تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805799734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار// علي آهني در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در پاريس-1 بسته پيشنهادي ايران نمايش اراده جدي براي ادامه مذاكرات است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار// علي آهني در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در پاريس-1 بسته پيشنهادي ايران نمايش اراده جدي براي ادامه مذاكرات است
خبرگزاري فارس: سفير ايران در پاريس در نشستي مطبوعاتي گفت: بسته پيشنهادي ايران مبنايي جامع و متنوع براي مذاكرات و نمايش اراده جدي ايران در دنبال كردن مذاكرات بر مبناي احترام و اعتماد متقابل است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در پاريس، "علي آهني" در نشستي مطبوعاتي با جمعي از نمايندگان رسانه هاي داخلي و خارجي مقيم فرانسه با اشاره به بسته پيشنهادي ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران با ارائه اين بسته پيشنهادي عملاً اراده جدي خود را براي دنبال كردن مذاكرات و تبادل سازنده بر مبناي احترام و اعتماد متقابل به عنوان منطقي ترين روش حل مسائل و مشكلات بين المللي از جمله موضوع هسته‌اي ايران نشان داده است.
سفير ايران در پاريس در اين نشست در خصوص گزارش اخير محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت:‌ در گزارش البرادعي نكات مهمي است كه درخور توجه مي باشد. وي در گزارش خود به بازرسي هاي سر زده‌اي اشاره كرده است و مي گويد كه در كنار بازرسي‌هاي معمول آژانس،‌ از مارس 2007 ميلادي 14 بازرسي سرزده صورت گرفته است.
آهني افزود:‌ در گزارش ضمن اشاره به ماهيت صلح آميز و شفاف برنامه هسته‌اي ايران اعلان شده است كه هيچ مدركي دال بر انحراف برنامه اتمي ايران به سوي فعاليت هاي نظامي ديده نشده است كه اين نكته مهمي از نظر ماست.
سفير ايران در پاريس اضافه كرد: آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش خود همچنين آورده است كه تمام مواد اتمي ايران در مراكز غني سازي همچنين آبشارهاي نصب شده در ايران تحت نظارت مستمر آژانس قرار دارد و آژانس هر لحظه مي تواند آن ها را كنترل كند. آژانس تاكيد دارد كه پاسخ تمام مسائل حل نشده داده شده است.
آهني يادآور شد:‌ در ماه اوت ايران توافقي با آژانس منعقد كرد كه بر اساس آن شش مورد ابهامي، پاسخ داده نشده و مي بايست پاسخ داده شود كه اين كار صورت گرفت و اين گزارش در همين ارتباط به همكاري جدي ايران و به اين امر كه ايران امكان دسترسي براي بازرسان آژانس به تأسيسات و افراد را فراهم كرده است، اذعان دارد.
سفير ايران در پاريس افزود: اين گزارش همچنين اشاره دارد كه تمام مواد UF6 (هگزافلورور اورانيوم) توليدي در اصفهان تحت كنترل آژانس قرار دارد و ايران دسترسي آژانس به گزارش حسابرسي در مورد مواد و فعاليت هاي اظهار شده خود را فراهم آورده است و از اين رو آژانس امكان تاييد و بررسي عدم انحراف مواد هسته‌اي اظهار شده را داشته است.
علي آهني گفت: بعد از پاسخ به شش سؤال مورد نظر آژانس و تاييد ماهيت صلح آميز برنامه هسته‌اي ايران از سوي آژانس و بررسي و نظارت آژانس،‌ فعاليت هاي هسته‌اي ايران در چارچوب ان پي تي و موافقتنامه جامع پادمان قرار دارد و ديگر نه ابهامي و نه نگراني در مورد برنامه هسته‌اي ايران نبايد وجود داشته باشد.
سفير ايران در پاريس تصريح كرد:‌ در نتيجه اجراي موافقتنامه جامع پادمان آژانس در ايران بايد روال عادي خود را از سرگيرد و موضوع هسته‌اي ايران در دستور كارعادي آژانس قرار گيرد.
آهني با اشاره به برخي اتهامات وارده گفت:‌ اتهامات برخي كشورها به ويژه امريكا بدون پايه و اساس است. در حالي كه بررسي اين اتهامات در چارچوب شش مساله مورد اشاره نبود اما ايران يك بار ديگر براي نمايش حسن نيت خود و تمايل به همكاري حاضر شد مدارك مربوط به اين اتهامات را مورد مطالعه قرار دهد و ارزيابي خود را به آژانس اعلان كند.
سفير ايران در پاريس اظهار داشت:‌ اما كشورهايي كه اين مدارك را در اختيار آژانس گذاشتند حاضر نيستند به آژانس اعتماد كنند و تمام مدارك و اطلاعات مورد ادعا را در اختيار آژانس قرار نداده اند. اين يك مساله مهم است زيرا تا زماني كه آژانس اجازه نيافته باشد اين مدارك را در اختيار ايران بگذارد چگونه از ايران مي توان انتظار داشت به اين سوالات پاسخ دهد.
علي آهني اضافه كرد: با اين حال ايران اين مسائل ادعايي را مورد بررسي قرار داد و در 23 مه ارزيابي و پاسخ خود را در اختيار آژانس قرار داد.
سفير ايران در پاريس گفت:‌ از اين پس طول دادن موضوع هسته‌اي ايران و مانع شدن از آژانس در بررسي موضوع هسته‌اي ايران به عنوان يك موضوع عادي بر اساس مفاد موافقتنامه جامع پادمان و فعاليت آژانس امري سياسي و غيرقابل قبول است كه موجب وارد آمدن خدشه به اعتبار آژانس مي شود.
آهني افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره تاكيد كرده است كه موضوع اتمي ايران بايد در سطح آژانس يعني تنها ارگان ذيصلح وابسته به سازمان ملل متحد و همچنين به دور از هرگونه تهديد و فشارهاي سياسي بررسي و حل و فصل شود.
سفير جمهوري اسلامي ايران همچنين در بخش ديگري از اين نشست به بسته پيشنهادي ايران اشاره كرد و گفت: بسته پيبشنهادي ايران در قالب پارادايم هاي مشتركي شامل مسائل سياسي،‌ موضوعات اقتصادي و هسته‌اي همچنين امنيت انرژي تهيه شده است .
آهني گفت: جمهوري اسلامي ايران معتقد است كه در قالب بسته پيشنهادي ايران بررسي و كمك به حل شمار زيادي از مسائل منطقه اي و بين المللي در زمينه سياسي و اقتصادي وجود دارد و اين بسته مي تواند فرصت هاي مهمي را براي همكاري هاي سازنده در چارچوب فضاي اعتماد متقابل ايجاد كند.
سفير ايران در پاريس خاطرنشان كرد: ايران به عنوان كشوري مسئول در عرصه بين المللي اميدوار است كه بسته پيشنهادي اش به عنوان پايه مذاكرات سازنده قرار گيرد به طوري كه به كشورهاي مختلف امكان دهد تا ازحقوق مشروع خود در چارچوب معاهدات بين المللي برخوردار شوند. ما اميدواريم اين بسته پيشنهادي نقشه راهي به منظور حل مشكلات بين المللي از جمه مساله خلع سلاح جهاني، تقويت مكانيسم‌هاي بين المللي به ويژه معاهده ان پي تي و دسترسي كشورها به تكنولوژي هسته اي صلح آميز باشد.
علي آهني با بيان اين كه - بسته پيشنهادي ايران مبناي جامع و متنوعي براي مذاكرات و پيشرفت آن مي باشد،‌ افزود: ازهمين رو جمهوري اسلامي ايران با ارائه اين بسته پيشنهادي عملا اراده جدي خود را براي دنبال كردن مذاكرات و تبادل سازنده بر مبناي احترام و اعتماد متقابل به عنوان منطقي ترين روش حل مسائل و مشكلات بين المللي از جمله موضوع هسته اي ايران نشان داده است.
سفير ايران در پاريس خاتمه تأكيد كرد: به منظور آغاز مذاكرات مفيد و سازنده ضروري است كه اين امر بدون هيچ پيش شرطي صورت گيرد و مذاكرات در شرايطي برابر و بدور از هر گونه تهديد آغاز شود.
ادامه دارد...
انتهاي پيام/+
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 439]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن