تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش تعرفه واردات در ميان اعتراض صنعتگران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: كاهش تعرفه واردات در ميان اعتراض صنعتگران
گروه صنعت و معدن-كاهش تعرفه واردات با وجود اعلام مخالفت‌هاي صريح صاحبان صنعت با تصميم كميته كارشناسي كميسيون ماده يك سرانجام ابلاغ شد.


كاهش تعرفه واردات برخي از اقلام و كالاهاي صنعتي روز دوشنبه در حالي توسط پايگاه اطلاع‌رساني دولت اعلام شد كه توليد‌كنندگان داخلي به اشكال مختلف آسيب‌هاي اين تصميم بر صنعت را متذكر و اعتراض خود را به اين سياست را اعلام كرده بودند. به گزارش فارس، بنا بر اطلاعيه منتشره توسط دولت كاهش قيمت‌ها در بازار داخلي، حركت توليد‌كنندگان به سمت توليد رقابتي تر و كيفي تر از مهمترين دلايل گرايش به سمت تسهيل واردات بوده است، اين در حالي است كه توليد‌كنندگان داخلي معتقدند شرايط صنعت در ايران با دشوراي‌هاي متعددي روبرو است و با شرايط موجود كاهش تعرفه نيز بار جديدي را بر كوله‌بار سنگين صنعت افزوده و حركت آن را با دشواري‌هاي بيشتري روبه‌رو مي‌كند. خبرنگار ما نيز گزارش داد: كميسيون ماده يك دولت دليل ديگري را براي كاهش نرخ تعرفه واردات مطرح كرده و مدعي شده است برخي توليدكنندگان (نظير يخچال فريزر و لاستيك) به‌رغم اينكه در سال‌هاي گذشته از حمايت‌هاي تعرفه‌اي برخوردار بوده‌اند، اقدام به افزايش بهاي كالاي توليدي خود كرده‌اند. از همين‌رو دولت در اقدامي جبراني و با نيت حمايت از مصرف‌كننده تعرفه واردات آن كالاها را كاهش داده است. اگرچه توليدكنندگان افزايش قيمت مواد اوليه، دستمزد و... را از عوامل رشد قيمت‌ها مي‌دانند. بنا بر مصوبه جديد لوازم خانگي، فولاد، لاستيك، مواد اوليه توليد روغن‌هاي خوراكي و صنعتي مهمترين اقلامي است كه مشمول كاهش تعرفه واردات شده‌اند.
تقي بهرامي،رييس انجمن توليد‌كنندگان فولاد در اين رابطه مي‌گويد: كاهش تعرفه واردات فولاد ظلمي در حق توليد و بخش خصوصي كشور بود و مطمئن باشيد از اين كاهش نرخ سودي عايد مصرف‌كننده نيز نخواهد شد. وي خاطر نشان مي‌كند: زماني ذوب‌آهن اصفهان ناگزير شد 250هزار‌تن محصولات خود را با قيمت 935 تومان عرضه كند، خوب است بررسي شود چه كساني اين محموله را خريداري كردند؟ آيا اين محموله به دست مصرف‌كنندگان واقعي رسيد يا اين كه كساني اين محصولات را خريداري و در حاشيه بازار به قيمت روز فروختند. بهرامي با تاكيد بر اينكه در سود حاشيه بازار نه چيزي عايد ذوب آهن و نه عايد مصرف‌كننده شد، اضافه مي‌كند: كارخانه‌هاي بخش خصوصي در حال حاضر نيز زيان‌ده هستند و با كاهش تعرفه قادر به ادامه فعاليت نخواهند بود.
خبري از كاهش تعرفه مواد اوليه نيست
همزمان با تصويب كاهش تعرفه لوازم خانگي در كميته كارشناسي كميسيون ماده يك، توليد‌كنندگان لوازم خانگي در نامه‌اي اعلام كردند،‌اگر دولت قصد كاهش تعرفه واردات لوازم خانگي را دارد به تناسب آن بايد تعرفه واردات مواد اوليه و قطعات نيز كاهش يابد. در غير اينصورت كاهش تعرفه به صلاح نيست.
در عين حال در اطلاعيه دولت براي كاهش تعرفه واردات لوازم خانگي خبري از كاهش توامان تعرفه مواد اوليه و قطعات اين صنعت مشاهده نمي‌شود.
كاهش تعرفه تاير برخلاف توافق‌ها
ناصرالدين گرامي، دبير انجمن صنفي و صنعتي تاير نيز در خصوص كاهش تعرفه واردات لاستيك و تاير مي‌گويد: كاهش تعرفه واردات اقلام لاستيك و تاير به شكل پلكاني و در برنامه‌اي 5 ساله با صنعت هماهنگ شده بود. بر اين اساس قرار بود تعرفه واردات لاستيك سالانه 5درصد كاهش يابد.
گرامي اضافه ادامه مي‌دهد: علي‌رغم مشكلات موجود واحدهاي توليد‌كننده لاستيك و تاير ظرفيت‌هاي خود را افزايش داده و قادر به تامين 75درصد نياز بازار داخلي هستند. گرامي ادامه مي‌دهد: وزارت بازرگاني به عنوان حامي و پيشنهاد دهنده كاهش نرخ تعرفه بايد پاسخگوي مشكلاتي كه اين تصميم در پي خواهد داشت، باشد.
به‌‌رغم نگاه تمامي سياستگذاران و برنامه‌هاي ميان مدت و بلند مدت كشور به صنعت و توليد به عنوان يگانه راه حل مشكلات اشتغال و رهايي از اقتصاد تك محصولي، به نظر مي‌رسد در تصميم‌گيري‌هايي كه سرنوشت صنعت را رقم مي‌زند، اقناع صاحبان صنعت و توجه به نظرات آنان كمتر مورد توجه است.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن