تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819374868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتشارات بريل 325 سالگي خود را جشن مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انتشارات بريل 325 سالگي خود را جشن مي‌گيرد
خبرگزاري فارس: انتشارات بريل در شهر ليدن هلند با اجراي برنامه‌هاي ويژه در سال جاري ميلادي، 325 سالگي خود را جشن مي‌گيرد.


به گزارش خبرگزاري فارس، هنوز تاريخ برگزاري اين جشن و برنامه‌هاي ويژه آن اعلام نشده است.
پايگاه اينترنتي انتشارات بريل نوشته است، در سال 2008 بريل سيصد و بيست و پنجمين سال تأسيس خود را جشن مي‌گيرد. به عنوان يكي از قديمي‌ترين ناشران دانشگاهي جهان مفتخريم عملكرد 325 ساله خود را مرور كنيم.
اين انتشارات از تمامي خوانندگان خود خواسته است خاطره‌ها و نظرات خود را درباره كتاب‌هاي بريل به در اختيار مسؤلان اين مؤسسه قرار دهند.
انتشارات بريل هلند از قديمي‌ترين انتشاراتي‌هايي است كه در جهان كتاب‌هاي اسلامي و قرآني منتشر مي‌كند. در سال 2001 اين انتشارات «دايرةالمعارف قرآن» را با عنوان «Encyclopedia of the Quran» به زبان انگليسي در سه جلد منتشر كرد.
همچنين بسياري از تحقيقات معتبر و مهم مستشرقان و ايران شناسان را اين انتشارات منتشر كرده است.
يكي از مهم‌ترين آثاري كه انتشارات بريل در چندين دهه قبل منتشر كرد «دائرةالمعارف اسلام» بود كه تأثير بسياري در مطالعات ايرانشناسي و شرق‌شناسي بر جا گذاشت.
اگرچه بسياري از محققان ايراني نسبت به مقالات اين اثر مرجع انتقاد داشتند با اين حال كسي اهميت و اعتبار علمي آن را كتمان نكرده است.
در ايران از سال 1327 شمسي براي ترجمه «دايرةالمعارف اسلام» به زبان فارسي كوشش‌هايي شد كه به ثمر نرسيد. با اين حال شماري از مقالات اين دايرةالمعارف عيناً در دائرةالمعارف فارسي به سرپرستي غلامحسين مصاحب ترجمه و چاپ شد.
جالب اين جاست كه بعد از پا گرفتن دائرةالمعارف‌نويسي در ايران قرار است ترجمه انگليسي «دائره‌المعارف بزرگ اسلامي» را انتشارات بريل در هلند چاپ كند. اين ترجمه با نظارت ويلفرد مادلونگ، شرق‌شناس و اسلام‌شناس و سرويراستاري فرهاد دفتري انجام مي‌شود.
سال 2005 نيز اين انتشارات كتابي مرجع را با عنوان «نقشه‌هاي عمومي ايران» به زبان انگليسي منتشر كرد كه در نوع خود بي‌نظير ارزيابي شد. نقشه‌هاي اين كتاب را كه از نقشه‌هاي بطلميوسي در سال 1477 ميلادي تا پايان دوره قاجار هستند، سيروس علايي گردآوري كرده بود.
يكي از ويژگي‌هاي كتاب‌هاي انتشارات بريل طبع نفيس با كاغذ‌هاي مرغوب است كه با گذشت زمان كمتر آسيب ديده‌اند.
انتشارات بريل از سال 1683 تاكنون صدها كتاب در زمينه اسلام، شرق و ايران منتشر كرده است. شهر ليدن كه انتشارات بريل در آن قرار دارد، شهري است دانشگاهي در استان هلند جنوبي و در نزديكي لاهه.
انتهاي پيام/ش
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن