تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806692038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقبال تماشاگران اسپانيايي از فيلم هاي سيامو و غاز وحشي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استقبال تماشاگران اسپانيايي از فيلم هاي "سيامو" و "غاز وحشي "
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مادريدـ نمايش فيلم هاي "سيامو" و " غاز وحشي" ساخته "محمودرضا ثاني" در بنياد فرهنگي "پرسپوليس" مادريد، با استقبال فراوان تماشاگران اسپانيايي روبرو شد.


به گزارش ايرنا، استقبال تماشاگران از فيلم سيامو كه شب گذشته (جمعه شب) در مادريد به نمايش درآمد، به حدي بود كه دو مرتبه تكرار شد.
سيامو كه بر اساس يك افسانه و موسيقي عاشقانه در افغانستان، پس از حمله نيروهاي امريكايي ساخته شده است، سعي مي كند كه نحوه زندگي درون جامعه افغانستان را به تصوير بكشد.
محمود رضا ثاني كه فيلم سازي را ازسن 16 سالگي با ساخت فيلم "بازگشت عزاداران " در سال 1369 آغاز كرده تاكنون چندين جايزه از جشنواره هاي هاي مختلف بين المللي دريافت كرده است.
جايزه جشنواره هاي "سينه پوبره" كوبا ، "چزاره زاواتيني" ايتاليا مربوط به سينماي نئو رئاليسم، "كانزاس" امريكا، جايزه كمپاني "كداك" و جايزه بهترين سناريوي جشنواره "لاس پالماس " اسپانيا بخاطر فيلم غاز وحشي، از جمله جوايزي است كه محمود رضا ثاني تاكنون دريافت كرده است.
فيلم غاز وحشي، داستان دو سرباز ايراني و عراقي است كه در دو سوي مرز هستند و سعي مي كنند كه به شكلي با يكديگر ارتباط برقرار كنند.
محمود رضا ثاني كه مهندس پتروشيمي است به دليل اينكه تعزيه گرداني در خانواده وي موروثي بوده است، پس از پايان جنگ كه به زادگاهش آبادان بازگشت، به تئاتر و بازيگري رو آورد و نخستين فيلم داستاني بلند خود را نيز با عنوان "سنگر" ساخت.
آثار محمود رضا ثاني كه تعداد آنها تاكنون به 28 فيلم كوتاه مستند و مستند داستاني رسيده است، با توجه به روحيات وي، بيشتر زمينه جنگي داشته، اما حامل پيام صلح است.
فيلم سنگر نيز كه تحت تاثير خاطرات دوران بچگي ثاني ساخته شده، داستان چند پسر بچه است كه در ويرانه هاي باقيمانده از جنگ تحميلي عراق عليه ايران، يك گلوله خمپاره عمل نكرده پيدا مي كنند و بخاطر آن با يكديگر درگير شده و دوستي آنها به هم مي خورد.
محمود رضا ثاني كه با بهره گيري از دوربين ديجيتال بسياري از فيلم هايش را از مرحله سناريو تا فيلمبرداري، توليد، كارگرداني و تهيه، به تنهايي ساخته است، هم اكنون ساخت مستندي از مشتركات فرهنگي، هنري و علمي، ايران و اسپانيا از دوران آندولس تاكنون است كه انتظار مي رود در شش ماه آينده كار ساخت آن خاتمه يابد.
فيلمسازي محمود رضا ثاني كه بيشتر آثارش داراي گرايش جنگي و پيام آور صلح است، به ايران محدود نشده و وي تاكنون در كشورهاي افغانستان، عراق، پرو، كوبا و اسپانيا نيز آثار مستندي را تهيه كرده است.
وي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در مادريد، علت استقبال تماشاگران اسپانيايي از فيلم هاي سيامو و غاز وحشي را داشتن زير نويس اسپانيايي بيان كرد.
وي گفت: نمايش فيلم هاي ايراني به دليل اينكه مردم اسپانيا چندان با زبان انگليسي آشنايي ندارند، تاكنون با مشكلاتي همراه بوده است، اما نمايش اين فيلم ها بازير نويس اسپانيايي و توضيحات "احمد طاهري" رييس بنياد فرهنگي پرسپوليس كمك كرد كه اين فيلم ها با استقبال تماشاگران اسپانيايي روبرو شود.
محمود رضا ثاني همچنين در مورد شرايط فيلمسازي در ايران اظهارداشت: در ايران بيش از هرجاي ديگر فيلم مستقل ساخته مي شود و اين كار بسيار ساده است.
وي با تاكيد براينكه تاكنون در زمينه فليمسازي در ايران مشكلي نداشته گفت: در ايران در مورد هر موضوعي مي توان فيلم ساخت و هيچ محدوديتي در اين مورد وجود ندارد.
وي در عين حال اظهارداشت: تاكنون در مورد ساخت آثارش در ايران مشكلي نداشته است، اما تلويزيون ايران به دليل اينكه برخي از اين آثار را مخالف با موازين خود مي داند از نمايش آنها خودداري مي كند.
اين فيلم ساز ايراني در پاسخ به پرسش ايرنا مبني بر اينكه "محسن مخملباف" فضاي ايران را براي بيان آزاد عقايدش بسته توصيف و بيشتر فيلم هاي ساخته شده در ايران را تبليغاتي ذكر كرده است، گفت: اين امر بستگي به انسانها دارد، برخي دوست دارند كه هياهو و جنجال بپا كنند.
وي تاكيد كرد : در ايران بيش از هر جاي ديگر فيلم مستقل وجود دارد و براحتي مي توان فيلم ساخت، البته در همه جاي جهان اگر كسي بخواهد از امكانات دولتي استفاده كند، طبيعي است كه بايد قواعدي را نيز رعايت كند.
محمود رضا ثاني، خاطر نشان ساخت : محسن مخملباف بسياري از آثارش را با استفاده از امكانات دولتي ساخته است.
اروپام **350 **350**1460
تمام
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن