تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813055074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض مسلمانان تركيه به ممنوعيت حجاب در دانشگاه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اعتراض مسلمانان تركيه به ممنوعيت حجاب در دانشگاه‌ها


اروپا- گروه بين‌الملل:
در پي لغو مصوبه آزادي حجاب در دانشگاه‌هاي تركيه از سوي دادگاه قانون اساسي اين كشور، روزهاي جمعه و شنبه تظاهرات گسترده‌اي در شهرهاي مختلف تركيه برگزار شد

به گزارش الجزيره، دادگاه قانون اساسي تركيه روزپنجشنبه حجاب اسلامي را براي هميشه در اين كشور ممنوع اعلام كرد.

براساس تصميم قضات دادگاه قانون اساسي، مصوبه جديد پارلمان مبني بر آزادي استفاده از حجاب اسلامي در دانشگاه‌هاي تركيه ملغي و استفاده از حجاب در تمامي مراكز دولتي تركيه همانند 25 سال گذشته ممنوع شد.

حزب حاكم عدالت و توسعه اين اقدام دادگاه را دخالتي مستقيم در امور قوه مقننه و پارلمان تركيه و نقض آشكار اصل تفكيك قوا توصيف كرده است.اين حكم مي‌تواند مقدمه‌اي براي غيرقانوني شمردن حزب اسلامگراي عدالت و توسعه هم باشد.

دادستان كل تركيه مدعي است كه حزب حاكم عدالت و توسعه محور اصلي فعاليت‌هاي ضد‌سكولار در تركيه است و براي انحلال اين حزب تلاش مي‌كند.

در مقابل، گروه‌هاي مردمي تركيه روز گذشته در 3 اجتماع جداگانه در آنكارا، دادگاه قانون اساسي را به‌دليل لغو مصوبه آزادي حجاب در دانشگاه‌ها به تلاش براي محو هويت اسلامي ملت تركيه متهم كردند.

رفع ممنوعيت حجاب دردانشگاه‌ها و مراكز دولتي تركيه همواره در چند دهه اخيربه ويژه در دوره اقتدار دولت اردوغان يكي از خواسته‌هاي اصلي مردم مسلمان تركيه بوده است.

آخرين نظرسنجي‌ها از خواست 80درصدي مردم اين كشور براي رفع محروميت از تحصيل دانشجويان محجبه در دانشگاه‌ها حكايت دارد.

تصميم روز پنجشنبه گذشته دادگاه قانون اساسي در مورد ابطال مصوبه مجلس، آرزوي هزاران دختر محجبه تركيه را براي تحصيل در دانشگاه‌هاي اين كشور، با بن بست مواجه كرد.

تاريخ درج: 18 خرداد 1387 ساعت 22:07 تاريخ تاييد: 18 خرداد 1387 ساعت 22:18 تاريخ به روز رساني: 18 خرداد 1387 ساعت 22:15
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن