تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821211812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افشار در گفتگو با مهر:كيلومتر 14 تصويرگر رستگاري يك انسان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: افشار در گفتگو با مهر:"كيلومتر 14" تصويرگر رستگاري يك انسان است
كارگردان فيلم تلويزيوني "كيلومتر 14" معتقد است اين فيلم تصويرگر رستگاري يك انسان است و اين مسئله را در لايه‌هاي پنهان خود به مخاطب منتقل مي‌كند.

جواد افشار درباره پذيرش كارگرداني "كيلومتر 14" كه تصويرگر سير تغيير و تحول فردي خلافكار به سوي معنويت است به خبرنگار مهر گفت: وقتي فيلمنامه "كيلومتر 14" را خواندم چندان پخته نبود و با نظر خودم بازنويسي شد. هدف از ساخت اين فيلم نشان دادن رستگاري شخصيت داود (كامبير ديرباز) و سير تغيير و تحول او در حركت به سوي معنويات بود.

وي در ادامه افزود: در مجموع سعي كردم دغدغه‌هايم را در اكثر كارهايي كه انجام داده‌ام، اعمال كنم. به همين دليل در لايه‌هاي پنهان فيلم اين مسئله را به مخاطب منتقل مي‌كنم. در فيلم "كيلومتر 14" در سايه بركات وجودي حضرت امام خميني (ره) رستگاري يك خلافكار را نشان داديم.

كاوياني در نمايي از فيلم "كيلومتر 14"

كارگردان "كيلومتر 14" يكي از ويژگي‌هاي اين فيلم را پرهيز از پرداخت مستقيم به مفاهيم ديني برشمرد و گفت: با توجه به سوژه معنوي فيلم مرتب نگران بودم كه مستقيم‌گويي نشود. بنابراين سعي كردم از صلوات هم در بخش‌هاي مختلف فيلم بجا استفاده كنم تا مخاطب با آن ارتباط برقرار كند.

وي درباره انتخاب ديرباز كه به نوعي نقش‌هاي خود را در فيلم‌هاي قبلي تكرار كرده، گفت: وقتي با وي درباره ايفاي نقش داود صحبت كردم هر دو نگران بوديم، اما ديرباز سعي كرد بازي متفاوتي از خود ارائه دهد. شايد فكر كنيد او دوباره شخصيت لمپن در فيلم‌هاي ديگرش را تكرار كرده، اما زلالي نگاه او در "كيلومتر 14" در بازي‌هاي ديگرش نيست.

افشار درباره غيرملموس بودن اتفاق‌هايي كه براي داود مي‌افتد گفت: چون ما مي‌خواستيم رستگاري يك خلافكار را نشان دهيم، او بايد در مسيري قرار مي‌گرفت تا به اين سمت هدايت شود. بنابراين اتفاق‌ها براي مخاطب ملموس بود. شخصاً به تقدير علاقه دارم و شخصيت داود با تقدير الهي در مسير تحول به سمت معنويت قرار گرفت.

وي يكي از مشكلات "كيلومتر 14" را انتخاب بازيگران با توجه به حجم بالاي توليد فيلم‌هاي 90 دقيقه‌اي دانست و گفت: با وجود اين مشكل بازيگران خوبي را براي اين فيلم جذب كرديم. در گذشته قرار بود با ديرباز همكاري داشته باشم، اما به دلايلي ميسر نشد. تا اينكه در اين پروژه ميسر شد و بازي خوبي هم ارائه داد.

فيلم تلويزيوني "كيلومتر 14" دوشنبه 13 خرداد ساعت 23 و تكرار آن 14 خرداد ساعت 16 از شبكه اول سيما پخش شد. اين فيلم با نام قبلي "كسي صدايم مي‌زند" به كارگرداني جواد افشار و تهيه‌كنندگي بهادر اسدي تهيه شده و مضمون آن معناگراست.

كامبيز ديرباز، مريم كاوياني، حسين سحرخيز، اصغر نقي‌زاده، آتش تقي‌پور، فرهاد بشارتي، بهرام كميجاني، افشين سنگ‌چاپ، آزيتا لاچيني و ... بازيگران، مهدي مجدوزيري تصويربردار، رضا درگزي طراح صحنه و لباس، پيمان حميدي مدير توليد، برزو نيك‌نژاد برنامه‌ريز و پيام صابري دستيار كارگردان از عوامل اين پروژه هستند.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن