقتصاد، «ايران» مهم‌ترين موضوع مجادله رقابت انتخاباتي پاييز در ينگه دنيا باشد. برخي تحليلگران معتقدند، معاون اول اوباما بعيد نيست رقيب سرسخت وي، يعني هيلاري كلينتون باشد.


با راهيابي به دور دوم انتخابات رياست جمهوري آمريكا
باراك اوباما به كاخ‌سفيد نزديك‌تر شد
گروه بين‌الملل – سناتور باراك حسين اوباما به عنوان اولين سياهپوست در تاريخ ايالات‌متحده موفق شد با كنار زدن بانوي اول سابق ايالات‌متحده، به دور دوم انتخابات رياست جمهوري آمريكا راه يابد.
به گزارش آسوشيتدپرس، سناتور باراك اوباما پس از آن كه انتخابات مونتانا را از خانم كلينتون كه توانسته بود برنده انتخابات مقدماتي داكوتاي جنوبي باشد، برد توانست با افزايش حمايت هيات‌هاي نمايندگي سوپر، نامزدي خود را براي دور دوم مسجل سازد و خانم كلينتون را وادار كند تا شكست را بپذيرد. خانم هيلاري كلينتون اما در آغاز شكست را نپذيرفت و حتي اعلام كرد رقابت را تا ماه اوت ادامه خواهد داد، ولي سرانجام ستاد انتخاباتي كلينتون اعلام كرد كه وي در شنبه شب (ديشب) حمايت خود را از سناتور اوباما اعلام خواهد كرد. همچنين باراك اوباما پس از سخنراني كه در تحسين خانم كلينتون در جمع هواداران خود ايراد كرد، روز پنج‌شنبه با وي ديدار كرد، اما از جزئيات اين ملاقات هنوز خبري منتشر نشده است.
براي باراك اوباما گام مهم بعدي انتخاب معاون اول رييس‌جمهوري است. طرفداران خانم كلينتون با انتشار برخي اخبار و تحليل‌ها فشار را بر باراك اوباما براي انتخاب خانم كلينتون به عنوان معاون اول از هم‌اكنون آغاز كرده‌اند. باراك اوباما در مصاحبه تلويزيوني گفت: ما براي چنين تصميمي به وقت بيشتري نياز داريم و احتمالا خود سناتور كلينتون هم به ما حق خواهند داد.
برخي تحليل‌گران معتقدند با توجه به 18ميليون رايي كه خانم كلينتون در انتخابات مقدماتي به دست آورده است، حضور وي در كنار اوباما مي‌تواند تضميني براي پيروزي دموكرات‌ها در مقابل رقيب جمهوري‌خواه باشد، به ويژه آنكه حاميان وي سرسخت‌تر از حاميان اوباما هستند و بخشي از آنها گفته‌اند در صورتي كه خانم كلينتون در انتخابات نباشد، آنها اصلا راي نخواهند داد يا به رقيب يعني جان مك‌كين راي خواهند داد. نتايج نظرسنجي كه روز جمعه سي‌ان ان منتشر كرد، نشان مي‌دهد كه حزب دموكرات پس از تقريبا 18 ماه فعاليت براي انتخابات مقدماتي و برگزاري 58 رويارويي انتخاباتي، به شدت دچار انشقاق و شكاف شده است. حدود 16درصد حاميان كلينتون گفته‌اند كه به اوباما در دور دوم راي خواهند داد. 17درصد پاسخ داده‌اند كه كانديداي آنها در دور دوم جان مك‌كين خواهد بود و 22درصد گفته‌اند اصلا در انتخابات شركت نخواهند كرد. ضريب خطاي اين نظرسنجي حدود 7درصد است. طرفداران كلينتون را عموما كارگران يقه‌آبي، سفيدپوستان، سالمندان و افراد داراي تحصيلات پايين‌تر تشكيل داده‌اند.
رييس ستاد انتخاباتي باراك اوباما در واكنش به فشارهاي موجود گفته است كه درباره جذب طرفداران و حاميان كلينتون مشكلي نخواهند داشت. وي مثال آورد كه در پنسيلوانيا و برخي ديگر از ايالات مانند اوهايو خانم كلينتون 2 تا 3 هفته قبل از انتخابات بيش از 10درصد از ما جلوتر بود و ما توانستيم اين فاصله را تا روز انتخابات به حداقل برسانيم. هيلاري كلينتون در پاسخ به سوال خبرنگاران كه آيا معاون اولي باراك اوباما را خواهند پذيرفت يا خير، گفته است او هر كاري بتواند انجام مي‌دهد تا به اتحاد حزب كمك كند و اطمينان حاصل شود كه كاخ سفيد به دموكرات‌ها بازخواهد گشت.
براي مقامات حزب كه انتظار داشتند خانم كلينتون خيلي زودتر از پنج‌شنبه از انتخابات كناره بگيرد و غائله را به نفع اتحاد حزب ختم كند، سخنان هيلاري كلينتون اميدواركننده است، هرچند هنوز حزب درباره حمايت از پست معاون اولي وي چيزي نگفته است. حزب انتظار دارد خانم كلينتون در سخنراني خود با زنان كه بسيار از اين رقابت عصباني هستند، سخن بگويد و آنها را آرام كند. بر اساس آمار و ارقام البته خانم كلينتون نتوانسته است اين رقابت را به يك رقابت جنسيتي تبديل كند و از آن بهره بگيرد. براي مثال در آيوا، اولين ايالتي كه انتخابات مقدماتي برگزار شد، خانم كلينتون حمايت 31درصد زنان را به دست آورد و باراك اوباما 33درصد. در نيوهمشاير توانست با 3درصد اختلاف، برنده رقابت جنسيتي با باراك اوباما باشد. حضور اوباما به عنوان كانديداي تحصيل‌كرده، آكادميك و روشنفكر كه شعار تغيير را براي خود برگزيده بود، توانسته بود حتي ميان گروه‌هاي فمينيست انشقاق ايجاد كند و بسياري از آنها استدلال كنند كه حاضر نيستند به صرف طرفداري از حقوق زنان به خانم كلينتون راي دهند.
جان مك‌كين كه حدود 3 ماه منتظر رقيب دموكرات خود بود، با انتقاد از اوباما درباره مذاكره با ايران، ورود وي را به رقابت نهايي تبريك گفت. وي كه صدايش در هياهوي انتخاب اوباما و نيز معاون اول وي گم شده است، گفت: من هم خواهان تغيير هستم، اما طرفدار تغييرات درست هستم. به نظر مي‌رسد جان مك‌كين قدرت شعار جادويي اوباما را درك كرده است و مي‌خواهد اين حربه وي را در دور دوم خنثي كند. در حال حاضر بايد ديد آيا باراك اوباما مي‌تواند از فشار حاميان كلينتون براي انتخاب وي به معاون اولي برهد و خود را از سايه بيل كلينتون در كاخ سفيد خلاص كند يا خير.
تحليل‌گران مي‌گويند، اوباما با مديريت هوشمندانه يك مبارزه طولاني در انتخابات مقدماتي توانست گوي سبقت را از رقيب قدرتمند خود كه همگان حضور وي را در دور دوم مسجل مي‌دانستند، بربايد، بنابراين وي و گروهش قادر هستند كه استراتژي مناسبي براي ادامه رقابت برگزينند.
باراك اوباما توانست 2158 هيات نمايندگي به دست آورد و به دور دوم راه يابد و خانم كلينتون به‌رغم پيروزي در پورتوريكو و داكوتاي جنوبي با مجموع 1926 چشم به معاون اولي دارد تا با بليت مشترك با اوباما در دور دوم، كاخ سفيد را به تسخير دموكرات‌ها درآورد.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن