تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835122246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه ما با هم برادريم


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: همه ما با هم برادريم
زيان كشور از درگيري احزاب با هماحزاب مختلفه بعد از اين انقلاب، از قراري كه مي گويند، حدود دويست گروه پيدا شده. دويست گروه معنايش اين است كه يك جمعيتي كه بايد منسجم بشوند دويست گروه شدند كه از هم جدا بكنند همه را. در تهران اگر بنا باشد دويست تاحزب و گروه و امثال اينها باشد و ]دائما[ اظهار وجود، هرروز تو روزنامه فلان گروه هم اظهار وجود كرد، اين معنايش اين است كه 35 ميليون جمعيت مي خواهد از هم منفصل بشود. جدا جدا بشود يعني آن انسجامي كه باعث پيروزي شما شد، آن كارشناس هايي كه ملت ها را شناختند و راه ملت ها را مطالعه كردند، راه شكست آنها را مطالعه كردند و طرح دادند براي آن، بهتر از اين چه بكنند، بدون اينكه محتاج باشد كه يك قدرتي و قوايي بيايد، خودشان را به جان هم مي اندازند. احزاب را دستشان قلم بدهند. اين او را چيز، بكند؛ تهمت به او بزند. او تهمت به او بزند او، او را تضعيف كند. من گمان مي كنم كه از اول كه احزاب پيدا شده است در امثال ايران، اين يك طرحي بوده است از خارج. آنها احزاب دارند، آن مملكت هاي ديگر، لكن احزابي كه آنها دارند فرمش يك جور ديگر است. اين طور نيست كه يك كاري بكنند كه براي كشورشان مضر باشد. لكن وقتي صادر شد به اين مملكت ها براي اينكه توجه به عمق مسائل ندارند، احزابي درست مي شوند كه به حال كشورشان مضر است. آنها يك چيزي درست مي كنند كه اينها خيال مي كنند بايد ما احزاب داشته باشيم عمق اين مطلب كه احزاب آنجا، وضعشان چه جور است و احزاب اينجا بايد چه جور باشد، اين را درست ادراك نكردند. احزاب درست كردند. لكن هر حزبي براي ديگري كارشكني مي كند، آن حزب هم براي آن.يك مملكتي كه محتاج به اين بود كه همه احزاب آن مجتمع باشند براي پيشرفت مملكت، همه احزاب درست شد، و همه با هم مخالف. مع الأسف در اين ممالك ما كه تعليماتش بايد تعليمات الهي باشد، بايد ببينند چه گفتند تا ما اطاعت بكنيم. خلاف تعليمات اسلامي مجتمعات مختلف درست مي كنند. قرآن مي فرمايد كه: انما المؤمنون اخوه و غير از برادري پيش مؤمنين چيزي نيست. منحصر برادرند نه غير برادر. هيچي نيستند الا برادري. اين هيچ نيست الا برادري. براي اين است كه اگر ما هيچ جهتي را ملاحظه نكنيم الا برادري خودمان را، انسجام پيدا مي كنيم. همه مؤمنين را قرآن مي خواهد كه با هم برادر باشند و غير از اين هم نباشد در كار. اگر همه مومنين در قطرهاي اسلامي، در تمام كشورهاي اسلامي همين يك دستور خدا را كه خدا عقد اخوت بينشان انداخته است، همين يك دستور را عمل بكنند، قابل آسيب ديگر نيست. اگر يك ميليارد جمعيت مسلمان، يك ميليارد جمعيت مسلمان كه مع الأسف يك ميليارد جمعيتي هستند كه تحت سلطه غير هستند، يك ميليارد جمعيت تحت سلطه دويست و پنجاه ميليون، اگر اين يك ميليارد جمعيت به اين حكم خدا سرنهاده باشند، اطاعت كرده بودند همين يك حكم را كه انما المؤمنون اخوه برادرند اينها، اگر اين برادري در همه جا بود، اگر، اين برادري در تمام قشرهاي ملت ها بود، اين گرفتاري ها براي ما پيدا نمي شد. برادري اين نيست كه من يك كاري بكنم برخلاف دستور، برخلاف نظام، شما هم يك كاري، اين خلاف برادري است.(13)58.10.9¤ ¤ ¤نقشه دشمنان براي نابودي ما از طريق درگيري احزاب شياطيني كه در خارج نشستند و نقشه كشيدند براي نابودي همه ما خود ما را وادار مي كنند كه تيشه به ريشه خودمان بزنيم. توجه به اين معنا داشته باشند كه در صدر مشروطيت كه احزاب مختلف پيدا شد دنبال آن پيروزي كه ملت پيدا كرده بود، اين احزاب مختلف به جان هم افتادند و اين كشور را تباه كردند. شما گمان نكنيد كه احزابي كه در ممالك ديگري هست، در صدر مشروطيت در انگلستان بود، آن احزاب با همان كاري كه آنها مي كردند و حزب بازي مي كردند ماها را به اختلاف مي كشيدند، و خود آنها با هم دشمني نداشتند. هيچ حزبي بر ضد مصالح كشور خودش عمل نمي كرد. اگر هم با هم اختلاف سليقه يا اختلاف رويه داشتند. عاقلانه بود؛ با حساب بود. اين طور نبود كه يك دسته دسته ديگر را آنچنان تضعيف كنند كه كشورشان آسيب ببيند. مع الاسف همان احزابي كه در آنجا بودند به ما نمايش مي دادند كه كشور بايد احزاب داشته باشد و احزاب هم بايد مخالف با هم باشند، ما را و احزاب ما را روبروي يكديگر قرار مي دادند و به ضرر هم صحبت مي كردند و به ضرر هم قلمفرسايي مي كردند؛ و نتيجه اين شد كه به ضرر كشور بود. طرز احزاب در ساير كشورهاي بزرگ، از قبيل شوروي- اگر باشد احزابي در آن- و از قبيل انگلستان، فرانسه، امريكا، با وضع احزاب در مملكت امثال ما مختلف است. هيچ وقت نخواهيد ديد كه دو حزب در امريكا باشد كه يكيشان يا هر دويشان برخلاف مصلحت امريكا عمل كنند. شما ديديد كه در همين چند وقت، اين مخالفتي كه بين دو حزب در آمريكا بود و مي خواستند يك دسته اي، يك نفر را براي خودشان رئيس جمهور كنند آن دسته هم يكي ديگر را، بعد از آنكه آن يكي برد قضيه را و رئيس جمهور شد، آن حزب ديگر نيفتادند به جان او و كارشكني كنند! تبريك گفتند، و بلا اشكال مشغول خدمت هستند براي كشور خودشان و با وحدت كلمه كشور خودشان را پيش مي برند. اما در ممالكي كه توجه به مسايل ندارند و ديدهاي سياسي ندارند، اينها چنانچه گروههايي درست كنند يا احزابي درست كنند، اين طور نيست كه بعد از آنكه كانديداي يك حزبي در يك امري پيش برد، ديگران بيايند تبريك بگويند و كمك كنند او را؛ ديگران مخالفت مي كنند و كارشكني مي كنند. بايد اين ملت بيدار بشود. بايد اين سران و دولتمردان شم سياسي پيدا كنند. اينها شم سياسي ندارند. توجه به مسايل و مسايلي كه براي حفظ اين كشور است ندارند. اينها را اشخاصي كه تعهد به اسلام ندارند تحريك مي كنند- چه از خارج و چه از داخل- و به جان هم مي اندازند ]تا[ برخلاف مصالح كشور خودشان عمل كنند. من نمي خواهم يك مثلي كه معروف است بگويم، لكن مثل ما نظير همان مثل معروف است كه ما را، كشور ما را، ملت ما را به اسارت مي خواهند ببرند، و خود ما كمك مي كنيم به اين اسارت! خود ما به روي هم پنجه مي اندازيم. خود ما جديت مي كنيم كه مملكت خودمان را ضعيف كنيم. خود ما در جبهه بنديهايمان تضعيف روحيه هاي ارتش و روحيه هاي كاركنان و روحيه هاي كارمندان مي كنيم. و اين بزرگترين خطايي است كه ما داريم. ما اگر اختلاف سليقه داريم، اختلاف بينش داريم، بايد بنشينيم با هم در يك محيط آرام صحبت كنيم و مسايل خودمان را به ميان بگذاريم و حل كنيم. با تفاهم مسايل را حل كنيم؛ نه اينكه جبهه گيري كنيم. يكي يك طرف بايستد با دار و دسته خودش؛ و يكي يك طرف بايستد با دار و دسته خودش؛ و كوشش كنند در تضعيف يكديگر وكوشش كنند درتضعيف كشور اسلامي. اينها براي اين است كه تعهد اسلامي نيست، وديد سياسي هم نيست. شماها اگر مسلم هستيد، به احكام اسلام عمل كنيد.و اگر خداي نخواسته تعهد اسلامي را قبول نداريد. با ديد سياسي مسائل را حل كنيد. اين كارها كه انجام مي گيرد و اين قلمها و اين قدمها و اين گفتارها از سياست به دور است؛ با يك ديد غيرسياسي و غير اسلامي است.من به سراسر كشور، به سراسر ملت هشدار مي دهم كه چنانچه از اين اختلاف اندازها پيروي كنيد، هر كس باشد، مملكت شما به دامن آمريكا مي افتد. (23)59.11.5¤¤¤توطئه دشمن براي ايجاد اختلاف ميان احزاببايد ايران بداند كه دستهايي الان دركار است كه حتي بين خانه ها اختلاف بيندازد. دريك خانه بين افراد اختلاف بيندازد. ما بايد از تاريخ عبرت ببريم و اين تاريخ در زمان مشروطه اين طور بود. در زمان مشروطه آنهايي كه مي خواستند ايران را نگذارند به يك ساماني برسد و چماق استبداد تا آخر باقي بماند، بين افراد، دستجات، احزاب اختلاف انداختند، حتي آنهايي كه آن وقت بودند مي گفتند كه دريك خانه بين برادر با برادر، پدر و پسر اختلاف بود، يك دسته مستبد، يك دسته مشروطه اين اختلاف موجب شد كه نتوانست مشروطه آن طوري كه علماي اسلام مي خواستند تحقق پيدا بكند، بعد هم اين اختلافات موجب شد كه يك دسته از آن غربزده ها بريزند و به اسم مشروطه بگيرند مقامات را و استبداد به صورت مشروطه بر اين ملت تحميل كنند و ديديد كه چه شد. امروز همان روز است اگر ملت ايران بيدار نشود، اگر علماء اسلام بيدار نباشند، غفلت كنند. اگر علماي قم، مدرسين قم، طلاب قم، علماء تهران، روحانيت مبارز تهران علماء همه بلاد و روحانيون همه بلاد و مردم بيدار نشوند، الان دارند وضعي را، يعني مي خواهند وضعي را كار كنند كه زمان مشروطه كردند، و بدانيد گناهش به گردن همه ماست. (33)63.2.9معيار شناخت گروهها و احزاب سياسيسؤال: ]هدف شما سرنگوني نظام شاهنشاهي و آزادي مردم تحت ستم ايران و استقرار حكومت اسلامي است. الف) آيا حركت كنوني ايران متشكل است و داراي يك تشكيلات مي باشد؟ ب) شما چه معيارهايي را براي شايسته بودن يك تشكيلات مقرر مي فرماييد؟ ج) چه معيارهايي را مقرر مي نماييد كه نشاندهنده شايستگي و لياقت گروه يا گروه هايي باشد كه پس از پيروزي، هدايت مردم مي تواند به عهده آنها باشد؟[ معيارهاي شايسته براي يك تشكيلاتجواب: الف) در بدترين شرايط اختناق و خفقان كه بر ايران حاكم است، عملكرد نهضت ملت ايران نشانه وجود يك روح تشكيلاتي است كه توانسته است جنبش را به مرحله كنوني برساند و به موازات نزديك شدن جنبش به مرحله پيروزي نهايي، فرم تشكيلات قطعي تر و اعلام خواهد شد. ب) برخورداري از يك رهبري صددرصد مورد اعتماد و امين، داشتن شعارها و آرمانهايي كه كاملاً تجسم دهنده خواسته هاي عموم مردم باشد، از معيارهاي ضروري و اوليه است، و آن شعارها در مرحله كنوني، عبارت است از سرنگوني سلطنت پهلوي و برچيده شدن نظام شاهنشاهي و استقرار حكومت اسلامي. ج) نداشتن سوابق مشكوك و شناختن درست هويت جامعأ ايراني و آرمانهاي اساسي آنها در ابعاد مادي و معنوي، تقوي و صداقت و درستي در عمل، قدرت رهبري و ادارأ امور و استقامت در مبارزه براي عقيده، شرايط اساسي براي هدايت مردم است.(34)57.8.19¤¤¤خدمت به مردم نه ادعاي طرفداري از خلقحالا ما از اين جمعيتي كه با صورتهاي مختلف افتاده اند توي مردم، نمي گذارند شما كارتان را انجام بدهيد، ما از اينها مي پرسيم، كه خوب، ما مي خواهيم براي ضعفا، براي آنهايي كه خانه ندارند، براي آنهايي كه نمي توانند خانه تهيه كنند، براي اين زاغه نشينهاي اطراف تهران- كه وضعشان اينطوري است- مي خواهيم خانه درست كنيم؛ آقايان هم مي خواهيد كه كمك كنيد و يك طوري آنقدري كه بتوانيد تخفيف بدهيد و كمك بكنيد. اينها چه مي گويند؟ اينها دلسوز ملت اند؟ اينها «فدايي»(اشاره به چريكهاي فدايي خلق.) ملتند؟ اينها براي ملت مي خواهند كار بكنند؟ خوب، اگر براي ملت مي خواهيد كار بكنيد، ما داريم كار مي كنيم؛ بياييد شما هم كمك بكنيد.فخارها دارند عمل مي كنند و تخفيف مي دهند؛ خوب، شما بياييد كمك كنيد، بياييد تبليغ كنيد، بياييد به اين كارگرها بگوييد كه خوب، حالا كه مي خواهند براي مستمندان كار كنند، شما زيادتر ]كار[ بكنيد، كمتر مزد بگيريد.اينها خائنند آقا! اينها دستشان- دست اربابانشان- از مملكت ما كوتاه شده، مي خواهند كه دست آنها را باز بكنند؛ و الا يك مسئلأ ملي، يك مسئله اي كه براي طبقأ ضعيف است- خانه سازي براي طبقأ ضعيف است؛ براي ثروتمندها كه كسي خانه نمي سازد؛ براي اين زاغه نشينهاي اطراف تهران يا اطراف شهرستانهاي ديگر، براي آن كارگرهايي كه خانه ندارند و بيچاره اند؛ خانه سازي براي اينهاست- عوض اينكه اينها هم بيايند كمك كنند، بيايند اينها هم تبليغ كنند، كمك كنند، همراهي كنند كه اين بيچاره ها به خانه برسند، و نمي گذارند اين كار انجام بشود. البته مي خواهند نگذارند؛ ولي غلط مي كنند! اين كار انجام مي گيرد. اما من مي خواهم معرفي شان بكنم. شما هم از آنها بپرسيد كه آقايان كه آمده ايد توي اين كارخانه ها و به اين كارگر مي گوييد كار نكن، پول مي دهي كه كار نكن،- مي گويند پول هم مي دهند كه كار نكنند!- اين پول كه از جيب تو نيست!، اين پول از هماني است كه از آمريكا آمده يا از شوروي آمده است. اين پول از آنهاست كه به جيب تو كردند؛ كه به جيب اينها مي كني! تو كه پول نداري. تو براي پول داري مي دوي! تو كه پول نداري؛ اگر پول داشتي كه اين كارها را نمي كردي. اين پولي است كه آنها مي دهند، كه شما نگذاريد اين كارخانه ها كار بكنند، نگذاريد اين مسكينها خانه پيدا بكنند؛ تا صدا بلند بشود؛ تا انقلاب بشود؛ تا ما دوباره بياييم و همأ نفتهاي شما را ببريم و همأ جواهراتتان را ببريم و همأ معادن زيرزميني تان را ببريم و جنگلهايتان را ببريم و مراتعتان را ببريم، و همه چيزتان را ببريم.(53)558.2.2¤¤¤ايجاد آشوب علامت انحراف گروهكهاعمال اجانب باز در ايران هستند؛ در آذربايجان شما هست، در كردستان هست، در تهران هست؛ همه جا منتشرند با صورتهاي مختلف، اسمهاي مختلف؛ لكن برنامه واحد. و آنكه نگذارند آرامش پيدا بشود، نگذارند دهقانهاي ما به زراعت خودشان ادامه بدهند، نگذارند كارخانه ها به كار خودشان ادامه بدهند. علامت خائنها، كه دسته هاي مختلفند، اين است كه- بخواهيد بشناسيد آنها را- اين است كه مانع بشوند از كشاورزي، علامت خيانت است؛ مانع بشوند از كار كارخانه ها كه به صلاح ملت است، اين علامت خيانت آنهاست. علامت اين است كه اينها عمال اجانب هستند. نگذارند دانشگاهها به كار خودشان ادامه بدهند، اين علامت اين است كه خائن هستند. تظاهرات بيجا بكنند و مردم را وادار به تظاهر بكنند، بدون اينكه خود ملت و بزرگان ملت راضي باشند، اين علامت اين است كه خائن هستند. شما خائنها را با اين علامتها بشناسيد، و دست آنها را كوتاه كنيد.(63)258.3.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــپانوشت ها:13- سخنراني در جمع پرسنل نيروي هوايي23- سخنراني در جمع اقشار مختلف مردم33- سخنراني در جمع مسئولان نظام به مناسبت عيد مبعث43- مصاحبه با نماينده سازمان عفو بين الملل درباره آينده ايران53- سخنراني در جمع كارگران كوره پز خانه هاي تهران و حومه63- سخنراني در جمع اهالي تبريز و پرسنل شهرباني
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن