تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816602105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار// علي آهني در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در پاريس _ 2 عدم پاسخ مثبت به بسته پيشنهادي ايران واكنش مشابه به همراه خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار// علي آهني در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در پاريس _ 2 عدم پاسخ مثبت به بسته پيشنهادي ايران واكنش مشابه به همراه خواهد داشت
خبرگزاري فارس: سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس در مورد بسته پيشنهادي ايران گفت: اگر آنها (غربي‌ها) پاسخي مثبت به بسته پيشنهادي ايران ندهند، طبيعي است كه ما نيز در برابر بسته پيشنهادي گروه 1 + 5 همانگونه عمل خواهيم كرد.


به گزارش خبرنگار فارس در پاريس، "علي آهني" در نشستي مطبوعاتي با جمعي از نمايندگان رسانه هاي داخلي و خارجي مقيم فرانسه، در مورد بسته پيشنهادي گروه 1 + 5 تاييد كرد: خاوير سولانا قرار است به زودي به ايران برود و بسته گروه 1+ 5 را ارائه كند. ارائه بسته هاي پيشنهادي به طرفين امكان مي دهد تا وارد مرحله مذاكرات جامع به منظور حل مشكلات منطقه اي و بين المللي شوند.
آهني در مورد تاريخ سفير سولانا به ايران گفت: تاريخ سفر وي در حال تنظيم است و احتمالا طي روزهاي آينده اين سفر انجام خواهد شد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس در خصوص اين سوال كه سولانا پيشنهادات خود را دارد و شما پيشنهادات خود را داريد،‌ كار به چه شكلي خواهد بود افزود: ما پيشنهادات خود را ارائه كرديم و در انتظار پاسخ مساعد و واكنش گروه 1 + 5 هستيم و بديهي است كه پيشنهادات آنان را نيز بررسي كنيم.
علي آهني در خصوص اين كه بسته پيشنهادات ايران شامل چه مواردي است اظهار داشت: من در اظهارات خود به محورهاي اين بسته اشاره كردم و اين بسته فراتر از موضوع هسته‌اي است. در اين بسته مباحث ديگري از جمله مباحث منطقه اي، جهاني،‌ اقتصادي، ‌انرژي، تروريسم، ‌مهاجرت و مسائل متعددي است كه به اعتقاد ما مي توان در شرايط برابر و با احترام متقابل به بحث و حل آن ها پرداخت.
سفير جمهوري اسلامي ايران در مورد اين كه آيا هدف اين پيشنهاد آمريكا بوده است،‌ گفت : خير اين بسته به سولانا به عنوان نماينده كشورهاي 1 + 5 ارائه شده است. بديهي است كه آمريكا نيز در جمع اين گروه است.
آهني در مورد اين كه اگر بسته پيشنهادي ايران رد شود آيا ايران نيز بسته پيشنهادي گروه 1 + 5 را رد مي كند، پاسخ داد:‌ اميدوارم چنين نشود ما انتظار عكس العمل مثبتي از كشورهاي ياد شده داريم. اگر آن ها پاسخ مثبتي ندهند طبيعي است كه ما نيز همانگونه عمل خواهيم كرد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس در خصوص اين كه ايران با ارائه اين بسته عملا آمادگي خود را براي حل برخي موضوعات با اوراك اوباما يا رئيس جمهوري آينده آمريكا نشان نداده است،‌ گفت: ‌اين بسته براي فلان يا بهمان شخصيت تهيه نشده است. اين پيشنهادات حاوي موضوعات متعددي است كه بين ايران و كشورهاي گروه 1 + 5 قابل بررسي است.
آهني با تاكيد بر حقوق مسلم ايران از جمله مساله غني سازي در جواب به اين پرسش كه اگر 1 + 5 حاضر به مذاكره در صورت تعليق غني سازي حاضر به مذاكره شود شما به آن عمل مي كنيد، خطاب به پرش كننده، پاسخ داد: اگر به اظهارات من دقت كرده باشيد گفتم ورود به مذاكرات بر مبناي انجام بدون هيچ پيش شرطي است. در نتيجه بايد واقع‌بين بود. چگونه مي توان در مذاكرات براي حل مشكلات و رسيدن به هدف پيش شرط قرار داد يا از مجازات و تهديد براي پيشبرد مذاكرات استفاده كرد.
سفير كشورمان در پاريس در مورد عوامل جديد از جمله غني سازي در جاي ديگر گفت: ما كاملا باز رفتار كرديم و در اين مورد نيز آماده بررسي هستيم. بحث كنسرسيوم در جاهاي مختلف از جمله ايران نيز قابل بررسي است.
آهني در خصوص اين كه آيا هنوز طرح روسيه روي ميز است و آيا ايران حاضر است غني سازي را در روسيه انجام دهد، گفت: اين طرح هيچ گاه رد نشده است و ما آماده ايم هر طرحي را كه حقوق تعريف شده ما در ان پي تي را رعايت كند بررسي كنيم. اگر حقوق ما رعايت شود ما هر راه حل پيشنهادي را مبني بر اين كه به حقوق ما خدشه وارد نسازد،‌ مورد مطالعه قرار خواهيم داد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد اين كه آيا به طور مثال شما انتظار داريد كه تمام كشورهاي منطقه نظير اسراييل به ان پي تي بپيوندند و به بازرسي هاي آ‌ژانس تن در دهند،‌ و اين از نظر شما يك شرط است، گفت:‌ اين شرط ما نيست ما خواستار تشويق همه كشورها به پيوستن به آژانس هستيم. ما طرفدار فن آوري غير نظامي هسته اي مي باشيم و بديهي است اگر كشوري تحت نظارت آژانس نباشد اين امر نه فقط براي ما براي تمام كشورها موجب نگراني است.
آهني در خصوص برخي موارد ادعايي از سوي آمريكا گفت: براي بررسي اين موارد ادعايي بايد امكان بررسي مدارك را داشت. اين كار دشواري نيست كه حتي به فرانسه اتهام وارد ساخت كه يك آزمايش جديد هسته‌اي جديد انجام داده، اما بايد بتوان آن را اثبات كرد. ولي آمريكا حاضر نمي شود كه مدارك براي بررسي به ما يا حتي به آژانس داده شود.
سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس يادآور شد:‌ گروه البرادعي دو الي سه بار به ايران سفر كرد. در اين تماس ها آن ها مداركي را نشان دادند كه به اعتقاد ما ساخت چنين مداركي كار خيلي سختي نيست. آن ها با اين كار مي خواهند مانع از بسته شدن موضوع ايران شوند.
آهني تصريح كرد: ما آماده همكاري جدي با آژانس هستيم اما در عين حال بايد حسن نيت داشت و از اين امر سوء‌استفاده نكرد. اگر آمريكايي ها صادق بودند بايد مدارك خود را در اختيار آژانس قرار مي‌دادند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس در خصوص اين كه آيا فكر مي كنيد برخي افراد آژانس مانند دوره قبل از حمله آمريكا به عراق با آمريكا همكاري مي كنند،‌ گفت: ‌من نمي خواهم در اين مورد قضاوتي داشته باشم اما همه چيز ممكن است. شما مي دانيد كه آمريكا فشار سنگيني را بر اكيپ آقاي البرادعي وارد مي آورد تا اجازه ندهد اين موضوع بسته شود.
آهني در مورد رفتار – هاينونن- معاون البرادعي گفت: رفتار و عكس العمل –هايننونن- خصوصا در اين مورد سبب تعجب بسياري در اين زمينه شد. زيرا وي وارد مرحله اي غير معمول در روال آژانس شد به گونه‌اي كه اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز به انتقاد از وي پرداختند. به نظر ما بايد موقعيت آژانس را رعايت كرد و صادق بود. نبايد اجازه داد اطلاعات آژانس به بيرون درز كند زيرا يكي از ضرورت هاي همكاري صادقانه با آژانس وجود اعتماد به آن است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريسدر مورد اين كه آيا در بسته پيشنهادي ايران به مساله فلسطين نيز اشاره شده است يا نه گفت: فكرمي كنم كه اين موضوع يكي از موضوعات مهم سياسي در منطقه است و ما به دنبال حل اين مشكل كه متاسفانه 60 سال به طول انجاميده هستيم. بايد راه حلي براي اين مساله يافت شود.
علي آهني اظهار داشت: در همين راستاست كه ما راه حلي بر اساس همه پرسي ارائه داده ايم. ما معتقديم بايد ميان تمام فلسطيني هاي سرزمين اشغالي چه مسلمان، چه مسيحي و چه يهودي با حضور تمام فلسطينيان آواره اي كه مايل به بازگشت هستند، يك همه پرسي برگزار شود و نتيجه آن هرچه بود جامعه بين المللي به آن تن در دهد.
ادامه دارد...
انتهاي پيام/+
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن