تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812630288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قانون‌گرايي، ميراث امام(ره) و مبناي عدالت است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: قانون‌گرايي، ميراث امام(ره) و مبناي عدالت است


قانونگذاري- همشهري آنلاين:
دكتر علي لاريجاني گفت:‌ استراتژي جمهوري اسلامي ‌در مسائل بين‌المللي از يك متانت خوبي برخوردار بوده، و نگاه رهبران ايران نسبت به مسائل بين‌المللي عميق است

و مبارزه با يكجانبه‌گرايي آمريكا سبب شد آمريكايي‌ها به گل بنشينند و جمهوري اسلامي ‌معادله و شرايط را در سطح بين‌المللي عوض كرد و ما در صحنه‌ي بين‌المللي يك برد بزرگ داريم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر علي لاريجاني رييس قوه مقننه‌ كشور كه امروز وارد استان گيلان شد، پس از ديدار خصوصي با نماينده ولي فقيه در استان گيلان و اصولگرايان استان در جلسه شوراي اداري استان گيلان كه با حضور استاندار معاونين،‌ مديران،‌ نمايندگان،‌ و ائمه جمعه برگزار شد، ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: ما در سنت اسلامي ‌خودمان از اين چنين الگوها و اسوه‌هايي برخورداريم و در هيچ مكتبي اين گونه الگوهاي معصوم وجود ندارد، كه براي مدت طولاني ميراث گرانبهايي باشد و اين براي مكتب تشيع است كه الگويي همچون حضرت فاطمه(س) دارد كه خطبه‌هاي ايشان يك پشتوانه‌ي فرهنگي و سياسي عميق براي بشريت به جا گذاشته است.

وي افزود:‌ پس از انقلاب اسلامي ‌با توجه به سرسبزي و جنبه‌هاي توريستي در استان‌هاي شمالي رويكرد نادرستي نسبت به استان‌هاي شمالي به وجود آمد و اين فكر درستي نبود و نبايد صنعت جدا شود.

لاريجاني ادامه داد:‌ مساله اشتغال و بالاآمدن سطح درآمد در اين استان‌ها بدون سرمايه‌گذاري صنعتي ممكن نيست و در كنار نشاط و جاذبه‌هاي توريستي، قطب‌هاي صنعتي بايد وجود داشته باشد و اين رويكرد بايد حتي تغيير كند كه تغيير هم كرده است.

وي تصريح كرد:‌ در بحث فرودگاه، راه آهن، حمل و نقل و صنعت بايد سرمايه‌گذاري بيشتر شود و معتقدم اين استان‌ها ظرفيت جهش را دارند.

وي با اشاره به وجود يك پايه اطلاعاتي داخلي در كشور اظهار داشت: استان گيلان استاني است كه داراي پشتوانه‌ي فرهنگي و تاريخي بوده و فرهيختگان و دانشمندان بزرگي از آن برخاسته‌اند؛ پس بايد براي آباداني استان‌هاي شمالي تلاش كرد و طرح‌هاي خوب در مجلس مورد حمايت قرار گيرند.

وي در بخشي از سخنان خود تاكيد كرد:‌ نگاه منسجمي ‌در بين مديران كشور نسبت به عدالت وجود دارد، و البته از مفهوم عدالت برداشت‌هاي متفاوتي مي‌شود و بايد براي آن يك مجموعه‌اي با نگاه روز تدوين و تعريف كرد.

لاريجاني افزود: قانون‌گرايي ميراث امام(ره) است و مبناي عدالت مي‌باشد و در يك حكومت خوب بايد تمام قوا با هم تعامل سازنده داشته باشند و نبايد فقط مچ‌گيري كنند، بلكه بايد ناظر خوب يكديگر باشند.

وي گفت: نكته كليدي اين است كه اگر در شرايط داخلي كشور به لحاظ اقتصادي توازن درستي وجود داشته باشد اين دستاوردها مي‌تواند دچار فراز و فرود شود.

رييس مجلس تاكيد كرد:‌ تثبيت موقعيت ما در شرايط بين‌المللي، به پايداري قوي در توسعه داخلي كشور احتياج دارد و پيشرفت كشور مي‌تواند هم رضايت‌مندي داخلي ايجاد كند و هم بين‌المللي، و نبايد افراط و تفريط وجود داشته باشد.

وي گفت:‌ اگر كسي فكر مي‌كند با بي‌قانوني مي‌تواند عدالت را برقرار كند اشتباه مي‌كند؛ يك وجه مفهوم عدالت تساوي در برابر قانون است و اگر قانون در خصوص همه يكسان اجرا شد سبب تقويت انقلاب مي‌شود، تضعيف انقلاب وقتي است كه اين‌ها لاپوشاني شود.

دكتر لاريجاني با اشاره به وجه ديگر مفهوم عدالت گفت: مفهوم عدالت اين است كه فاصله طبقاتي مختلف جامعه كم شود و اگر فاصله‌ها زياد شود شكل بي‌عدالتي است.

وي گفت:‌ كارها بايد در دست مردم بوده، انتقاد نبايد دولتي باشد تا رقابت وجود داشته باشد، زيرا در شوراي عدالت بايد رقابت وجود داشته و دسترسي تمام مردم جامعه از مواهب يكسان باشد.

رييس مجلس گفت:‌ اگر در شرايط فعلي كشور توسعه نقابدار داشته باشيم كشور را وارد يك صحنه عميق استراتژيك مي‌كند.

داشتن يك تئوري براي توسعه‌ي و پيشرفت كشور و جلو بردن كار توليدكنندگان يك امر بسيار ضروري است و نبايد نگاه‌هاي افراطي داشت بلكه بايد توازن را برقرار كرد.

لاريجاني گفت:‌ يكي از اشكالات برنامه‌هاي ما اين است كه كار را در محدوده‌ي مديران اجرايي مي‌بنديم و از نخبگان بهره نمي‌گيريم؛ مجلس هشتم ساز و كاري فراهم مي‌كند كه در كميسيون‌هاي مختلف از نخبگان استفاده شود.

وي با اشاره به شرايط كنوني كشور گفت: اگر بخواهيم در كشور شرايطي براي پيشرفت فراهم كنيم نياز به اقتصاد و سرمايه‌گذاري پايدار داريم.

وي يادآور شد: انگيزه‌ها براي سرمايه‌گذاري پايدار در كشور كم شده است كه بايد كمك كنيم تا اگر كسي مي‌خواهد كارخانه‌اي ايجاد كند، نترسد؛ زيرا اين امر سبب ايجاد اشتغال مي‌شود.

لاريجاني تصريح كرد: براي كاهش تورم و ايجاد اشتغال بايد بر روي سرمايه‌گذاري پايدار كار شود، و براي كمك به توليد كنندگان بايد مكانيزم‌هايي به مجلس ارايه شود كه تورم‌زا نباشد.

وي در خصوص اجراي طرح‌ها در استان گيلان گفت: براي استان گيلان بايد طرح‌هايي ارايه دهيد كه قابل اجرا باشد. از بخش خصوصي استفاده شود و با توجه به وسعت كم استان گيلان بايد از يك چيزهايي صرف نظر كنيم و جايش چيزهاي ديگري بگيريم.

به گزارش ايسنا، ‌رييس قوه مقننه كشور، با اشاره به طولاني شدن برخي طرح‌هاي عمراني گفت: طولاني شدن طرح‌هاي عمراني نفعي براي كشور ندارد و ما مديران به استانداراني كه پروژه‌هايي را سر موقع اجرا مي‌كنند جايزه مي‌دهيم و به پروژه‌هاي آنان خوب اعتبار خواهيم داد.

وي يادآور شد: استراتژي مجلس هشتم،‌ اين نيست كه دولت پروژه‌هاي زياد بردارد و زمان زيادي طول كشيده و نيمه‌تمام بماند. وقتي يك پروژه 17 سال طول بكشد فاجعه است؛ بايد بستري را براي پروژه‌هاي منطقه‌اي فراهم كرد. بخش خصوصي در زمينه‌هاي توليدي مي‌تواند روي مجلس هشتم حساب كند.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ اين سال‌ها براي كشور زمان حياتي است و ‌تراز كشورمان را تثبيت مي‌كند و ايده‌هاي توليدكنندگان را در مجلس استفاده مي‌كنيم.

وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به مقوله فرهنگ در كشورمان گفت: مديران اجرايي بايد هواي بخش فرهنگ را داشته باشند، زيرا فرهنگ زينت اقتصاد و توسعه‌ي كشور است و فرهنگ موتور زنده بودن ماست.

دكتر لاريجاني گفت: بخش فرهنگ احتياج به صدقه سري و ‌ترحم ندارد، و هر چه بيشتر به بخش فرهنگ رسيدگي شود نشاط كشور بيشتر خواهد شد، پس بايد بخش فرهنگ را گرامي‌ بداريم.

رييس مجلس در بخشي از سخنان خود با اشاره به وضعيت كنوني جمهوري اسلامي‌ در منطقه و سطح بين‌المللي اظهار داشت: استراتژي جمهوري اسلامي‌ در منطقه از يك پختگي متانت و نفوذ سياسي خوبي برخوردار است و زمينه‌هايي كه انقلاب اسلامي‌ و افكار امام(ره) به وجود آورد جريان عميقي در منطقه ايجاد كرد و سبب بيداري اذهان شد.

وي با اشاره به شكست آمريكا در عراق و هزينه‌هاي بسيار بالاي آن براي آمريكا اظهار داشت: آنان به دليل ناكامي ‌در عراق به دنبال نوعي اغتشاش بودند كه اين اغتشاشات گريبانگيرشان شد و هم اكنون وضعيت نامعلومي‌ دارند.

وي گفت:‌ جمهوري اسلامي‌ پرده‌ها را كنار زد و تلاش كرد و خوب هم جلو رفت؛ آن‌ها نمي‌خواهند ايران اتمي ‌را بپذيرند. مهم رسيدن به فناوري هسته‌اي بود و ايراني‌ها اين قابليت را دارند كه در بازي شطرنج سياسي آنان را مات كنند و مهم استراتژي است و جمهوري اسلامي‌ اين منزلت را از لحاظ بين‌المللي كسب كرد.

دكتر علي لاريجاني تاكيد كرد: اگر احساس كنيم كه مي‌خواهند بر روي منافع ملي كشور توجه نادرست بكنند ما جلوي آن را خواهيم گرفت و مجلس شوراي اسلامي‌ نمي‌گذارد به دولت جمهوري اسلامي‌ جفا كنيد.

وي در پايان با توجه به رويكرد مقام معظم رهبري، گفت: در بحث تكنولوژي و فناوري نرم‌افزاري توجهات بسياري درستي شده است.

در ابتداي اين جلسه سيدكاظم دلخوش نماينده‌ي مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شوراي اسلامي‌ به نمايندگي از نمايندگان استان گيلان به بيان برخي از مسائل و مشكلات استان پرداخت.

وي گفت: اگر به اقتصاد استان گيلان توجه نكنيم در كشور با مشكلات اقتصادي رو به رو خواهيم شد و اگر به محصولات كشاورزي استان‌هاي شمالي توجه نشود دچار بحران مي‌شويم.

وي با اشاره به مشكلات محصولات برنج، چاي، ابريشم و گردشگري و توسعه بنادر اظهار داشت: متاسفانه دهه شصت دهه‌ي خوبي براي استان گيلان نبود و صنعت گردشگري را در استان‌هاي شمالي را در اولويت قرار دادند كه اين امر سبب شد در صنعت جايگاه خود را از دست دهيم و دچار بحران و مشكلات زيادي شويم. صنعت ابريشم به خاك نشسته و ساير صنايع نيمه فعال هستند و در همان زمان فكري مهم به حال صنعت گردشگري استان نشد و امروز هيچ بهره‌برداري از صنعت گردشگري استان نمي‌شود.

دلخوش تاكيد كرد:‌ برنج و چاي از محصولات استراتژيك هستند و اهميت آنها از گندم كمتر نيست كه به اين نكته در كشور و در كارهاي كارشناسي توجه نشده است و كشاورزان استان گيلان مشكلات فراواني دارند.

وي با اشاره به خسارت‌هاي مختلف همچون برف در استان گيلان يادآور شد: در مجلس بايد توجه نمايندگان به استان‌هاي شمالي جذب شود و پروژه‌هاي نيمه تمام به ويژه در بخش سدها، بنادر هر چه سريع‌تر مرتفع گردد.

دلخوش با اشاره به خواسته‌هاي نمايندگان استان گيلان گفت:‌ تزريق اعتبار جهت اتمام پروژه‌هاي سد‌ها، تقويت محصولات باغي، توجه به صنعت، ادامه پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و زودبازده نيمه تمام، گازرساني به روستاها، توجه به بخش گردشگري، راه آهن و كمك به صنعت افول يافته ابريشم در استان گيلان بسيار جايز اهميت است.

در ادامه اين جلسه قهرمان چابك استاندار گيلان، با توجه به ‌تراكم جمعيتي استان گيلان گفت:‌ اين جا يك كلان شهر است و اشتغال را بايد در صنعت جست و جو كرد و دايره اولويت‌ها همچون كشاورزي گردشگري و غيره در سايه صنعت مي‌تواند رشد پيدا كند.

وي با اشاره به اهميت محصولات كشاورزي و باغي استان گيلان گفت: در بخش ‌ترانزيت، استاني‌هاي شمالي از ويژگي خاصي برخوردارند و گردشگري و شيلات نيز بايد تقويت شود.

استاندار گيلان با اشاره به تقويت زيرساخت‌ها گفت: بحث تقويت زيرساخت‌ها بيشترين دغدغه‌ي استان است و بايد ارتباطات جاده‌اي، ريلي و دريايي توسعه يابد و ما نيازمند به اين هستيم تا نقش ايران در ميان كشورهاي حاشيه خزر به درستي ايفا شود.

وي ضمن برشمردن ساير مزايا و مشكلات استان گيلان به مشكل كم‌آبي اشاره كرد و گفت:‌ بحث كم‌آبي در استان گيلان بسيار حائز اهميت است و هم اكنون 20 هزار هكتار از 230 هزار هكتار زمين‌هاي كشاورزي استان گيلان به دليل كم آبي شخم دوم نخورده‌اند و سطح استان نسبت به سال گذشته 60 درصد كسري آب دارد و در سه ماهه بهار با 90 درصد كاهش بارندگي رو به رو بوده‌ايم.

مهندس قهرماني با اشاره به تخصيص 10 درصد اعتبارات پروژه‌هاي عمراني به بحث خشكسالي در استان گيلان گفت:‌ مردم بايد در اين عرصه كمك كنند و صرفه جويي درستي در مصرف برق داشته باشند.

گفتني است دكتر علي لاريجاني پس از اين برنامه وارد شهرستان رودسر شده در مراسم يادواره شهدا شركت خواهد كرد

تاريخ درج: 18 خرداد 1387 ساعت 17:46 تاريخ تاييد: 18 خرداد 1387 ساعت 18:29 تاريخ به روز رساني: 18 خرداد 1387 ساعت 18:29
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن