تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820738264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انعكاس كلام رهبري در نگاه رييس جمهوري به مقوله استمرار انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: انعكاس كلام رهبري در نگاه رييس جمهوري به مقوله استمرار انقلاب
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در مراسم نوزدهمين سالگرد رحلت امام خميني (ره) در خصوص "انقلاب اسلامي و استمرار آن" بيانگر نزديكي نگاه رييس جمهوري با ديدگاه رهبري است.


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع عظيم و پرشور مردم در مراسم نوزدهمين سالگرد رحلت امام خميني (ره) تأكيد كردند: انقلاب اسلامي، به فرموده امام راحل عظيم الشأن متعلق به همه قشرها و نسل هاي حال و آينده ايران است و اين ملت بزرگ، اين امانت سنگين الهي را در پرتو عمل به وصيتنامه راهگشاي امام خميني، حفظ «شعارها، جهت گيري ها، ارزش ها و مباني» انقلاب و در سايه پيشرفت و نوآوري و تعالي، حفاظت خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تأثير بي نظير شخصيت استثنايي امام خميني (ره)‌در پيروزي و استمرار انقلاب افزودند: انقلاب اسلامي ايران همانند اسلام داراي ابعاد گوناگون سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، معنوي و ديگر ابعاد است و با نيازهاي بشر متوازن و همراه است و اين، راز ماندگاري انقلاب اسلامي ايران و گسترش روزافزون آن در منطقه و جهان است.
رهبر انقلاب اسلامي وصيت نامه امام خميني (ره)‌را از قويترين و بهترين مواريث معنوي آن امام و راهنماي ملت در همه مسائل و رويدادها دانستند و تأكيد كردند: قشرهاي مختلف مردم به ويژه جوانان، مسئولان قواي سه گانه و مسئولان همه دستگاهها اين وصيت نامه را بازخواني و در بخش ها و نكات فراوان آن تأمل و تدبر كنند چرا كه اين وصيتنامه در واقع دستورالعملي ملي براي پيشرفت و توسعه و سرافرازي ايران است.
ايشان تعلق انقلاب به ملت را از جمله نكات بارز وصيتنامه امام دانستند و افزودند: هيچ فرد و جريان و طبقه اي جز ملت، مالك و صاحب انقلاب نيست و مردم نيز اين دارايي عظيم و اين امانت الهي را با حفظ هويت و جهت گيري هاي انقلاب حفظ خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به برخي تلاش ها براي تغيير شعارهاي انقلاب افزودند: برخي با انگيزه هاي متفاوت و به بهانه عوض شدن اوضاع جهان درصددند ابعاد ديني، عدالتخواهانه، ضد سلطه و يا ضد استبدادي انقلاب را حذف كنند اما ملت به عنوان صاحب انقلاب اجازه اين كار را نخواهد داد.
ايشان ثبات قدم را از عوامل ضروري استمرار انقلاب دانستند و خاطرنشان كردند: تزلزل در حركت و سستي در حفظ ارتباط با انقلاب، نوعي بي وفايي است كه ممكن است برخي به آن مبتلا شوند و به همين علت امام بزرگوار به جوانان توصيه مي كنند با چشم واقع بين به «اصل انقلاب» نگاه كنند نه به مواضع اشخاص و جريانها.
*****
چندي پيش دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري نيز در وبلاگ شخصي خود به موضوع "استمرار انقلاب" پرداخت و نوشت: در باب امكان انقلابي ماندن و مفهوم تداوم انقلاب با دو گرايش عمده مواجه بوده و هستيم‎.
وي توضيح داد كه رويكرد‎ ‎اول ، انقلاب را يك پديده تاريخي مي داند كه مثل هر پديده تاريخي ديگر، مشمول‎ ‎مرور زمان قرار مي ‏گيرد وبنابر اين عبارت پايان انقلاب عبارتي معنادار وبلكه‏‎ ‎بديهي است‏‎.
به اعتقاد احمدي نژاد ، در رويكرد دوم انقلاب حقيقتي اجتماعي و ضرورتي عقيدتي است. انقلاب تحول و اصلاح مستمربراي رسيدن ‏به قله هاي كمال فردي و اجتماعي‎ ‎است و سكون و ركود درحركت اصلاحي وتحول اجتماعي به معنا ي در ‏جا زدن و‎ ‎عقبگرد است.‏‎
احمدي نژاد نوشت : رويكرد اول ، انقلابي ماندن را نوعي افراطي گري و ماجراجويي وحتي قانون شكني مي پندارد.‏‎ اما رويكرد‎ ‎دوم معتقد است كه انقلاب، نوعي اصلاحات دائمي و زير بنايي است كه جهادي‎ ‎مستمر را مي ‏طلبد.
رييس جمهوري با اشاره به اينكه يك دوره غفلت يا تغافل مي تواند به از دست رفتن همه دستاوردها و‎ ‎فرآورده هاي انقلاب منجر شود، تصريح كرد: ‏انقلاب دهه به دهه، سال به سال و تصميم‎ ‎به تصميم بايد تجديد واحياء و بلكه تعميق شود.
"حركت به سمت ‏عدالت، آزادي، آزادگي، رشد، كمال، صلح و امنيت، برادري ومحبت، برچيدن سوء‎ ‎استفاده ها و برتري طلبي ‏ها و محو كينه ورزي ها، حركتي دائمي و مبتني بر‏‎ ‎نگاه انقلاب محور يعني اصلاحات زير بنايي، ساختاري و ‏اساسي است."
احمدي نژاد در پايان مطلب خود نوشت : بسيار‎ ‎روشن است كه اينجانب به رويكرد دوم معتقدم. با جديت و قطعيت عرض مي نمايم‎ ‎كه ‏انقلاب دائمي و حفظ انرژي جنبشي و عزم انقلابي، تنها راه بقاء انقلاب‎ ‎اسلامي و تحقق اهداف اقتصادي، ‏سياسي، فرهنگي و آرماني آن است.‏‎
اعتقاد به انتظار حاكميت همه ارزشها در جهان در حقيقت اعتقاد به انقلاب همه جانبه و مستمردرانديشه، ايمان ‏و عمل صالح است‎ .‎
آري! موجيم كه آسودگي ما عدم ماست.‏
‎‎* * *‎**
احمدي نژاد در عين حال در مطلب خود اضافه كرد: مراد‎ ‎بنده از انقلابي ماندن تكرار برخي تجربيات و يا بازگشت به نقطه شروع نيست بلكه دقيقا به مفهوم ‏اصرار بر‎ ‎ارزش هاي انقلابي وتلاش براي تعميم وتعميق آنها در فازهاي تكاملي ومراحل‏‎ ‎بالاتر و مبتني بر ‏منطق و تدبير انقلابي است.‏
رييس جمهوري ادامه داد: پيروان رويكرد اول به‎ ‎تدريج تبديل به "انقلابيون سابق" يا "انقلابيون شرمنده" مي شوند كه بدهكاريهاي‎ ‎شخصي خود را به شكل بدهكارسازي انقلاب، تغيير صورت داده و هزينه خستگي ها‏‎ ‎و بريدگي ها و احيانا ‏خودخواهي ها و اشرافيت گرايي هاي خود را بر ملت‏‎ ‎تحميل مي نمايند.
" آنان با ادبيات دلسوزانه و ‏شعارعقلانيت و واقع بيني به‏‎ ‎تدريج، شعارهاي اصلي انقلاب را يك به يك، به نمايندگي خود خوانده از طرف‏‎ ‎ملت كه صا حبان اصلي انقلابند، پس گرفته و احيانا تغيير داده و يا دست كم‎ ‎تفسير به راي مي كنند و در مقابل ‏كساني را كه به آرمانهاي اصيل انقلاب و امام‏‎ ‎پايبند مانده اند را با صفاتي چون خام، تندرو،‎ ‎قشري، سطحي و ‏يا شتابزده توصيف مي كنند. چرا كه از نظر آنان انقلاب تمام‎ ‎شده است وحداكثر سالي يك بار يك جشن تولد ‏تشريفاتي براي آن برگزار كردن كافي است و اين همه بدهكاري آنها به امام و شهدا است."‏‎
رييس جمهوري اضافه كرد: رويكرد دوم، براين‎ ‎باوراست كه حكومت بايد با همان خلوص وشدت 23بهمن 57، در كنار توده هاي‎ ‎مردم و ‏عاشق آنان و دلداده به محرومين و مستضعفين و اهل دوندگي شبانه روزي‎ ‎باشد و خود را ممنون و ‏بدهكارمردم بداند و نه مالك و طلب كار و منت گذار بر آنها‎.
احمدي نژاد نوشت :اين حقير با همه كاستي ها و با همه محدوديت ها و ضعف هاي شخصي‎ ‎كه بدان معترفم، خود را متعلق به ‏رويكرد دوم مي دانم واگر اسم اين سادگي‎ ‎است، از خداي شهيدان مي خواهم كه هيچوقت پيچيده نشوم و هميشه ‏ساده بمانم‎ .‎
1344
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن